Pages

Tuesday, April 3, 2012

Isteri, anak Osama dijel

myMetro | Isteri, anak Osama dijel: "ISLAMABAD: Mahkamah Pakistan semalam menjatuhkan hukuman penjara 45 hari kepada tiga balu Osama bin Laden dan dua anak perempuannya kerana tinggal di negara itu secara haram.

Mahkamah juga mengarakan mereka dihantar pulang secepat mungkin selepas menjalani hukuman itu. Peguam mereka, Muhammad Aamir berkata, tempoh hukuman bermula 3 Mac lalu ketika mereka ditahan secara rasmi atas dakwaan memasuki dan menetap di Pakistan secara haram. Mereka akan terus ditahan di vila mereka di Islamabad. “Setiausaha Kementerian Dalam Negeri sudah diarah untuk mengatur penghantaran pulang,” kata Muhammad kepada wartawan di luar kediaman mereka, tempat balu ketua al-Qaeda itu tinggal dan diisytiharkan pihak berkuasa sebagai sebahagian dari penjara. “Saya rasa ia akan selesai mungkin dalam masa dua minggu,” katanya.


Zakarya Ahmad al-Fattah, adik balu ketiga Osama, Amal dari Yaman mengesahkan mengenai hukuman itu dan berkata, hakim turut mengenakan denda 10,000 rupee (RM330) setiap seorang untuk urusan penghantaran pulang.

“Mahkamah juga mengarahkan kerajaan mengatur dokumen perlu untuk urusan penghantaran pulang,” kata Zakarya kepada wartawan. Dua balu Osama yang lain ialah warga Saudi. - AFP"

'via Blog this'

No comments: