Pages

Wednesday, November 10, 2010

Pemuda amal ilmu salah tetak ibu



PEKAN – Seorang anak tergamak menetak kepala ibunya sehingga maut selepas dipercayai terpengaruh dengan buku mengenai makhluk halus yang sering dibaca sejak sebulan lalu.

Mangsa, Che Wa Isa, 57, maut ditetak anak lelakinya ketika sedang mengangkat kain di beranda selepas pulang dari kedai runcit miliknya yang terletak kira-kira 500 meter dari rumahnya, di Felda Chini Timur 1.

Dalam kejadian jam 10.30 malam kelmarin, suspek lelaki berusia 23 tahun itu menetak bahagian belakang kepala ibunya dengan sebilah kapak besi yang digunakan untuk pemotong kelapa sawit.

Ketua Polis Pekan, Superintendan Yahaya Othman berkata, tetakan itu menyebabkan mangsa mengalami pendarahan teruk di bahagian kepala sebelum dibawa ke Klinik Desa berhampiran.

Menurutnya, mangsa disahkan meninggal dunia sejurus sampai di klinik dan mayat dibawa ke Hospital Pekan bagi tujuan bedah siasat jam 9 pagi semalam.

“Hasil siasatan yang dijalankan oleh pihak polis, suspek dipercayai menuntut ilmu sesat sehingga mempunyai niat untuk membunuh ibunya kerana mendakwa ibunya itu telah lama mati.

“Suspek juga mendakwa dirinya adalah toyol dan sanggup membunuh ibunya yang dikatakan hanya jasad yang dihantui oleh saka dan santau,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Yahaya berkata, suspek yang menjalani ujian air kencing dan disahkan positif ganja kini ditahan reman selama seminggu dan kes berkenaan sedang disiasat di bawah seksyen 302 Kanun Keseksaan atas tuduhan membunuh.

No comments: