Pages

Monday, September 24, 2012

Mursi pertahan hubungan dengan Ikhwanul Muslimin

WASHINGTON: Presiden Mesir, Mohamed Mursi semalam menegaskan sekali lagi hubungannya dengan Ikhwanul Muslimin, pertubuhan yang diragui oleh ramai pihak di Barat.

“Saya membesar dengan Ikhwanul Muslimin. Saya belajar prinsip hidup ketika dalam Ikhwan. Saya belajar mencintai negara saya dengan Ikhwan. “Saya belajar politik dengan Ikhwan. Dan saya juga menjadi pemimpin Ikhwan,” katanya dalam wawancara dengan akhbar New York Times sebelum berlepas ke New York untuk menghadiri Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.


Dalam wawancara itu, beliau juga berkata, Amerika Syarikat tidak boleh berharap Mesir untuk hidup dengan mengikut telunjuknya, seperti yang berlaku di Barat.

Mursi turut menggesa Amerika Syarikat mengubah pendekatannya terhadap dunia Arab. - AFP

No comments: