Pages

Friday, June 13, 2014

Tiada Lagi Orang Lihat Saya Penuh Nafsu -Model Inggeris Pilih Islam.


Kisah Model Ternama Inggris Jadi Mualaf Lalu Berhijab










 Sebelum dan selepas berhijab

KEHIDUPAN serba glamor selalu identik dengan Carley Watss. Maklum dia seorang model ternama di Inggeris. Saban malam dia tak pernah hadir pergi ke kelab malam, pesta dengan para Sosialita lain. 

Namun, kehidupannya mula berubah ketika dia bercuti ke Tunisia. Berawal ketika wanita yang berusia 24 tahun itu bertemu dengan seorang lelaki asal Tunisia. Lelaki itu bernama Mohmmed Salah. Bermula dari perkenalan itulah mulai terjalin hubungan diantara mereka.

Mohammed Salah adalah lelaki yang beragama Islam. Dia kemudian mula mengenalkan Islam kepada Carley. Dari situ Carley mula tertarik dengan ajaran Islam. Dalam Islam, kata dia, wanita sangatlah dimuliakan. Carley pun merasa selama ini hidupnya begitu 'liar'.Akhirnya, dia mula bertekad memeluk Islam. 

Meski keluarga, teman dan peminatnya tak menyokong. Hal itu tidak menyurutkan niatnya untuk memeluk Islam. Bahkan, dia bersedia meninggalkan masa lalunya termasuk kerjayanya dalam dunia modeling.Setelah menjadi menjadi Islam Jun 2013, Carley menukar namanya menjadi Fatima Saleh.  

Dia kemudian membina rumah tangga dengan Salah dan berhijab. Kini ia pindah dari Inggeris, menetap di Tunisia.

 "Dengan berhijab, hati nurani dan batin terasa puas serta damai. Tidak ada lagi orang yang melihat saya dengan penuh nafsu, kini saya merasa dihormati," komen ibu beranak satu itu dikutip Islamic News Daily. (IH)

No comments: