Pages

Saturday, July 3, 2010

Putera Raja saudi menghadapi tuduhan membunuh di London


http://images.alwatanvoice.com/images/topics/images/2801169625.jpg

فندق لاندمارك حيث عثر على القتيل وفي الاطار صورة الامير سعود

دفع الامير السعودي سعود بن عبد العزيز بن ناصر بن عبد العزيز ال سعود ببراءته امام محكمة عليا في لندن الجمعة من تهمة قتل رجل كان يسافر معه، ويتهم الامير سعود (33 عاما) بقتل بندر عبد الله عبد العزيز (32 عاما) في 15 شباط/فبراير. وعثر على جثة القتيل في غرفة في فندق لاندمارك حيث كان الاثنان يقيمان.
Putera Raja arab saudi Saud bin Abdul Aziz bin Naseer bin Abdul Aziz berumur 33 tahun menghadapi tuduhan membunuh Bandar Abdullah bin Abdul Aziz berumur 32 tahun di Hotel  Landmark, London.
Nota :
Dari maklumat tidak rasmi, setiap seorang putera raja arab saudi akan membelanjakan 8 juta USD dalam tempoh seminggu di negara-negara eropah.
Setiap tempat yang mereka diami akan lengkapi dengan doktor peribadi, pemandu peribadi, tukang urut peribadi, menyewa kereta mewahsepanjang masa mereka berada segala-gala lengkap dan bertaraf  VVIP.
Untuk Renungan bersama.....                                                                                Mungkinkah  suara jihad Islam akan lahir dari bibir insan begini?
Bagi mereka Allah SWT boleh ditipu dengan maksud hadis : Setiap anak adam yang berdosa akan gugur dosa mereka apabila melakukan umrah yang mengandungi tawaf dan saei, walaupun dosa sebesar mana sekalipun.
Mereka berpegang pada hadis di atas untuk terus melakukan dosa dan akan mereka iringi dosa mereka dengan melakukan Umrah Di Baitullah.
Mungkin pelaku-pelaku dosa di dunia Islam boleh menggunakan juga pendapat yang mengatakan Allah SWT, Maha Pemurah, Maha Penyayang dan Mala Pengampun untuk terus melakukan dosa selagi tidak melakukan dosa SYIRIK, Kerana hanya dosa syirik sahaja yang Allah SWT tidak ampunkan.
Sedangkan Firaun yang disembah oleh manusia juga menyembah Allah SWT di akhir hayatnya, terdapat tulisan بسم الله الرحمن الرحيم    pada sebuah dari pintu istana firaun.
Iblis dan Syaitan tidak pernah menyembah selain daripada Allah SWT, Iblis dan Syaitan dihukum oleh Allah SWT hanya disebabkan tidak sujud hormat kepada kejadian Nabi Adam A.S. yang dianggap tidak mulia, tetapi Iblis dan Syaitan sentiasa sujud kepada Allah SWT sepanjang masa sebagaimana dia dikenali sebagai Azazil semasa mengetuai para Malaikat di Dalam Syurga.
Tetapi sebenar manusia adalah terlebih berani daripada Iblis dan Syaitan, semua larangan Allah SWT telah manusia lakukan demi memenuhi kehendak hawa dan nafsu, segala kejahatan tidak pernah diakui dan tidak pernah bertaubat kepada Allah SWT.
Rasulullah SAW dan Para Nabi-Nabi yang disayangi oleh Allah SWT tidak pernah melakukan dosa, walaupun mereka ditawarkan kemaafan dan Keampunan dari Allah SWT. Mereka adalah Insan yang lebih mulia daripada Malaikat. Ibadat yang mereka lakukan adalah untuk menaikkan Darjat dan Kedudukan mereka di sisi Allah SWT, bukan untuk menghapuskan dosa kerana mereka tidak pernah  melakukan dosa.
Setiap insan yang melakukan dosa pasti akan menerima balasan neraka walau  pun dosa hanya sebesar zarah, memang Allah SWT Maha Adil, segala-segalanya kan dibalas dengan penuh KEADILAN.
Sirah Rasulullah SAW dan Para Nabi-Nabi membuktikan bahawa Ahli Syurga adalah orang yang tidak pernah melakukan dosa walaupun sebesar zarah.
Sejarah juga telah membuktikan serta Rasulullah SAW pernah bersabda: Seseorang yang TELAH melakukan dosa walaupun sebesar zarah, namanya telah tercatit di pintu NERAKA Allah SWT.
Misi dan Visi  Iblis dan Syaitan kini telah dimaqbulkan oleh Allah SWT, mereka yang melakukan dosa adalah  INSAN PILIHAN SYAITAN.
كما دفع الامير السعودي ببراءته من إحداث ضرر جسماني بالغ بالقتيل في 27 كانون الثاني/يناير، واكتفى الامير سعود بالدفع ببراءته من خلال مترجم شفوي قبل ان يعاد الى السجن انتظارا لبدء محاكمته في الرابع من تشرين الاول/اكتوبر.
ومثل الأمير سعود أمام القضاء الجمعة 19 شباط/ فبراير ووجهت اليه تهمة القتل وقد تم الاستماع إليه بمساعدة أحد المترجمين الشفهيين أثناء الإدلاء بأقواله في جلسة الاستماع التي استمرت لخمس دقائق أمام قضاة مدينة ويستمنستر. وقد اقتضب في حديثه ليؤكد فقط هويته، وكذلك العنوان الذي يقيم به في إنكلترا، وهو فندق لاندمارك، في غرفة تقدر بألف إسترليني في الليلة الواحدة.
وقالت صحف بريطانية في وقت سابق، إن مشاجرة وقعت في جناح الأمير السعودي، فاستدعيت الشرطة الى الفندق حيث عثر على السعودي مقتولاً في أحد الأجنحة. وأُصيب الضحية بجروح بالغة في رأسه. واستجوبت الشرطة ليل الثلاثاء الامير سعود بن عبد العزيز وهو في الثالثة والثلاثين حيث أُلقي القبض عليه بعد ساعات على اكتشاف الجثة.
وكانت ادارة الفندق قد دعت مسعفين الى الدور الثالث حيث عثروا على جثة الرجل. وتوصلت الفحوص الطبية الى ان الضحية مات نتيجة "ضغط يدوي على العنق" وانه أُصيب بجروح في الرأس ايضًا. واكدت شرطة اسكوتلاند يارد ان القضية تُعامل على انها تحقيق في جريمة قتل.
وكانت الشرطة قد دُعيت الى فندق لاندمارك ذي الخمسة نجوم في وسط لندن بعدما عثرت عاملة في الفندق على الرجل السعودي مقتولاً في احد الأجنحة. ودعت ادارة الفندق مسعفين الى الدور الثالث حيث عثروا على جثة الرجل وتوصلت الفحوص الطبية الى ان الضحية مات نتيجة "ضغط يدوي على العنق" وانه أُصيب بجروح في الرأس ايضًا. واكدت شرطة اسكوتلاند يارد ان القضية تُعامل على انها تحقيق في جريمة قتل فيما أُقيمت ليل الثلاثاء سواتر حول قسم من الدور الثالث من الفندق لحجبه عن انظار ضيوف الفندق فيما قام ضباط الأدلة الجنائية بتصوير الموقع.


No comments: