Pages

Thursday, May 28, 2015

Iklan cari buah pinggang

Columbus (Amerika Syarikat): Seorang lelaki memerlukan buah pinggang baru dan dia menggunakan kenderaannya untuk memberitahu orang ramai mengenainya.
Neal Raisman, 67, bekas profesor dan pentadbir sebuah kolej menghidap masalah buah pinggang dan terpaksa menjalani dialisis tiga kali seminggu.
Bagaimanapun, itu tidak menyelesaikan masalahnya.
Selepas gagal menemui penderma dalam kalangan keluarga dan rakannya, Raisman mengambil keputusan mencari orang yang memiliki buah pinggang sesuai untuk menggantikan organ miliknya yang bermasalah itu.
Dia mencari orang berkenaan menerusi iklan yang ditampalkan pada belakang SUVnya.
Sejak bertindak demikian, Raisman menerima beberapa panggilan dan teks pesanan ringkas, tetapi sehingga kini masih belum ada yang serius.
“Ada yang menelefon saya, menawar untuk menjual buah pinggang mereka secara haram. Tetapi, mereka setakat bercerita saja,” katanya.
Menurut bekas profesor itu, dia akan mengekalkan iklan itu sehingga dia menemui penderma yang dapat menyelamatkan nyawanya.
Raisman berkata, iklan itu mungkin dapat membantu pesakit lain sepertinya.
“Mungkin ada yang hendak menderma buah pinggang, tetapi tidak sesuai untuk saya. Mungkin ia sesuai untuk orang lain yang berdepan masalah seperti saya,” katanya. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 28 Mei 2015 @ 7:08 AM


RAISMAN bersama isterinya menunjukkan iklan di belakang SUV mereka.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/53911#sthash.zKJVklSO.dpuf

No comments: