Pages

Tuesday, February 5, 2013

Mayat Lelaki Tua Ditemui Bersama Emas Bernilai USD$7 Juta!

Dia disahkan meninggal dunia pada May tahun lepas dengan baki di dalam akaunnya cuma ada $200 sahaja. Apa yang mengejutkan ketika pihak berkuasa datang untuk membersihkan rumahnya, mereka terkejut kerana lelaki tua yang meninggal dunia tersebut ditemui bersama syiling emas yang bernilai $7 juta di rumahnya.


Walter Samasko Jr, meninggal dunia pada usia 69 tahun disebabkan masalah jantung dan hanya ditemui mati berseorangan dirumahnya selepas sebulan kematiannya. Kematiannya hanya disedari oleh jirannya selepas mereka terbau sesuatu yang busuk dari rumah lelaki tersebut.

Apa yang mengejutkan, apabila pihak berkuasa datang ke rumah tersebut untuk membersihkan mayat tersebut, mereka menjumpai kotak berisi syiling emas di dalam rumah dan garaj lelaki tua tersebut yang bernilai $7,000,000.

Kotak-kotak berisi syiling emas itu hanya ditandai dengan perkataan "Buku" di luarnya.

Terdapat begitu banyak syiling emas sehinggakan pihak berkuasa terpaksa menggunakan kereta sorong untuk membawa naik ke trak. Syiling emas tersebut kemudiannya dipindahkan ke bilik kebal bank dengan diawasi kenderaan berperisai.

Samasko yang tinggal di sebuah rumah kecil berkeluasan 1,200 kaki di Carson City, Nevada, tidak mempunyai saudara-mara terdekat. Mayatnya telah diterbangkan ke Chicago dan dibakar sebelum dikebumikan bersebelahan ibunya yang meninggal dunia pada tahun 1992.

Seorang yang disyaki sebagai sepupunya yang tinggal di San Rafael, California, kemungkinan besar akan mewarisi kekayaan tinggalan lelaki tua itu.

-Reuters

No comments: