Pages

Monday, September 12, 2011

Dapur dihempap pokok kelapa




MOHD. HAZMI (dua dari kiri) bertanya sesuatu kepada penduduk yang turut terlibat dalam kejadian ribut di Kampung Seberang, Sungai Ular, Kuantan semalam.


KUANTAN - Satu keluarga melalui detik cemas apabila bahagian dapur rumah mereka dihempap sebatang pokok kelapa dalam kejadian ribut di Kampung Seberang, Sungai Ular di sini kelmarin.
Turut rosak dalam kejadian berkenaan ialah 17 buah rumah lagi di sekitar kawasan tersebut iaitu di Kampung Darat Jering dan Kampung Bujuk.
Dalam kejadian kira-kira pukul 8.25 malam itu, seorang suri rumah, Aminah Abdul Rashid, 28, dan dua anaknya, Nor Fateha Hasliah, 6, dan Mohamad Hafiz yang baru berusia enam bulan berada di rumah, manakala suaminya Omar Ismail, 31, keluar bekerja.
Omar ketika ditemui berkata, dia tersentak apabila dihubungi isterinya yang menangis teresak-esak memberitahu rumah mereka telah dihempap pokok.
"Dalam hati, saya hanya terfikir isteri dan anak-anak terhimpit dan sepantas kilat memecut kenderaan untuk pulang ke rumah.
"Apabila sampai, saya hanya mampu bersyukur apabila melihat mereka anak-beranak selamat walaupun sedih apabila melihat dapur rumah kami ranap ekoran kejadian ini," katanya semasa kunjungan Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota, Datuk Mohd. Hazmi Yusoff di sini semalam.
Omar menambah, dia dan keluarganya kini terpaksa menumpang buat sementara waktu di rumah ibunya, Hasliah Mat Noor, 64, di kawasan berhampiran.

No comments: