Pages

Sunday, June 19, 2011

Ditembak ketika buka pintu pagar



SEDIH... keluarga mangsa tidak dapat menahan kesedihan ketika menunggu proses bedah siasat.
SEDIH... keluarga mangsa tidak dapat menahan kesedihan ketika menunggu proses bedah siasat.


BUTTERWORTH: Seorang pemilik kilang beras ditembak dipercayai oleh pembunuh upahan ketika membuka pintu pagar rumahnya di Taman Sungai Puyu, dekat sini, pagi semalam.
Ooi Chong Tian, 58, dikatakan baru tiba di rumahnya pada jam 1 pagi selepas keluar minum dipercayai bersama rakannya dan membuka pintu pagar untuk meletakkan kenderaan.

Sebuah kereta dipercayai jenis Proton Wira dipandu seorang lelaki bersama seorang lagi penumpang lelaki dikatakan mengekori sebelum tiga das tembakan dilepaskan ke arah Ooi.

Satu tembakan mengenai kepala dan satu lagi di leher mangsa sebelum suspek melarikan diri dari tempat kejadian.

Menurut sumber, keluarga mangsa dan jirannya yang terdengar bunyi tembakan bergegas keluar dari rumah dan mendapati mangsa parah dan berlumuran darah.


Katanya, mereka mengejarkannya ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk mendapatkan rawatan.

“Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia di hospital jam 4 pagi tadi (semalam).


“Mangsa cedera parah, terutama apabila tembakan mengenai kepalanya, walaupun cuba diselamatkan pihak hospital,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU), Asisten Komisioner Zulkifli Alias mengesahkan kejadian itu dan usaha mengesan suspek dijalankan.

Menurutnya, pihaknya mengenal pasti kenderaan, identiti suspek dan juga motif kejadian.

Katanya, usaha mengumpul bukti dan maklumat mengenainya dilakukan dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

“Sesiapa yang ada maklumat mengenai kejadian diminta tampil membantu siasatan polis,” katanya.

Tinjauan Metro Ahad di bilik mayat HSJ mendapati sehingga jam 3 petang semalam, keluarga dan rakan mangsa masih menunggu bedah siasat selesai dijalankan sebelum menuntutnya.
myMetroDitembak ketika buka pintu pagar

No comments: