Pages

Thursday, February 4, 2010

Ramai Remaja Yahudi Memeluk Islam




Jabatan Kehakiman Zionis Israel mencatat terdapat 249 kes permintaan pindah agama dan 83 kes berkait dengan agama Islam.

Di dalam laman web Al-Hayat menyatakan bahawa para rabi Yahudi semakin bimbang fenomena ini berlebih lagi ianya melibatkan remaja wanita Yahudi yang semakin ramai memeluk agama Islam. Menurut akhbar IRNA, lamanweb berkenaan menyatakan juga bahawa, seorang Rabi Yahudi berusaha menyembunyikan kebimbangan dan kecemasannya ketika menyatakan remaja wanita Yahudi yang telah memeluk agama lain tetap menjadi orang Yahudi.

Berdasarkan data yang diberikan, antara tahun 2005 hingga 2007, Jabatan Kehakiman Zionis Israel mencatat terdapat 249 kes permintaan mengubah agama dan daripada jumlah berkenaan 83 kes berkait dengan Islam.

Namun tahun lalu jumlah permintaan untuk menukar agama kepada Islam bertambah menjadi 112 kes yang menunjukkan kenaikan 35 peratus kecenderungan untuk memeluk Islam di kalangan remaja wanita Yahudi.

Berdasarkan laporan ini, semakin bertambahnya kes pembunuhan, aksi kekerasan dan rompakan di kalangan orang-orang Yahudi Zionis membuatkan mereka berpaling dari agama Yahudi.

P/S : Apakah ini semua salah satu tanda keberkatan dan ker

No comments: