Pages

Tuesday, May 4, 2010

Mengapa mereka memeluk ISLAM


Assalamualaikom 



Sekadar berkongsi pengalaman,mudah-mudahan ia memberi manafaat kepada kita semua.

Sekitar lewat tahun 80an saya pernah mendengar ceramah seorang prof.dari USA yang telah memeluk ugama Islam.Beliau tinggal diChicago.Satu ketika seorang rakan-nya (free thinker) agak hairan mengapa Prof. Ini sanggup meninggalkan profession-nya sebagai seorang Reverend ( tokoh sebegini amat dihormati oleh penganut Kristian ).Mengikut kata Prof?Pendakwah paderi digereja,dimana beliau bertugas telah menghantarnya kerumah sakit otak untuk permerhatian selama setahun.Beliau dituduh gila kerana memeluk ugama Islam.

Kini kembali kepada kisah rakan Prof. oleh kerana ingin tahu benar tentang Islam,beliau telah meminta Prof untuk menolongnya untuk memeluk ugama Islam.Tetapi Prof enggan memenuhi permintaan-nya sebaliknya menyuruhnya belajar dari ugama-ugama lain sebelum memasuki Islam.

Langkah pertama yang diambil,memasuki ugama Kristian.Tidak lama lepas itu ia berjumpa Prof lagi dan menyatakan hajatnya.Tetapi Prof masih enggan.Lalu ia masuk kedalam ugama Hindu.Tetapi tidak berapa lama ia kembali lagi,tetapi Prof masih enggan.

Setelah didesak beberapa kali (rakan tadi pun telah banyak masuk beberapa ugama) akhirnya Prof bersetuju dengan permintaan-nya.Perlu ditekankan disini setiap kali Prof itu menolaknya bukanlah bererti dia sombong atau tidak mahu berdakwah.Maksudnya jika rakannya mahu masuk Islam adalah atas kesedaran-nya bukan ikut-ikutan.Lagi pula beberapa hukom ‘haram’kadangkala bertentangan dengan cara hidup orang kafir .contoh minum arak.Prof juga tidak mahu rakannya tadi saperti “hangat-hangat tahi ayam”kembali murtad kerana tidak dapat menjalankan perintah ugama.

Setelah beberapa lama rakan-nya memeluk Islam,didorong dengan naluri ingin tahu Prof tadi bertanya dengan-nya.Katanya dia tidak pernah mengajarnya tentang Islam. Tetapi bagaimana ia boleh tertarik dengan Islam..Kata rakan-nya tadi….

Setiap kali aku berjumpa kau untuk masuk Islam, kau suruh aku cari dan kaji ugama lain dahulu.
Setiap kali aku masuk setiap ugama baru (bukan Islam) saperti yang kau suruh penganut-penganut ugama tersebut akan berkata kepada ku ‘berhati-hati dengan Islam’”Islam ugama kejam” (poligami) dan bermacam-macam cacian dan kejian yang mereka lemparkan kepada Islam dan jangan sesekali kamu masuk Islam.

Tetapi bila aku berjumpa kau,kau tidak pernah mencaci ugama mereka bahkan menyuruh aku memasuki dan mengkaji ugama mereka.Jadi aku rasa atas sikap/tatalaku kaulah, membuat aku berfikir bahawa Islam ini adalah ugama yang benar..

Akhir ucapan Prof. mengingatkan kita penganut ugama Islam agar tidak menghina ugama orang lain.

Wallahu’allam 

Untuk pengetahuan Encik Masch Kisiel(awak ada keturunan german ke?) permusuhan Islam dengan kristian/yahudi ini sudah lebih dari 1000 tahun.Mereka memang dari dulu sangat benci dengan orang islam atas 3 sebab paling penting;
1)Al-Qur'an turunkan kepada Bani Ismail(orang arab) sekali gus Allah menunjukkan bahawa orang arablah yang dipilihnya untuk memelihara kebenaran dimuka bumi ini.
2)Mereka tidak berjaya untuk menghasut ulama islam supaya mengubah ajaran islam macam yang telah mereka buat kepada kitab Taurat dan Injil.
3.)Kesemua tanah suci dibawah kekuasaan kerajaan islam;
a)Masjidil Haram
b)Masjidil Aqsa yang sebenarnya bekas sinagog nabi Musa 'alaihissalam.Orang Yahudi sebenarnya sembahyang ditempat yang salah!!! Walaupun Masjidil Aqsa berada ditengah-tengah Israel MEREKA TIDAK MAMPU UNTUK MERAMPASNYA DARI TANGAN ORANG ISLAM!!! Ini betul-betul Allah tunjuk dia punya power!!!
c)Jabal Al-Lawz atau Jabal Musa ialah tempat Allah turun untuk memberi perintah kepada nabi Musa.Kalau awak tengok gambar gunung ini awak akan nampak bekas hitam terbakar.Gunung ini ada diselatan Saudi Arabia.

Saya sekarang berpendapat orang yahudi/kristian sebenarnya marah kepada Allah yang telah memuliakan kita lebih dari mereka.Jadi kerana sakit hati mereka aniaya kita.

Benjamin Disraeli(orang yahudi) iaitu perdana menteri Britain(1868-1880) pernah ditanya;
>>Penyoal: "Bagaimanakah cara untuk melemahkan orang islam?"
>>israeli: "Pisahkan mereka dari ini"
Dia kemudian mengambil senaskah Al-Qur'an dan mencampakkan keatas meja.
INI LILLAHI TA'ALA CERITA BENAR!!!

Memang terlalu banyak cerita tentang tipu muslihat yahudi/kristian untuk menyesatkan orang islam.Sebelum saya memeluk ugama islam saya ada terdengar cerita ini tapi saya ingat ini cuma dongeng untuk takutkan budak-budak.Tapi setelah memeluk ugama islam dan tinggal beberapa lama diamerika dan eropah saya mula sedar ada satu macam kuasa yang sentiasa menekan umat islam.Saya pun buat kajian dan saya mendapati memang ada kumpulan-kumpulan rahsia yang kerja dia tidak lain hanya untuk melumpuhkan struktur economy dan autonomy negara islam.
3 dari kumpulan ini adalah;
1)ELDER OF ZION
2)FREEMASON
3)ILLUMINATI(Ada beberapa sahabat saya yang berkata bahawa Donald Rumsfeld adalah ahli Illuminati.Betul atau tidak wallahualam.)

Mereka mempunyai symbol-symbol tertentu untuk menunjukkan tanda kehadiran mereka,tapi symbol yang paling selalu saya jumpa adalah;
>>PYRAMID BERMATA SATU<<
  

No comments: