Pages

Friday, October 2, 2015

62 tahun simpan kuku


Agensi
New Delhi: Seorang lelaki yang tidak memotong kuku tangan kirinya selama 62 tahun diiktiraf sebagai individu yang mempunyai kuku paling panjang di dunia.

Shridhar Chillal, 72, berkata, dia tidak memotong kuku tangan kirinya sejak 1952 selepas dimarahi gurunya kerana mematahkan kuku lelaki itu.

“Saya bertanya kepada guru mengapa dia marahkan saya?

“Dia memberitahu, saya tidak memahami perasaannya kerana saya tidak membiarkan kuku saya panjang,” katanya.

Menurutnya, sejak itu dia tidak memotong kuku di tangan kirinya walaupun dia dimarahi keluarga, sukar mendapatkan pekerjaan dan mencari bakal isteri.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 2 Oktober 2015 @ 7:12 AM


WAKIL Buku Rekod Dunia Guinness menyerahkan sijil pengiktirafan kepada Chillal.

No comments: