Pages

Sunday, May 20, 2012

Bapa 30 anak tak mampu bayar nafkah

myMetroBapa 30 anak tak mampu bayar nafkah:

TENNESSEE: Desmond Hatchett, 33, dari Knoxville, seorang bapa kepada 30 anak, meminta mahkamah mengecualikan dia daripada membayar nafkah anak.
Hatchett mendapat anak daripada perhubungannya dengan 11 wanita berbeza. 
Separuh daripada gajinya telah diambil oleh kerajaan untuk membayar nafkah anak tetapi jumlahnya terlalu sedikit kerana Hatchett menerima gaji minimum.

Sesetengah daripada ibu kepada anaknya hanya menerima AS$1.49 (RM 4.70) sebulan. Anaknya yang paling tua berusia 14 tahun.

Hatchett menerangkan bagaimana dia berada di dalam keadaan kritikal itu: Dia mempunyai empat anak pada masa tahun yang sama, dan ini berlaku dua kali.

Pada 2009, Hatchett diseret ke mahkamah atas pertuduhan tidak memberi nafkah kepada 21 anaknya waktu itu, dan ketika itu dia berkata dia tidak akan menjadi bapa lagi tetapi akhirnya sejak tiga tahun lepas, dia menjadi bapa kepada sembilan orang anak lagi.

Kerajaan tidak boleh memerintahkan Hatchett untuk berhenti menjadi bapa lagi kerana tidak melanggar undang-undang.

Pembantu Penyelia Mahkamah Daerah Knox, Melissa Gibson, berkata Hatchett mungkin pemegang rekod bapa kepada anak teramai di daerah itu.

Ketika ditemubual dalam satu ramcangan televisyen, sama ada dia mengenali setiap anaknya, Hatchett berkata, dia ingat semua nama, umur dan tarikh lahir anaknya. - Agensi. 

'via Blog this'

No comments: