Pages

Saturday, October 19, 2013

Bekas musuh Islam tenang tunai ibadah haji


Geert Wilders Party Member, Arnoud van Doorn, Accepts IslamMina: Dulunya dia lantang menyerang Islam, tetapi penerbit Fitna, filem yang memburukkan Nabi Muhammad SAW menemui ketenangan ketika menunaikan haji tahun ini.

Bekas anggota Parti Rasis Geert Wilders, Arnoud Van Doorn memeluk Islam setahun lalu selepas memusuhi Islam sejak beberapa lama.
Van Doorn kesal menyertai produksi filem Fitna dan berkata dia ke tanah suci untuk memohon ampun.

“Saya berharap tangisan kekesalan saya dapat membasuh semua dosa silam saya,” kata Van Doorn.


Van Doorn menyifatkan Fitna sebuah filem yang mengandungi maklumat salah dan tiada kaitan langsung dengan agama Islam dan Nabi Muhammad SAW.


Menurutnya, kehidupannya tenang sejak tiba di tanah suci dan berharap dapat menghabiskan lebih masa di Madinah selepas menyempurnakan ibadah haji.

“Saya malu berdiri di depan makam Baginda. Saya kesal menerbitkan filem Fitna. Saya harap Allah mengampunkan saya dan menerima taubat saya.”

Van Doorn berkata dia banyak membaca buku mengenai Islam dan amat kesal memusuhi agama hebat itu. - AP

No comments: