Pages

Thursday, February 4, 2010

Wasiat Penting Untuk Para Mujahid dan Mujahidah

Wasiat Penting Untuk Para Mujahid dan Mujahidah

Ayuh para mujahid dan mujahidah ! Sama-samalah anda mengambil perhatian, penghayatan serta menekuni apa yang pernah diwasiatkan oleh Rasulullah s.a.w :
"Ingatlah bahawasanya Islam itu berputar, maka berputarlah kamu bersama Islam ke mana sahaja ia berputar. Ketahuilah bahawasanya penguasa dan al-Qur'an akan berpisah, maka janganlah kamu berpisah dengan al-Qur'an. Ketahuilah..... akan muncul di kalangan kamu pemimpin-pemimpin yang menyesatkan. Jika kamu taati mereka, mereka akan sesatkan kamu dan jika kamu memaksiati (menentang) mereka, mereka akan bunuh kamu. Para sahabat bertanya : Apakah yang patut kami lakukan wahai Rasulullah ? Baginda menjawab : Bersikaplah kamu sebagaimana sikap sahabat-sahabat Isa. Mereka digergaji dengan besi dan disalib di pokok-pokok kayu. Demi Allah yang jiwa Muhammad di tangan-Nya, sesungguhnya mati dalam taat kepada Allah lebih baik daripada hidup dalam maksiat kepada Allah Azza Wajalla." (Riwayat Abu Daud).

Wahai para pejuang/mujahid dan mujahidah sekalian, yang sedang bekerja keras untuk tegakkan daulah Islamiah,
Islam hari ini sangat asing dari sebahagian pemeluknya, ajaran-ajarannya banyak ditinggal dan dilupakan, dicicirkan dan dibiarkan, dikakukan dan dilesukan, hukumnya tidak dihiraukan, syariatnya diambil dan dilaksanakan jika urusan keduniaan tidak terjejas. Manakala dengan melaksanakan Islam urusan keduniaan dirasakan terganggu, pada saat itu juga dia tidak segan silu meletakkan Islam di belakang punggungnya, menghina, menapak kaki ajaran dan syariatnya, dan membuang jauh dari kehidupan diri, keluarga, masyarakat dan negaranya, sampai tidak kedengaran lagi deruan seruan Islam.

Kamulah Mujahid dan Mujahidah, golongan al-Ghuraba', orang asing, penegak kebenaran, pada saat kebanyakan manusia melakukan kerosakan dan kefasadan. Marilah bangkit dan berdiri tegak di hadapan jahiliah yang jahil sedang bermaharajalela, tanpa menghiraukan ancaman, tekanan, penjara mahupun pembunuhan. Peruntukkanlah segenap hidup anda untuk berdakwah menegakkan kebenaran, berjihad di jalan Allah untuk satu cita-cita mulia, menang atau mati syahid.

Ingatlah bahawa penguasa yang tidak melaksanakan ajaran al-Qur'an adalah menyeleweng dari hak. Kita hendaklah tegas dan berani menyatakan kebenaran dan pendirian serta pripsip, menzahirkan identiti mujahid, tidak berselindung di sebalik konsep dan program yang samar-samar. Islam tidak akan dapat ditegakkan dengan cara berbaik-baik dengan penguasa munafik dan jahiliah moden, ataupun bertolak ansur dengan semua bentuk bidaah dan khurafat, kezaliman dan kesyirikan, kefasikan dan kemunafikan di dalam kerajaan jahiliah moden.

Watak Islam adalah jihad melawan jahiliah sejak dahulu sehinggalah hari kiamat. Bukanlah tabiat Islam berlembut-lembut dan berkasih mesra dengan kerajaan jahiliah ataupun bekerjasama dengan mereka atas nama parti politik yang bersetuju dengan semua atau sebahagian dari konsep atau program kerajaan jahiliah moden.

Islam tidak akan tegak dan menang dengan cara yang tidak diredai Allah, sebaliknya tertegaknya Islam hanya dengan apa yang telah menegakkannya pada awal perkembangan ajaran ini, iaitu dengan dakwah dan jihad fi sabilillah. Sesungguhnya perintah jihad fi sabilillah tidak pernah dicabut sejak diperintahkannya sehingga hari ini, dan perintah itu akan berjalan terus sehingga hari kiamat. (Kitab al-Ghuraba', Syeikh Dr. Umar).

No comments: