Pages

Thursday, March 25, 2010

Albert Einstein, Genius dan Yahudi




Mesti anda semua kenal siapa ni....

Albert Einstein adalah anak kepada pemilik sebuah kilang elektro-kimia bersaiz kecil di Jerman.

Beliau telah menunjukkan kecerdikan sejak di usia muda dan mula mengajar matematik dan fizik lanjutan di Jerman sebelum beliau berpindah ke Switzerland dan bertugas sebagai pembantu teknikal di Pejabat Paten Swiss.

Di antara kerja-kerja penting beliau adalah 'Theory of Relativity' yang telah merubah pandangan di dalam ilmu fizik. Pendedahan yang dibuat Einstein seperti persamaan: E=mc² telah membuka mata saintis dunia dan hasilnya ialah beliau dianugerahkan Hadiah Nobel di dalam bidang fizik dalam tahun 1921.

Einstein berpindah ke Amerika dalam tahun 1930 kerana bimbangkan keselamatan diri akibat dari ancaman tentera Nazi. Beliau ditawarkan jawatan profesor di Princeton University di New Jersey.
(Sumber: Wikipedia Albert Einstein)


Beliau bertugas di universiti ini hingga ke akhir hayat. Tahukah anda? Albert Einstein adalah seorang YAHUDI! Beliau melarikan diri ke Amerika kerana takutkan tentera Nazi akan membunuh beliau (Amerika adalah tempat perlindungan YAHUDI). Beliau telah bekerjasama dengan Dr. Chaim Azriel Weizmann (Presiden Israel yang pertama) bagi menubuhkan Hebrew University of Jerusalem.


Dr. Chaim Azriel Weizmann (Presiden Israel Yang Pertama)

Beliau juga bertanggungjawab bagi penubuhan universiti Yahudi di Amerika. Selepas perang dunia ke II, Einstein menjadi orang utama di dalam World Government Movement dan telah ditawarkan menjadi Presiden Negara Israel Ke-2, namun beliau telah menolaknya.

[". . . my relationship to the Jewish people has become my strongest human bond, ever since I became fully aware of our precarious situation among the nations of the world."-Einstein in a letter to Israeli Prime Minister David Ben-Gurion, November 18, 1952]

[At the same time, Einstein was busy raising funds for organizations such as the United Jewish Appeal, and working toward securing a Jewish homeland in Palestine, which was realized in 1948 by the creation of the State of Israel. When Chaim Weizmann, the first President of Israel and an old friend of Einstein's, died in 1952 Einstein was offered the Presidency. He regretfully declined, writing: "I am deeply moved by the offer from our State of Israel, and at once saddened and ashamed that I cannot accept it."] (Petikan dari Laman Web Princeton History).

Pendedahan ini sudah cukup membangkitkan kemarahan semua. Pendedahan ini menjawab persoalan yang diajukan kepada saya oleh seorang sahabat virtual kepada saya tentang mengapakah hanya Einstein dilaporkan sebagai orang bijak dunia.

Jawapannya ialah EINSTEIN adalah seorang YAHUDI.

[Twenty-four hours after Chaim Weizman, Israel's first President, was laid to rest, the enterprising editor of Israel's evening Maariv, in a signed editorial, proposed as his successor "the greatest Jew alive: Einstein."] (Petikan dari Majalah Time, 2009)

mengapakah Einstein dipilih sebagai orang paling cerdik dan bijak zaman ini? Tidak lain tidak bukan hanyalah agenda ZIONIS... YAHUDI!

EINSTEIN adalah orang yang BERTANGGUNGJAWAB meyakinkan dan mendorong PRESIDENT ROOSEVELT untuk menjadikan AMERIKA sebuah kuasa NUKLEAR (TAHUN 1939).



President Franklin D. Roosevelt


[Einstein collaborated with fellow physicists Leo Szilard, Eugene Wigner, and Edward Teller on a letter in August, 1939, informing President Roosevelt of recent discoveries that indicated it might be possible to build "extremely powerful bombs of a new type." Motivated by a host of factors, including Einstein's letter, President Roosevelt initiated programs that led to the Manhattan Project and the eventual development of the atomic bomb.

Einstein's role in the development and use of nuclear weapons has attained mythic proportions. As Einstein stated after World War II, "My participation in the production of the atomic bomb consisted of one single act: I signed a letter to President Roosevelt . . . in which I emphasized the necessity of conducting large-scale experimentation with regard to the feasibility of producing an atom bomb. . . I saw no alternative but to act as I did, although I have always been a convinced pacifist."] (Petikan dari Laman Web Princeton History).

Seorang Yahudi tak semestinya seorang Zionis. Ramai orang Yahudi sendiri yang anti Zionis dan Israel. Ini kita semua kena faham.

Perlu diakui bangsa Yahudi, termasuk Einstein, Durkheim (sosiologi), Oppenheimer (nuklear), Franz Boas (antropologi) , dan ramai lagi telah banyak menyumbang di dalam bidang sains & teknologi. Ini tidak termasuk bidang2 lain seperti kesenian, penulisan dsb. Mereka hanya ada 15 juta sahaja di dunia tetapi telah memenangi 20% daripada hadiah Nobel setakat ini.
Daripada mencaci mereka (golongan saintis & akademik Yahudi) ini, baik kita tingkatkan usaha agar setanding dengan mereka.

Teori relativiti Einstein (saya sampai sekarang pun tak faham), sebenarnya membuktikan kewujudan Allah. Semasa dia ingin membuktikan teori ini, dia telah mendapati cakrawala kita tidak statik, tetapi bergerak (ini dibuktikan dengan teori Big Bang) kemudiannya. Segala jisim di cakrawala ini bergerak, seperti bahan letupan yang 'slow motion'ke arah yang bertentangan. Ini membuktikan yang cakrawala kita ini ada titik permulaannya. Tetapi Einstein tidak mengutarakan penemuan ini.

Yang kedua, teori relativiti ini juga membuktikan yang apabila kita bergerak pada kelajuan cahaya, masa akan berhenti. Ini membuktikan bagaimana malaikat (yang diciptakan Allah daripada cahaya) boleh berada di beberapa tempat pada masa yang sama. Ini bukan rekaan atau khayalan saya tapi melalui ceramah oleh Allahyarham Muhammad al-Mahdi, seorang saintis nuklear berbangsa Amerika. Dia menggunakan teori Einstein untuk membuktikan kewujudan Allah secara saintifik, bukannya mencaci Einstein.
Anda mungkin juga meminati:

No comments: