Pages

Sunday, July 18, 2010

Tiada peluang selamat

LONDON: Seorang model yang memiliki payu dara paling besar di dunia berkata semalam, dia terpaksa membuang keseluruhan buah dada itu atau mati.

SHEYLA tenat di hospital.
SHEYLA tenat di hospital.
Model kelahiran Brazil yang berusia 30 tahun itu memberitahu akhbar The Sun: “Doktor memberitahu, peluang untuk menyelamatkan satu daripada buah dada saya ialah 80 peratus.

“Tetapi jika saya kehilangan sebelah, apa guna saya simpan sebelah lagi.

“Peluang untuk mengekalkan kedua-duanya ialah antara 10 atau 20 peratus.” Sheyla sebelum ini dilapor menjalani pembedahan semula di Amerika Syarikat selepas payu daranya dijangkiti kuman berikutan pembedahan di Brazil bulan lalu.

Model itu mahu payu daranya dibesarkan semula, pembedahan ke-10, selepas melahirkan anak tahun lalu.

Dia cuba melakukan pembedahan itu di Amerika Syarikat sebelum pulang ke Brazil tetapi doktor enggan membesarkan payu daranya lagi kerana undang-undang Amerika tidak membenarkan penggunaan satu gelen silikon atau lebih dalam implan.

Semalam Sheyla bertemu dengan doktor sekali lagi untuk mengetahui nasibnya. Kuman itu sudah meresap ke dalam saluran darahnya, menyebabkan dia sukar bernafas.

“Ia begitu sakit. Saya cuba mengawalnya dengan memakan ubat. Jangkitan itu seperti barah.

“Satu-satunya cara untuk menyelamatkan nyawa saya ialah dengan membuang tisu payu dara,” katanya.

Sheyla terlalu taksub dengan pembedahan plastik dan pernah menjalani proses menyedut lemak dan pembedahan untuk mencantikan hidung.

Payu daranya disahkan sebagai yang terbesar di dunia oleh Buku Rekod Brazil dan Buku Rekod Dunia Guinness. - Agensi

No comments: