Pages

Sunday, March 9, 2014

Rumah pertama David Beckham bakal dijual


Rumah pertama bintang bola sepak England, David Beckham di bandar Worsley dekat Manchester bakal dijual pada harga RM2.1 juta. - AGENSI
LONDON 8 Mac - Rumah pertama bintang bola sepak England, David Beckham di bandar Worsley dekat Manchester akan dijual bulan ini pada harga 400,000 pound (RM2.1 juta).
Rumah dengan empat bilik tidur itu pernah didiami Beckham pada sekitar 1990-an sebelum dia berpindah ke Beckingham Palace.
Seperti yang dilaporkan oleh Manchester Evening News, ejen hartanah, Edward Mellor yang menguruskan penjualan rumah itu menyifatkan rumah dengan empat bilik itu mempunyai sejarah istimewa.
Sewaktu berusia 20 tahun, bekas kapten pasukan England itu membeli rumah tersebut secara langsung daripada pemaju sebelum dia membeli rumah agamnya di Hertfordshire pada harga 2.5 juta pound (RM13.6 juta).
Difahamkan, Beckham membeli rumah itu kerana kedudukannya yang hampir dengan kediaman rakan yang juga bintang Manchester United, Ryan Giggs.
Pemilik rumah itu sekarang, Molly Prince yang membeli rumah itu pada 2005 berkata, ruang bilik tidur utama rumah tersebut amat istimewa bukan kerana Beckham pernah tidur di situ sebaliknya kamar tersebut memang sebuah bilik yang indah.
"Almari asal dengan nama Beckham masih ada di situ termasuk di bilik air,'' kata Prince sebagaimana lapor The Mirror.
Rumah yang terletak di Hazlehurst Road itu akan dilelong pada 19 Mac ini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140309/lu_08/Rumah-pertama-David-Beckham-bakal-dijual#ixzz2vPWpKFFO
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: