Pages

Friday, June 1, 2012

Menggigil parang di dada

BEGINI...Sharifah Rodhiah (kiri) menunjukkan cara penjenayah meletakkan parang sambil diperhatikan Siti Norhasmida.
BEGINI...Sharifah Rodhiah (kiri) menunjukkan cara penjenayah meletakkan parang sambil diperhatikan Siti Norhasmida.
BUKIT BERUNTUNG: “Saya menggigil dan terpaksa menyerahkan barang kemas yang dipakai kepada penjenayah yang meletakkan parang panjang tajam pada dada,” kata Sharifah Rodhiah Syed Nong Chik, 47, menceritakan detik dia diragut ketika berjoging, awal pagi semalam.
Kejadian berlaku jam 7.10 pagi di Jalan Adenium 2G/4, Pusat Perniagaan Adenium, di sini, ketika mangsa bersama jirannya, Siti Norhasmida Abdullah, 64, berjoging di taman itu.

Katanya, enam lelaki berumur 20 hingga 30 tahun menunggang tiga motosikal memintas mereka.
“Mereka seperti mahu bertanya arah jalan, tetapi bertukar ganas dengan mengeluarkan parang dan tiga pisau rambo yang diletakkan pada dada saya sambil mengarahkan menyerah barang kemas dipakai.

“Saya panik dan amat takut ketika penjenayah mengarahkan saya tidak melawan kehendak mereka. Seorang daripada lelaki itu merentap gelang tangan dan rantai leher saya manakala rakannya mengepung saya,” katanya ketika ditemui, semalam.

Menurutnya, dia berjaya memujuk kumpulan penjenayah itu supaya tidak merampas beg tangannya yang mengandungi dua telefon bimbit dan wang RM15.
Katanya, penjenayah mengambil masa kurang dua minit menyamun barang kemas yang berharga RM5,000 itu.

“Rakan saya berlari ke rumah jiran berhampiran meminta pertolongan, tetapi sudah terlambat.
“Saya tidak menyangka aktiviti berjoging sejak lebih sebulan lalu dalam taman ini diperhatikan penjenayah,” katanya.

Sharifah Rodhiah berkata, sambil berlari pulang ke rumah dia menangis sekuat hati kerana ketakutan.

Katanya, dia menelefon suami, Mohd Kamaruddin Sangit, 55, yang berniaga di Bukit Antarabangsa di Hulu Klang ketika itu memaklumkan kejadian itu.

Beliau berkata, suaminya tiba di rumah jam 9 pagi membantu menenangkannya. Mangsa ditemani jirannya membuat laporan di Balai Bukit Sentosa pada jam 2 petang.

No comments: