Pages

Wednesday, April 14, 2010

Bintang Bola sepak Marlon King Pilih Islam Di Penjara British..


SUKAN



SEORANG bintang bola sepak Marlon King telah masuk Islam di penjara. Di penjara dia berkenalan dengan Abu Hamza, pengilang di Britian, terkenal sebagai Ulama Islam asas dan radikal. Mantan striker Liga Premier ini telah masuk Islam juga melalui bimbingan Muslim lainnya.
Mantan striker ini dipenjara setelah ia menganiaya seorang gadis dan memecahkan hidungnya. Menurut Marlon King, Abu Hamza, adalah seorang ulama yang dipenjara kerana aktiviti jihadnya. Sebagai seorang 'pahlawan' baginya. Abu Hamza dipenjara tujuh tahun sejak 2006 lagi.

Marlon King, 29 tahun, sekarang meminta teman-temannya yang lain memanggilnya dengan nama Abu Hamza Tariq. Dia menjalankan sholat lima kali sehari, menuntut daging 'Halal' di penjara dan hanya akan berbincang dengan rakan Muslim.

King, yang bermain untuk Kelab Wigan, juga telah memulai diskusi tentang serangan Sept.11 di New York dan perang di Afghanistan. Staf dan rakan di HMP Wayland, dekat Thetford, Norfolk, merasa hairan dengan tingkah lakunya.

Seorang sumber di penjara berkata,
"Marlon adalak anak nakal yang berubah menjadi rakan Muslim yang taat isetiap waktu. Dia bercakap tentang Abu Hamza sebagai pahlawannya, meskipun dia dibenci oleh orang ramai, tetapi dia tidak peduli.

"Marlon mengatakan akan mengubah keluarganya kepada Islam, jika dia keluar dari penjara akhir tahun ini.

"Ini bukan sementara.. Itu perubahan gaya hidup total. Marlon juga membaca buku-buku tentang Islam selama berjam-jam di selnya."

King atau sekarang Abu Hamza Tariq dipenjarakan selama 18 bulan sejak Oktober lalu kerana melakukan penyerangan seksual terhadap Emily Carr, 20 tahun di Soho Revue Bar, London.
King, yang sekarang mulai memakai serban, mengatakan dia akan menyumbangkan £25,000 kepada orang-orang Afghanistan untuk membantu mereka mengatasi dampak masalah konflik.

Selamat datang kedalam Islam Marlon King, semoga istiqomah dalam agama ini.

No comments: