Pages

Thursday, February 4, 2010

Siapa yang berkuasa Mahathir atau Najib?

Cara pemerintahan Najib sekarang sama seperti masa pemerintahan Tun Dr Mahathir dulu.
Semasa Tun Dr.Mahathir memerintah Datuk seriAnwar Ibrahim difitnah liwat dan berulang -alik kemahkamah dan akhirnya dimasukkan kedalam penjara. Di zaman datuk seri Najib Tun Abdul razak pun Anwar Ibrahim difitnah dan berulang-alik kemahkamah yang mana pada  akhirnya beliau akan disumbatkan ke dalam penjara.Itulah agenda utama mereka. Mereka mahu bebas dari ancaman politik Datuk Seri Anwar Ibrahim.
 Semasa Mahathir memerintah,  wang royalti rakyat negeri  Terengganu telah di rampas dan digantikan dengan wang ihsan.
Semasa Datuk seri Najib Tun Abdul Razak memerintah, kejadian yang sama berlaku kali ini negeri kelantan pula yang menjadi mangsa. Wang royalti negeri Kelantan dirampas oleh kerajan zalim barisan nasional. Adakah ini idea Mahathir? atau adakah ini idea dari najib sendiri? Kita tak tahu tapi , caranya sama .Mukriz sekarang mendapat tempat didada akhbar seperti telah dirancang. seperti ada agenda tersembunyi Mahathir untuk menjadikan anaknya mukriz sebagai bakal perdana menteri akan datang. Itulah agenda utamanya , Anwar Ibrahim jadi penghalang.Penghalang mesti dihapuskan dahulu.
 Sudahkah anda dapat mengagak hasil keputusan perbicaraan Datuk Seri Anwar ini? sudah tentu mereka berusaha habis-habisan untuk menyumbat Datuk Seri Anwar Ibrahim kedalam penjara.

No comments: