Pages

Wednesday, September 21, 2011

Remaja hilang ikut teman lelaki

KUALA LUMPUR: Dua remaja perempuan berusia 16 tahun hilang dari rumah mereka di Felda Kemasul, Temerloh, Pahang sejak 12 September lalu dan sehingga kini, masih gagal dikesan.
Kedua-dua mereka iaitu Nurmuniera Farisha Nizam, dan Siti Noor Atika Hamzani, pelajar sebuah sekolah menengah di Felda Chemomoi, dipercayai mengikut teman lelaki Nurmuniera. Bapa saudara mangsa, Faizal Mohd Lazim, 30-an, berkata, anak saudaranya, Nurmuniera berkenalan dengan teman lelakinya yang belajar di sekolah sama sejak setahun lalu.

Katanya, mangsa tidak pernah berkelakuan pelik ketika berada di rumah dan dipercayai berjumpa teman lelakinya ketika keluar belajar bersama rakannya dikenali sebagai Atika yang turut hilang.

Menurutnya, pada hari kejadian, anak sauadaranya itu baru pulang dari rumah Atika kira-kira jam 4 petang sebelum keluar semula kira-kira jam 5.30 petang dengan alasan mengambil nota pelajaran.

“Kami hanya tahu dia berniat lari bersama teman lelaki selepas seorang jiran ternampaknya membawa beg sandang,” katanya.

Faizal berharap dan merayu kepada teman lelaki anak saudaranya itu agar membebaskannya dan mereka mempunyai maklumat boleh hubunginya di talian 016-6745130 atau datuk mangsa, Muhamad Lazim Mat Sap di talian 011-2976711.

No comments: