HUBEI - CHINA . Seorang pelajar universiti dimasukkan ke hospital selepas tertelan sudu besi sepanjang 14 sentimeter secara tidak sengaja.

Menurut laporan portal Shanghaiist.com, pelajar itu disergah oleh rakan sekelasnya ketika dia menikmati aiskrim.

Ketika kejadian berlaku, pelajar berusia 22 tahun itu dilaporkan sedang dalam perjalanan pulang ke asramanya apabila salah seorang dari rakan sekelasnya menolaknya dari belakang secara tiba-tiba.

“Ketika pelajar tersebut menjerit, sudu besi tersebut tersumbat masuk ke dalam tekaknya, menyebabkan dia menelan sudu tersebut.

“Hasil imbasan X-Ray menunjukkan sudu tersebut berada di dalam perutnya,” kata laporan terbabit.

Menurut pelajar yang tidak dinamakan itu, sewaktu kejadian, dia mengakui berasa tercekik sebaik sahaja objek tersebut melalui kerongkongnya namun enggan mendapat rawatan pada awalnya.

Doktor yang merawat mangsa mengambil masa sehingga 10 minit untuk mengeluarkan objek tersebut dan tiada pendarahan dilapor terjadi.

Baru-baru ini , seorang wanita di wilayah Guandong nyaris maut selepas tertelan sebuah senduk yang digunakannya untuk membersihkan kerongkong.

Guan Hsuing, 31 gagal bernafas selepas panik dan menyebabkan kerongkongnya mengecut dan menyekat senduk tersebut dari dikeluarkan.