Pages

Tuesday, September 20, 2011

Lagi kisah sejadah berdiri



KAMPUNG GERAI - Belum pun reda kisah mengenai sejadah berdiri di surau Hospital Besut Sabtu lalu, kes sama berlaku di Surau Kampung Gerai dekat Jertih pada keesokannya.

Kejadian itu disedari oleh imam surau berkenaan, Ibrahim Latif, 39, ketika dia hendak menunaikan solat Zuhur di surau berkenaan yang terletak bersebelahan rumahnya di sini.

Menurutnya, ketika dia masuk ke dalam surau tersebut dia terperanjat apabila mendapati sehelai sejadah berwarna biru dalam kedudukan berdiri menghadap ke arah kanan masjid.

Katanya, pada waktu kejadian, dia ingin menunaikan solat seorang diri sebelum ternampak sejadah berkenaan yang seolah-olah berada dalam kedudukan berdiri.

“Mulanya saya agak terkejut kerana pada waktu itu tidak ada orang yang ke surau ini yang terletak hanya di sebelah rumah saya.

“Saya tidak menolak kemungkinan kejadian ini dilakukan individu yang tidak bertanggungjawab,” katanya.

Menurut Ibrahim, dia hanya memberitahu seorang rakan mengenai hal itu dan tidak lama kemudian berita itu tersebar menyebabkan surau tersebut diserbu orang ramai yang mahu melihat sendiri.

Bagaimanapun katanya, dia tidak mahu perkara itu diperbesarkan dan menimbulkan tanda tanya dalam kalangan penduduk kampung.

No comments: