Pages

Wednesday, July 22, 2015

Surat beralamat kepada ‘Henderson, lelaki berkaca mata’


ALAMAT surat yang dikirimkan dari Belfast untuk Henderson.- AGENSI


BELFAST, Ireland – Sepucuk surat misteri yang dihantar kepada pelajar jurusan sejarah yang hanya dinamakan sebagai “Henderson, budak lelaki yang berkaca mata itu” sampai kepada penerimanya selepas dikirimkan sejauh 160 kilometer baru-baru ini.
Barry Henderson, 32, menerima surat tersebut daripada isterinya, Roisin selepas seorang posmen di kampung Buncrana, Donegal mendapati keterangan pendek itu bersesuaian dengan suaminya.
Henderson ialah penerima yang dimaksudkan dalam keterangan “sedang menyiapkan pengajian di peringkat doktor falsafah (Ph.D) di Universiti Queen di Belfast,” yang turut tertera pada sampul tersebut.
Hanya suaminya di Buncrana yang mengambil ijazah Ph.D dalam bidang sejarah moden.
“Posmen itu menyerahkan sampul ini di pejabat ketika saya keluar. Dia menyatakan surat ini mungkin untuk suami saya. Saya fikir dia sangat pintar,” ujar Roisin yang memuat naik gambar sampul surat itu di laman sosial Facebook.
Bagaimanapun, selepas dibaca, kandungan surat tersebut kurang menarik berbanding ungkapan pada sampulnya.
Surat itu hanya mengandungi satu lipatan kertas kecil tertulis, “jika surat ini sampai, kamu tinggal di sebuah kampung”. Turut tertera pada kertas itu ialah satu senyuman besar yang dilukis menggunakan pen.
– Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0721&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_04.htm#ixzz3gZYVUiKt 
Hakcipta terpelihara 

No comments: