Pages

Thursday, May 12, 2016

Wanita India lahir anak pertama pada usia 70 tahun

Wanita India lahir anak pertama pada usia 70 tahun

11 MEI 2016 NEW DELHI - INDIA . Seorang wanita India melahirkan anak pada usia 70 tahun berkata, dia tidak terlalu tua untuk menimang cahaya matanya yang pertama katanya sambil menambah hidupnya kini lengkap
Wanita itu, Daljinder Kaur melahirkan seorang anak lelaki bulan lepas selepas menjalani rawatan pembenihan in vitro (IVF) di sebuah klinik kesuburan di Haryana bersama suaminya yang berusia 79 tahun.
Menurut wanita itu yang telah berkahwin selama 46 tahun, pada mulanya mereka berputus asa selepas berdepan dengan pelbagai rintangan oleh masyarakat India dan melihat kemandulan sebagai sumpahan Tuhan.
“Tapi, Tuhan mendengar permintaan kami. Hidup saya juga kini sempurna. Saya akan menjaga bayi ini sendiri dan berasa sangat bertenaga ketika ini," kata Kaur kepada AFP dari utara bandar Amritsar.
Mohinder Singh Gill, 79, duduk bersama isterinya, Daljinder Kaur, 70, yang memangku bayi lelaki yang dilahirkannya pada minggu lepas setelah menjalani rawatan pembenihan in vitro (IVF) selama tahun di sebuah pusat rawatan kesuburan di Haryana, India. - AFP

No comments: