CHONGQING - CHINA. Sepasang suami isteri warga tua mengabadikan semula foto perkahwinan mereka sempena ulangtahun perkahwinan yang ke-70.
Cao Yuehua, 97 dan isteri Wang Deyi, 98, kembali semula ke lokasi yang sama ketika mereka merakamkan foto perkahwinan pada tahun 1945, lapor Chongqing Evening News.
Malah pasangan itu juga turut mengenakan pakaian pengantin.
Ini adalah saat yang penuh emosi kepada keluarga apabila Yuehua mendeklamasi puisi yang ditulis kepada isterinya 7 dekad lalu.
Menurut Yuehue, dia menulis puisi tersebut ketika bertugas sebagai penterjemah ketika mengikuti ekspedisi Tentera China  ke Myanmar semasa perang dengan tentera Jepun.
"Saya yakin dengan percintaan antara ibu bapa saya bahawa cinta boleh mengatasi segala-galanya," kata salah seorang anak pasangan itu.
Foto-foto tersebut mendapat perhatian netizen dan China yang rata-rata kagum dengan kisah percintaan pasangan itu.
"Tempat yang sama, berpegangan tangan, menghabiskan kehidupan bersama tidak kira pahit dan manis. Ini adalah rahmat yang paling besar dalam hidup," tulis pelayar di laman sosial Sina Weibo.
Sementara itu, Yuehua turut berharap dapat kembali semula ke tempat tersebut bersama isterinya semasa berumur 100 tahun.