Pages

Thursday, January 28, 2010

Burung kakak Tua yang ajaib

Burung kakak Tua yang ajaib
Posted on Disember 5, 2008 by miester
Tersebutlah kisah, ada seekor burung kakak tua yang mempunyai kuasa penglihatan yang luar biasa dan berkata-kata. Ianya mampu untuk melihat seolah-olah seperti x-ray. Burung kakak tua ini hidup didalam kurungan di sebuah sekolah di sebuah kampung.Ada tiga orang guru perempuan yang mana masing-masing mengajar di sekolah tersebut. Setiap kali ketiga-tiga guru tersebut berjalan di hadapan burung tersebut, burung itu pasti akan bersuara…. dihadapan putih, ditengah hitam dan dibelakang kuning.

Pada awalnya mereka tidak tahu apa yang burung itu maksudkan, namun setelah berhari-hari berlalu, mereka bertanya sesama sendiri adakah burung itu nampak seluar dalam yang mereka pakai? Maka mereka pun merancang sesuatu, dan pada keesokan harinya mereka bercadang memakai seluar dalam yang sama warnanya iaitu warna hijau.

Maka mereka pun berjalan dihadapan burung kakak tua tersebut, seperti biasa burung itu berkata-kata lagi depan hijau, tengah hijau dan belakang hijau.

Terperanjatlah cikgu-cikgu perempuan tersebut dan mereka berbincang sesama sendiri adakah benar burung kakak tua tersebut mampu melihat pakaian dalam mereka dan memiliki penglihatan yang tajam?

Maka, merek pun merancang untuk tidak memakai seluar dalam dan keesokan harinya mereka bertiga berjalan dihadapan burung kakak tua tersebut… Burung kakak tua menoleh kekiri dan kekanan, keatas dan kebawah… seolah-olah kebingunggan. Ketiga-tiga cikgu perempuan tersebut ketawa berdekah-dekah kerana melihat perilaku burung kakak tua tersebut dan kemudia burung kakak tua itu berkata…

“depan… lurus-lurus, tengah keriting dan belakang lurus-lurus tajam-tajam…….”

Ketiga-tiga cikgu perempuan tersebut melarikan diri……..

No comments: