Pages

Friday, January 30, 2015

Semua 239 mangsa diisytihar terkorban


Intan Maizura Othman, isteri kru pesawat MH370, Mohd. Hazrin Hasnan membawa anaknya, Mohamed bagi mengikut sidang media yang kemudian dibatalkan di Putrajaya semalam.


KUALA LUMPUR – Suasana muram menyelubungi seluruh negara semalam apabila pesawat MH370 milik Penerbangan Malaysia (MAS) yang hilang sejak 8 Mac 2014 secara rasminya diisytiharkan terlibat dalam satu kemalangan dan kesemua 239 penumpang serta anak kapalnya dianggap terkorban.
Pengumuman itu dibuat oleh Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman menerusi siaran langsung televisyen di saluran TV1 tepat pukul 6 petang semalam.
“Dengan hati yang amat berat dan kesedihan yang mendalam, bagi pihak kerajaan Malaysia, kami secara rasmi mengisytiharkan kehilangan pesawat MH370 sebagai satu kemalangan dan bahawa semua 239 penumpang dan anak kapal dalam pesawat MH370 dianggap telah terkorban.
“Kami telah berusaha dan menjalankan pencarian daripada setiap sudut dan meneliti semua data yang sedia ada. Walaupun semua usaha ini dijalankan sejak 327 hari lepas (sehingga semalam), namun usaha pencarian itu malangnya masih belum me­nemui lokasi pesawat yang hilang itu,” katanya.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0130&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz3QFsPdiEl 
Hakcipta terpelihara 

No comments: