Pages

Wednesday, October 19, 2011

Pemilik rumah tembak mati perompak Afrika

myMetro | Pemilik rumah tembak mati perompak Afrika:
MAKKAH: Seorang warga Arab Saudi berusia dalam 50-an, menembak mati seorang penduduk haram yang memecah masuk ke apartmennya di daerah Al-Rusaifah, menurut polis, semalam.
Jurucakap polis Makkah, Leftenan Kolonel Abdul Mohsen Al-Maiman, berkata, lelaki itu mendengar bunyi di rumahnya yang terletak di tingkat satu dalam bangunan empat tingkat itu.
Dia pergi menyiasat sambil membawa pistol. Apabila mendapati ada seorang warga Afrika telah memecah masuk ke rumahnya, dia terus melepaskan tembakan.

“Lelaki itu terus melepaskan tembakan sehingga perompak itu mati,” katanya.


Kata Abdul Mohsen, lelaki itu terus memanggil polis.


“Apabila anggota polis tiba, mereka dapati perompak itu terbaring, sudah mati sambil memegang alat elektronik,” katanya.

Katanya, mayat perompak itu telah dibedah siasat oleh doktor forensik dan kini mayatnya disimpan di Hospital Besar Raja Faisal di Makkah.

Lelaki Arab Saudi itu telah ditahan dan akan diserahkan kepada Suruhanjaya Pendakwaan dan Siasatan untuk siasatan lanjut.

Katanya lagi, hakim akan menentukan sama ada lelaki itu menembak kerana mempertahankan dirinya atau tidak.

Seorang peguam, Muhammad Nihar berkata, sesiapa saja yang bertindak cuba melindungi dirinya dan keluarga akan dianggap bertindak kerana mempertahankan diri.

Peguam itu berkata, ia bergantung kepada hakim sam ada untuk menjatuhkan hukuman atas tuduhan membunuh atau mempertahankan diri.

Katanya polis akan mengambil bukti untuk pihak suruhanjaya dan mengumpul semua bukti untuk diserahkan kepada mahkamah.

'via Blog this'

No comments: