Pages

Thursday, January 28, 2010

2009 : Sejarah Tahun Kejahatan UMNO-BN

Marhaen dan dunia menyaksikan tahun 2009 adalah tahun dimana Barisan Nasional yang diterajui oleh UMNO diambang keruntuhan dan penuh kejahatan.


Ia bukan dicanang oleh pencatat tetapi dilakukan sendiri oleh tangan-tangan jijik UMNO-BN :

1. Setelah BN kalah PRU 12 bagi DUN Perak. UMNO-BN mengunakan wang dan Istana untuk merampas DUN Perak dari Pakatan Rakyat.

2. Datuk Seri Najib Razak mengunakan taktik kekalahan Pilihanraya kecil untuk merampas tahta Perdana Menteri daripada Tun Abdullah Badawi.

3. Pembunuh Altantuya iaitu Razak Baginda mengunakan bom C4 . Razak dibebaskan kerana mempunyai hubungan dengan Perdana Menteri .

4. Hilangnya enjin jet F5E bernilai RM100 juta. Langkah pertama untuk Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjatuhkan Najib Razak.

5. Tan Sri Isa Samad yang mengaku melakukan jenayah wang untuk pemilihan UMNO. Sayugia dilantik calon pilihanraya Kecil .

6. Orang dalam UMNO Negeri Sembilan menyalurkan maklumat tentang wang yang diseludup oleh MB N.Sembilan dan Datin Seri Rosmah Mansor dengan tujun mencantas satu sama lain.

7. Robohnya Stadium di Kuala Terengganu. "Satu lagi projek Barisan Nasional ".

8. Rebutan kuasa MCA berpunca skandal sex dan PKFZ. BN-MCA yang melakukan jenayah, malangnya pegawai syarikat pengendali yang didakwa.

9. Khairi Jamaluddin telah dibuktikan mengunakan wang semasa Pemilihan Agung UMNO tetapi dibiarkan memegang jawatan Ketua Pemuda.

10. Ketua Menteri UMNO Melaka, Datuk Seri Ali Rustam dan ramai pemimpin UMNO didapati mengunakan wang dalam pertandingan Naib Presiden dan jawatan lain dalam UMNO. Tetapi 'dibiarkan' sahaja.

11. Sembilan Pilihanraya Kecil berlaku. UMNO-BN gagal disebabkan kejahatan dan masih melakukan jenayah secara terang.

12. Akhirnya Ketua Pengarah SPRM, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan meletakkan jawatan kerana tidak mahu lagi bersetongkol dengan kejahatan UMNO-BN.

13. UMNO mengunakan taktik pendakwaan liwat sekali lagi untuk menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kes liwat tersebut diseliakan oleh Najib Razak.

14. UMNO-BN mengunakan wang untuk 'membeli' wakil rakyat Pakatan Rakyat. Dibuktikan dengan beberapa wakil rakyat disimpan dirumah Najib Razak.

15. Teoh Beng Hock dibunuh atau bunuh diri ? Yang pasti dia terbunuh didalam jagaan SPRM. Ada yang mengatakan ada rakaman video Teoh dibunuh semasa soal-siat dan tahanan SPRM.

16. Rosmah Mansur mengatakan rakyat memfitnahnya. 'Big Mama' berkata semua tuduhan adalah fitnah dan gosip.

17. Rakatan Rakyat menerima keahlian baru yang mendadak sepanjang 2009 termasuk beberapa tokoh UMNO-BN meninggalkan UMNO-Bn dan menyertai PKR.

18. Tun Abdullah Badawi melepaskan jawatan PM dalam keadaan dihinakan oleh bekas PM dan orang-orang UMNO sendiri.

19. Dewan Rakyat hampir 'menguburkan BN' kerana gelombang rakyat dan sikap semulajadi pemimpin BN-UMNO yang sentiasa cuai.

20. Pengajian dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) - terus mendapat tentangan daripada rakyat. Namun pemimpin UMNO masih berkeras kepala tanpa penyelasian.

No comments: