Pages

Saturday, May 7, 2011

Al-Qaeda sah Osama mati


PELAJAR agama Pakistan berkumpul di depan rumah tempat Osama dibunuh, di Abbottabad,  semalam.
PELAJAR agama Pakistan berkumpul di depan rumah tempat Osama dibunuh, di Abbottabad, semalam.

ISLAMABAD: Al-Qaeda semalam mengesahkan pemimpinnya, Osama bin Laden mati, sekali gus menghapuskan kekeliruan berhubung kematiannya.
Kumpulan itu juga berikrar untuk melancarkan lebih banyak serangan terhadap Barat berikutan pembunuhan Osama dalam serangan oleh tentera Amerika Syarikat di Pakistan, Ahad lalu.

Pengumuman itu, yang berikrar untuk menyiarkan perutusan Osama yang dirakam sebelum ini, dijangka melenyapkan keraguan yang disuarakan oleh beberapa pihak mengenai kematiannya.

Dalam kenyataan dalam talian menerusi laman Internet yang sering digunakan oleh kumpulan pejuang Islam, ia berkata, ‘darah Osama lebih berharga kepada kami dan kepada setiap umat Islam.’ “Insya Allah, ia akan kekal menghantui Amerika dan konconya, baik di dalam mahupun di luar negara mereka,” katanya. Sehubungan itu, al-Qaeda menggesa rakyat Pakistan bangkit menentang kerajaan mereka sebagai jalan untuk ‘membersihkan’ negara itu berikutan pembunuhan Osama serta ‘kekotoran’ yang dibawa oleh Amerika.’ “Sebelum Sheikh (Osama) meninggal dunia dan sebelum beliau boleh berkongsi dengan negara Islam kegembiraan revolusinya dalam berdepan dengan penindas, beliau merakam ucapannya, mengucapkan tahniah dan nasihat. “Ia akan disiarkan tidak lama lagi, Insya Allah,” kata kumpulan itu.

“Kami memberi amaran kepada rakyat Amerika supaya tidak mengapa-apakan mayat Sheikh (Osama) atau melayannya secara buruk atau mengancam anggota keluarganya, baik yang sudah mati atau yang masih hidup, dan menyerahkan mayat mereka kepada keluarga mereka,” katanya.

Pegawai Amerika sebelum ini berkata, mayat Osama dikebumikan di laut. - Reuters, mymetro

No comments: