UTAH - AMERIKA SYARIKAT. Seekor anak kucing yang disangka mati beku akibat tertanam oleh salji hidup kembali selepas diberi rawatan kecemasan lebih sejam.
Melalui rakaman yang dimuatnaik oleh Branden Bingham di Youtube, bangkai anak kucing berkenaan  ditemui ketika keluarga Bingham keluar dari rumah untuk bermain salji yang turun semalaman.
Salah seorang ahli keluarga Bingham kemudian membawa bangkai anak kucing tersebut masuk ke rumah dan meletakkannya di tepi api sambil memberikan CPR dan mengurut jantungnya lebih sejam.
Mereka bagaimanapun berhenti merakam kejadian kerana menyangka anak kucing tersebut sudah benar-benar mati dan meninggalkannya di tepi api untuk bermain salji.
Menakjubkan apabila sekembalinya keluarga Bingham ke dalam rumah, anak kucing tersebut ditemui bernafas walaupun lemah.
Keluarga Bingham kemudian membawa anak kucing tersebut ke klinik haiwan untuk rawatan susulan.
Perkongsian keluarga Bingham telah menarik perhatian berjuta-juta pelayar laman Youtube yang kebanyakannya memuji tindakan keluarga Bingham dalam menyelamatkan haiwan malang berkenaan.
"Saya menangis menonton video awak. Terima kasih kerana tidak putus asa menyelamatkan anak kucing itu," komen Melina dari London, Britain di Youtube.
"Anak kucing yang comel! Matanya memang cantik, awak patut terus membelanya," kata Murasaki dari Amerika Syarikat
.