Pages

Monday, June 11, 2012

Obama, Hillary sama nilai 10 ekor unta, 20 ayam

myMetro | Obama, Hillary sama nilai 10 ekor unta, 20 ayam:


WASHINGTON: Kumpulan militan Islam Somalia menawarkan ganjaran ayam dan unta atas maklumat mengenai keberadaan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama dan Setiausaha Negara itu, Hillary Clinton, mempersendakan jutaan dolar yang ditawarkan AS terhadap tertangkapnya pemimpin kumpulan yang mempunyai kaitan dengan al-Qaeda itu.
Fuad Muhammad Khalaf dari Pergerakan Shabaab al-Mujahideen di Somalia membuat tawaran itu selepas solat Jumaat, menurut Kumpulan Perisikan SITE yang memantau organisasi militan. 
“Sesiapa saja mendedahkan tempat persembunyian si bodoh Obama akan diberikan ganjaran 10 unta dan sesiapa jua mendedahkan tempat persembunyian wanita tua Hillary Clinton akan diberikan 10 ayam betina dan 10 ayam jantan,” katanya menurut kenyataan SITE.

Khamis lalu, Jabatan Negara AS menawarkan ganjaran AS$5 juta (RM15.9 juta) setiap seorang bagi maklumat mengenai keberadaan Fuad dan tiga sekutunya, begitu juga dengan AS$7 juta (RM22.3 juta) untuk maklumat mengenai pengasas dan komander al-Shabaab, Ahmed Abdi aw-Mohamed. Sejumlah AS$3 juta (RM9.5 juta) ditawarkan untuk lokasi dua lagi pegawai organisasi itu. - Reuters

No comments: