Pages

Wednesday, July 22, 2015

Wanita rancang berkahwin dengan anjing

London: Seorang wanita merancang berkahwin dengan anjing peliharaannya selepas ‘suaminya’ yang juga seekor kucing mati baru-baru ini.
Dominique Lesbirel, 41, berkahwin dengan seekor kucing lapan tahun lalu, tetapi haiwan itu mati baru-baru ini akibat masalah buah pinggang.
Kini wanita itu jatuh cinta dengan anjing peliharaannya yang dikenali sebagai Travis dan merancang berkahwin tidak lama lagi.
Berkahwin dengan haiwan bukan perkara asing bagi Dominique kerana dia menguruskan laman web yang mengeluarkan sijil perkahwinan kepada pengguna Internet yang mahu berkahwin dengan haiwan kesayangan mereka.
Bagaimanapun, Dominique mengeluarkan sijil perkahwinan kepada mereka yang berkahwin dengan haiwan peliharaan dan bukan haiwan liar seperti harimau atau beruang.
“Saya perlu memastikan mereka sangat mencintai dan menghormati haiwan peliharaan mereka sebelum saya keluarkan sijil perkahwinan ini.
“Saya tidak akan mengeluarkan sijil kepada sesiapa yang mahu berkahwin dengan haiwan liar seperti singa, harimau atau beruang,” katanya.
Menurutnya, laman web itu menggalakkan orang ramai menyatakan komitmen untuk menyayangi haiwan peliharaan mereka dan sentiasa menjaganya.
“Saya sanggup lakukan apa sahaja bagi mengingatkan orang ramai supaya melayan haiwan dengan rasa kasih sayang dan penuh rasa hormat.
“Selepas kematian kucing yang saya kahwini selama lapan tahun kini hidup saya sunyi, sebab itu saya merancang untuk berkahwin dengan Travis,” katanya. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 22 Julai 2015 @ 5:05 AM


DOMINIQUE bersama haiwan peliharaannya, Travis.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/65335#sthash.MMw9yhLV.dpuf

No comments: