Pages

Thursday, August 8, 2013

Kisah benar dari seorang rakyat Syria.

InsyaAllah, kami akan terus mendedahkan kepada anda kekejaman kerajaan syiah Assad terhadap umat Islam Sunni. Kisah di bawah merupakan kisah benar dari seorang rakyat Syria.

1) Cerita Pertama

Seorang lelaki daripada "Homs" (modal revolusi), sebelum ini beliau hidup bahagia bersama dengan keluarganya.. sebelum revolusi bermula.

Beliau merupakan seorang yang kaya, mempunyai rumah besar dan syarikat perniagaan. Rumahnya terletak di belakang pejabat beliau jadi ia begitu dekat.
Sewaktu tempoh revolusi, peluru berpandu Assad memusnahkan pejabatnya serta pekerjaanya.

Beliau amat sedih tetapi beliau tetap mengucapkan "Alhamdulillah" kerana mungkin terdapat hikmahnya. Kemudian dia merancang untuk pergi ke tempat lain. Beliau telah merancang untuk mengembara selama 15 hari sehingga keadaan tenang keadaan di kawasan itu.

Pada hari ke-10 dia menerima panggilan daripada rakannya dan diberitahu agar jangan kembali kerana seluruh bangunan telahpun dimusnahkan, dan dia tidak mempunyai rumah sekarang. Ketika itu lelaki itu menjadi buntu dan beliau mula menangis. Kini beliau telah benar-benar kehilangan segala-galanya .

Kemudian beliau merancang untuk merantau kerana kini beliau sudah pun tidak mempunyai apa-apa untuk kehilangan. Beliau pergi ke pejabat Imigresen dan Pasport, beliau mahu mendapatkan pasport untuk anak-anaknya. Mereka memberitahu kepadanya, dia perlu menunggu selama 6 bulan.

Beliau kemudiannya menempatkan anak-anaknya tinggal bersama adiknya di sebuah rumah yang sangat kecil, manakala beliau bersama isterinya tinggal di rumah lain kerana rumah adiknya penuh . Kemudian beliau mengembara dan merancang untuk mengambil anak-anak selepas 6 bulan setelah menyiapkan passport perjalanan. Apabila tiba masa untuk mengambil anaknya, malangnya difahamkan anak-anak beliau telahpun berada di bawah pengepungan tentera Assad di Homs, mereka tidak boleh keluar.

Beliau kini bersama isteri di tempat lain dan anak-anak kekal di Syria. Terpisahlah beliau dari anak-anaknya yang dahagakan kasih sayang ibu-bapa. Dia tidak boleh kembali kerana tentera syiah Assad akan membunuhnya sekiranya kembali. Lailahaillallah.
 

No comments: