Pages

Saturday, September 6, 2014

Impian kahwin waktu kecil jadi kenyataan


fairytale-romance1
fairytale-romance2
Malah, dia memberitahu ibunya, dia akan berkahwin dengan kanak-kanak perempuan itu.
Walaupun ramai akan menganggap ia hanya cinta monyet yang tidak akan membawa ke mana-mana, Wang tidak pernah lupa ikrarnya.
Dia mengambil masa 18 tahun untuk menunaikan janjinya itu.
Mereka berdua menetap di bandar Zhenghzou di wilayah Henan ketika kecil, belajar di tadika sama, bermain pondok-pondok bersama termasuk menjadi pasangan suami isteri dan tidak boleh dipisahkan.
Ibu bapa kedua-dua kanak-kanak itu sempat merakam gambar mereka dalam pakaian pengantin sebelum keluarga Wang berpindah ke bandar lain.
Sejak beberapa tahun lalu, Wang yang tidak dapat melupakan Xixi berusaha menjejaki buah hati sewaktu kecilnya itu, tetapi gagal kerana keluarganya juga berpindah ke bandar lain.
"Saya tidak tahu nama penuhnya.
Saya hanya memanggilnya Xixi saja.

Dalam hati, saya sentiasa teringatkan dia dan berazam mencarinya,” kata Wang.
Tetapi, jika sudah jodoh memang tidak akan ke mana.
Kebetulan baru-baru ini, ibu Wang bertemu seorang saudara keluarga Xixi.

Menerusi pertemuan itu, Wang memperoleh alamat dan nombor telefon buah hatinya.
"Saya menelefonnya dan ternyata dia juga mengingati saya.

Kami mula berpacaran dan akhirnya memutuskan untuk berkahwin,” kata Wang.
Pada hari perkahwinan mereka baru-baru ini, Wang dan Xixi kembali ke jambatan sama tempat mereka bergambar dulu, untuk merakam potret mereka bersama, kali ini untuk gambar perkahwinan mereka sebenar.

- Agensi
Artikel ini disiarkan pada: 2014/09/06

No comments: