Pages

Monday, August 15, 2011

Suspek tetak ditahan

SUSPEK kes bunuh bapa keluar dari Mahkamah Majistret Alor Setar, selepas mendapat perintah reman di sini, semalam.

SUSPEK kes bunuh bapa keluar dari Mahkamah Majistret Alor Setar, selepas mendapat perintah reman di sini, semalam.

Lelaki kelaparan pulang cari makanan diserbu polis 

KUALA NERANG: Suspek yang menetak bapa kandungnya hingga mati selain mencederakan ibunya menggunakan parang di Kampung Pasir Puteh, Mukim Tualak, dekat sini Khamis lalu ditahan polis ketika menonton televisyen di rumahnya, awal pagi semalam.
Dalam serbuan jam 1.45 pagi itu suspek dikatakan baru pulang ke rumahnya untuk mencari makanan namun hampa selepas mendapati tiada sesiapa di rumah berkenaan.
Tindakan suspek yang membuka lampu biliknya dan kemudian menonton televisyen di ruang tamu rumah itu disedari beberapa jiran dan adik iparnya yang kemudian melaporkan kepada polis. 

Ketua Polis Daerah Padang Terap, Deputi Superintendan Ku Yaacob Ku Hamad berkata, ketika diserbu suspek yang tidak berbaju terkejut dan bertindak agresif untuk mengelak daripada ditangkap. 

“Ketika ditangkap dia tidak bersenjata dan sedang berehat sambil menonton televisyen di rumahnya. Ketika itu dia agak terkejut selepas mendapati polis memasuki rumah berkenaan dan cuba melawan namun gagal melepaskan diri. 

“Sebelum itu kami mengepung rumah berkenaan bagi mengelak mangsa meloloskan diri. 
“Apabila mendapati pintu rumah itu tidak berkunci anggota kemudian mengendap mangsa dan menyerbunya,” katanya di sini. 

Dalam kejadian pada kira-kira jam 7 petang Khamis lalu, suspek yang berusia 33 tahun menetak bapa kandungnya hingga mati selain mencederakan ibunya dengan parang selepas dia ditegur kerana memarahi tiga anak saudaranya yang membuat bising ketika keluarga berkenaan menunggu untuk berbuka puasa. -bharian

No comments: