Pages

Friday, July 22, 2011

Pekerja kilang mengaku buang bayi

KOTA TINGGI 21 Julai – Seorang pekerja kilang berusia 23 tahun mengaku membuang bayi lelaki yang baru dilahirkan di belakang rumahnya di Ladang Teluk Sengat di sini, pada 18 Julai lalu.

Wanita yang mengalami kecacatan di kaki sejak lahir itu turut mengaku bayi tersebut merupakan bayi kedua yang dilahirkannya dan bayi pertama yang dilahirkan sebelum ini hasil hubungan dengan lelaki Indonesia telah diserahkan kepada orang lain.

Wanita terbabit yang ditemui di pekarangan Mahkamah Majistret Kota Tinggi mengakui bayi tersebut dilahirkan pada pukul 12.30 tengah malam di dalam biliknya.

“Ibu bapa tidak sedar saya mengandung kerana saya akan keluar rumah seawal pukul 5 pagi dan pulang pukul 8 malam untuk bekerja. Tambahan pula saya memakai baju yang besar untuk mengelakkan daripada dikesan oleh mereka,” katanya.

Katanya, bayi itu hasil hubungannya dengan seorang lelaki Nepal yang bekerja di kilang sama.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Osman Muhammad Sebot ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan wanita tersebut direman selama empat hari hingga Ahad ini untuk membantu siasatan.

Utusan Malaysia Online - Mahkamah

No comments: