Pages

Monday, November 25, 2013

Wanita menyerupai Mao Zedong

Chen YAN
SICHUAN, China 24 Nov. - Seorang wanita di sini menjadi perhatian orang ramai kerana raut wajahnya sama seperti pemimpin China, Mao Tze Tung atau Mao Zedong.
Semuanya bermula selepas Chen Yan, 51, menyertai satu rancangan televisyen yang berkonsepkan tiru cara selebriti.
Sejak daripada itu, kelibat Chen di jalan-jalan utama sentiasa menarik perhatian orang ramai, malah ada yang tidak melepaskan peluang untuk bergambar dengan wanita itu.
Berikutan itu, ada beberapa pihak termasuk pasar raya sanggup membayar Chen untuk tampil sebagai Mao sebagai langkah mempromosi jualan mereka.
Setiap kali diminta untuk menjadi Mao, Chen akan memakai pakaian yang sering digayakan oleh pemimpin itu beserta gaya rambut dan tahi lalat yang sama.
Chen yang mempunyai ketinggian 154 sentimeter juga akan memakai kasut khas yang mengubah ketinggiannya menjadi 180 sentimeter, iaitu sama dengan ketinggian Mao.
Chen akan disolek selama beberapa jam oleh jurusolek khas setiap kali dia membuat penampilan sebagai Mao.
Biarpun mendapat populariti dalam kalangan masyarakat, Chen melahirkan kekecewaan kerana ia menjejaskan hubungan dengan suaminya.
Majalah Global People memetik Chen sebagai berkata, suaminya tidak menyukai penampilannya sebagai Mao dan menyifatkannya sebagai 'tidak menarik', selain enggan mengadakan hubungan seks dengannya. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20131125/lu_09/Wanita-menyerupai-Mao-Zedong#ixzz2le5FtqCq
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: