Pages

Thursday, November 1, 2012

Lima anggota polis cedera dibom di Pattani



PATTANI 31 Okt. - Lima anggota polis cedera dengan seorang daripadanya parah apabila sebutir bom meletup ketika mereka sedang menaiki sebuah trak pikap di daerah Nong Chik, di sini malam tadi.
Menurut laporan media tempatan, pegawai polis yang bertugas di Balai Polis Nong Chik, Somchai Phumphanang, kira-kira pukul 9 malam tadi menerima panggilan yang menyatakan pangkalan operasi polis di Bang Tawa diserang sekumpulan lelaki bersenjata.
Sejurus menerima laporan, beliau dan empat anggota polis menaiki trak pikap dan bergegas ke tempat kejadian.
Ketika kenderaan itu melintasi jambatan Khlong Yuyong di lebuh raya Pattani-Hat Yai, sebutir bom yang dipasang pada sebuah motosikal yang diletakkan pada jambatan itu meletup.
Empat daripada anggota polis tersebut dirawat di Hospital Nong Chik, sementara Somchai yang parah dikejarkan ke sebuah hospital lain di Pattani.
Difahamkan, tiada anggota polis cedera dalam serangan di pangkalan operasi itu dan polis mendakwa serangan tersebut dilakukan oleh kumpulan pemisah. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20121101/lu_06/Lima-anggota-polis-cedera-dibom-di-Pattani#ixzz2AyMNBSUk
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: