Pages

Monday, September 13, 2010

Suri rumah nyaris dipatuk

MASJID TANAH: Seorang suri rumah nyaris dipatuk ular tedung selar yang melingkar di atas mesin basuh di rumah mentuanya di Kampung Solok, Pengkalan Balak, dekat sini, ketika hendak mandi selepas menyediakan persiapan untuk juadah raya, tengah malam, kelmarin.


BAHAYA...ular tedung selar sepanjang 4.5 meter yang ditangkap anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).
BAHAYA...ular tedung selar sepanjang 4.5 meter yang ditangkap anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).

Dalam kejadian kira-kira jam 12.05 tengah malam itu, Zety Zali, 42, sedang bersiap untuk masuk ke bilik air dan ketika sedang menadah air di dalam besen, beliau terpandang objek berwarna kelabu sebesar paha budak berusia tujuh tahun melunjur ke bawah.

Menurutnya, ketika masuk ke dalam bilik air tiba-tiba beliau terdengar bunyi seakan mendengus dari arah mesin basuh dan menoleh untuk melihat objek berkenaan yang pada mulanya disangkakan kayu.

Beliau cuba menjolok dengan kayu sebelum mendapati objek itu yang lembik dan bergerak dan senyap.

“Saya keluar sebentar sebelum masuk semula selepas beberapa minit kerana berasa tak sedap hati. Saya terperanjat dan menjerit sekuat hati kerana benda itu rupa-rupanya ular tedung sepanjang kira-kira empat meter lebih yang menjalar ke atas dinding bilik air untuk keluar.

“Saya menjerit memanggil suami yang ketika itu berada di luar, namun jeritan saya tidak didengari sesiapa sebelum saya keluar meminta bantuan,” katanya.

No comments: