Pages

Saturday, September 21, 2013

Perkahwinan tragis

Perkahwinan tragisImpian Jingjing untuk mengadakan sebuah majlis perkahwinan yang istimewa direalisasikan oleh keluarga kedua-dua belah pihak.

GUANGZHOU - CHINA. Rancangan He Jingjing dan pasangannya, Lu Lai dari Guangdong, tenggara China untuk mendirikan rumah tangga tetap direalisasikan keluarga kedua-dua belah pihak walaupun wanita itu koma sejak dua tahun lalu.

Jingjing turut dipakaikan gaun pengantin ketika upacara tersebut yang diadakan serentak dengan majlis ulang tahun kelahirannya yang ke-28.

Bagaimanapun, suasana bertukar sedih ketika doktor mencabut alat bantuan hayat tidak lama selepas Jingjing bergelar isteri.

Menurut suaminya, mereka pernah mengimpikan sebuah majlis perkahwinan yang istimewa.

"Jingjing nekad bekerja tanpa henti untuk mengumpulkan wang walaupun keadaan kesihatannya tidak mengizinkan. Akhirnya, dia dimasukkan ke hospital selepas jatuh pengsan pada 2011.

"Kami tidak mampu berbuat apa-apa selepas doktor mengesahkan isteri saya koma kerana mengalami kerosakan kekal pada otak," jelasnya.

Sementara itu, menurut laporan dipetik dari DailyMail bapa pengantin perempuan, Fang Lu berkata, Jingjing adalah seorang anak yang istimewa dan berhati mulia.

"Dia pernah menyatakan hasratnya untuk menjadi penderma organ bagi membantu insan lain meneruskan hidup mereka," katanya lagi.

No comments: