Pages

Friday, March 2, 2012

Ajal di pokok sawit

myMetro | Ajal di pokok sawit: NEWSREMUK...anggota bomba mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit, kelmarin. Gambar kecil, Nurul Erieza, maut.
REMUK...anggota bomba mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit, kelmarin. Gambar kecil, Nurul Erieza, maut.

ROMPIN: Dua rakan karib terbunuh selepas Proton Iswara dinaiki mereka terbabas dan merempuh pokok kelapa sawit di Kilometer 127.7 Jalan Kuantan-Segamat, dekat Felda Keratong, Muadzam Shah, di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 6 petang itu, Nurul Erieza Sulaiman dan M aizatul Akmam Mahadi, kedua-duanya berusia 22 tahun, tersepit dan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala serta anggota badan.


Abang Nurul Erieza, Mohd Shukri, 23, berkata, kali terakhir dia b ertemu adiknya yang dipanggil Angah oleh keluarga ialah dua minggu lalu ketika mengunjungi rumah ibu bapa mereka.

“Ketika itu Angah langsung tidak menunjukkan sebarang perubahan, cuma saya pelik sejak dua minggu lalu dia akan memaklumkan kepada saya ke mana saja dia mahu pergi,” katanya.


Menurutnya, dia difahamkan ketika kejadian adiknya yang juga anak kedua daripada lima beradik dalam perjalanan pulang ke rumah sewanya di Kuala Rompin dari Serdang, Selangor.


Katanya, adiknya yang juga bekas pelajar International College of Health Sciences (ICHS), Serdang, adalah seorang periang dan ramah. Mohd Shukri berkata, adiknya bekerja sebagai pembantu tadbir di Rompin tinggal serumah dengan Maizatul Akmam yang bekerja di bandar sama.

“Mereka berkawan sejak belajar bersama di kolej berkenaan namun saya tidak pula dimaklumkan tujuan mereka ke Serdang pada hari kejadian,” katanya ketika dihubungi, semalam.


Menurutnya, mereka sekeluarga menerima kejadian itu sebagai takdir dan jenazah adiknya selamat dikebumikan jam 11 pagi semalam di kampung halaman mereka di Durian Tunggal, Melaka.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, kemalangan berkenaan masih dalam siasatan lanjut mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan polis meminta saksi kejadian supaya tampil di balai polis berhampiran untuk membantu siasatan.


Katanya, kejadian berkenaan dipercayai berlaku selepas kenderaan dipandu mangsa hilang kawalan sebelum terbabas dan melanggar pokok kelapa sawit.


“Ketika kejadian keadaan jalan basah selepas hujan dan mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Muadzam Shah bagi membolehkan bedah siasat dilakukan sebelum dituntut ahli keluarga mereka malam kelmarin,” katanya.


'via Blog this'

No comments: