Pages

Thursday, May 20, 2010

99.9% manusia dijajah!



Assalammualaikum,
Marilah bersama mengedarkan maklumat di halaman ini kepada masyarakat. Letakkan link artikel ini di halaman blog atau discussion group anda. Emelkan, cetak dan poskan kepada semua orang. Gunakan software di bawah untuk memuat turun video dan jadikannya DVD/VCD. Buat salinan dan edarkan kepada rakan terdekat berserta meminta mereka melakukan perkara sama. Hantarkan kepada semua pemimpin utama, seperti ulama dan ahli agama, hakim, peguam, pemimpin jabatan, syarikat, persatuan dan pelajar serta semua masyarakat untuk kesedaran yang lebih baik menghadapi masa-masa akan datang.
Terlebih dahulu sila rujuk pada bahagian video untuk pemahaman asas. Saya kini meneruskan dan persoalan pertama kenapa umat Islam zaman ini menjadi lemah? Dua sebab utama:
(a) Kerana Perlembagaan kita meninggalkan Al-Quran dan Sunnah sebagai sumber undang-undang utama dan mengambil undang-undang Inggeris sebagai kitab kita.
(b) Kerana kita musuh Allah SWT dan Rasulullah SAW di medan perang apabila mengamalkan riba dalam kehidupan harian.

(A) Perlembagaan

Sumber dan pemakaian undang-undang kita berdasarkan undang-undang Inggeris dan dikuasai Freemason (famous Freemaso, Freemason di Malaysia dan DGLME). Freemason, Illuminati atau lebih dikenali Knights Templar, adalah musuh umat Islam dalam  Perang SalibSejarah penuh:Secret Societies of America’s Elite – From Knights Templar to Skull and Bones (audio book), dan Global Freemasonry by Harun Yahya
Knights Templar beragama menyembah Baphomet, mengamalkan seks sihir dan homoseksual. Simbol Baphoment digunakan Knights Templar sebagai mewakili Lucifer, iaitu Iblis; The Satanic Bible. Mereka ditangkap dan dihukum di Perancis apabila murtad Kristian kerana mempelajari dan mengamalkan sihir purba Kabbalah dari Babylon (Babil).
Maksudnya: “..Mereka (membelakangkan kitab Allah) danmengikut ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata “Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)”. Dalam pada itu ada juga orang mempelajari dari mereka berdua… Dan demi sesungguhnya mereka (kaumYahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat…”; al-Quran: al-Baqarah:102
Mereka berjaya melepaskan diri ke Scotland dan menukar identiti kepada Freemason bagi mengelak dikenali ramai. Knights Templar kemudian menguasai England, Perancis dan Amerika Syarikat. Dengan penguasaan negara besar, mereka kemudian menjajah negara Islam dan lainnya.
Knights Templar kemudiannya memberikan kemerdekaan mudah kepada semua jajahannya dan tanpa kemunasabahan. Ini kerana mereka berundur atas dasar strategi apabila berjaya menyemai benih ke dalam sistem eksekutif, kehakiman dan perundangan yang berupaya membentuk polisi untuk menguasai tubuh, minda dan jiwa kita.Judge
Mereka membentuk ekonomi kapitalis dan pembentukan negara bercorak sekular. Sistem ini bertujuan memperhambakan negara dan masyarakat, serta menukarkan kita beragama Lucifer (Iblis). Kenderaan digunakan bagi mencapai objektif mereka ialah undang-undang. Mereka menggunakan Perlembagaan untuk mengenepikan Al-Quran dan Sunnah dan memberi kuasa ke atas pemakaian undang-undang Statutori dan Common Law, dan pematuhan keputusan Mahkamah  mereka.
Judge
Semenjak itu, hakim membuat keputusan berdasarkan undang-undang Knights Templar yang berobjektif memperhambakan kita melalui monopoli kapitalis dan menukarkan agama kita kepada agama Lucifer (Iblis). Mereka meletakkan konsep “precedent” dan hakim tidak berupaya membuat keputusan bercanggah keputusan mereka. Undang-undang mereka dipakai tanpa diselarikan dengan Al-Quran dan Hadis.

Penyelesaian

Wahyu pertama memerintahkan kita mencari ilmu (“Bacalah Muhammad “; Surah Al-Alaq:1). Oleh itu penyelesaian utama ialah ilmu. Ilmu akan mengejutkan kita dari kelekaan dan tidur yang panjang ini. Ilmu terpenting ialah mengetahui sejarah dan strategi penyembah Iblis Knights Templar menguasai tubuh, minda dan jiwa orang Islam.
New World Order hanya boleh dicapai sekiranya tiada bantahan masyarakat dunia; Hence to fight and conquer in all your battles is not supreme excellence, supreme excellence consists of breaking the enemy’s resistence without fighting; Sun Tzu Art of War.  Bagi mengatasi masalah ini, pembentukan New World Order mesti didahulukan dengan pembentukan masyarakat berpegang teguh kepada satu agama sama dianuti semua , iaitu New World Religion.
Knights Templar berjaya membentuk New World Religion melalui undang-undang yang mencorakkan kehidupan kita kepada masyarat beragama dimulut tetapi memeluk agama Lucifer (Iblis) pada perbuatan, hati dan ditonjolkan di dalam seluruh kehidupan mereka.
“..Luciferianism is the product of religious engineering, which sociologist William Sims Bainbridge defines as “the conscious, systematic, skilled creation of a new religion” (“New Religions,Science and Secularization,” no pagination. In actuality, this is a tradition that even precedes Bainbridge. It has been the practice of Freemasonry for years. It was also the practice of Masonry’s religious and philosophical progenitors, the ancient pagan Mystery cults…”; Luciferianism: The Religion of Apotheosis

Secular Religion
Pelbagai bangsa dan agama memeluk agama sekular
Akibatnya dan tanpa disedari, lahirlah ulama, paderi, sami dan pelbagai ketua agama mengamalkan agama sekular. Pengaruh ini menular dalam institusi keagamaan, kerajaan, pendidikan dan media massa.  Ianya menular kepada masyarakat dan remaja hinggakan tidak takut mati dijalanan demi hiburan, serta bertindak memuja syaitan (123). Bapa sanggup merogol anak perempuannya dan berkongsi bersama rakan. Kanak-kanak kecil melakukan jenayah, seks liar dan dijalanan, serta perbuatan berzina atas Al-Quran menjadi kebanggaan. Kes merogol kanak-kanak bawah 5 tahun menjadi-jadi sehinggakan tidak selamat membiarkan anak bermain di taman. Terdapat banyak kejadian yang sangat pelik dan tidak dapat difahami.
Di dalam The Star, Jumaat, 24/08/2007 bertajuk “Penerapan syariah ganti Common Law “, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Abdullah Md. Zin mengulas kenyataan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail bahawa sudah tiba masanya untuk semua pihak memikirkan sumber lain selain Common Law Inggeris bagi mendapatkan prinsip-prinsip keadilan. Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim mencadangkan agar rujukan kepada Common Law Inggeris dimansuhkan daripada undang-undang sivil negara ini kerana ia menggambarkan minda pengamal undang-undang tempatan yang masih terjajah. Maka langkah lebih serius perlu diambil bagi mengembalikan kekuatan umat dengan meletakkan Al-Quran dan Sunnah sebagai sumber undang-undang utama. Ini dapat dicapai dengan meminda Artikel 4 Perlembagaan Malaysia. Contoh pindaan seperti di bawah:–
“..God’s Book and the Sunnah of His Prophet (peace be upon him) is the Constitution of the Federation and any law which is INCONSISTENT with this Constitution shall, to the extent of the inconsistency, BE VOID..”
Pindaan akan beransur-ansur membatalkan undang-undang bercanggah Al-Quran dan Sunnah. Sistem Mahkamah beransur-ansur merujuk undang-undang Arab Saudi atau negara Islam yang mengamalkan Al-Quran dan Hadis sebagai undang-undang.
Kepentingan mengubah undang-undang dan sistem
Persoalan selanjutnya ialah apakah kepentingan kita meminda Artikel 4 Perlembagaan Malaysia? Kepentingan dinyatakan Allah SWT seperti di bawah:-
Maksudnya: “..Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum Jahiliyah? Padahal kepada orang-orang yang penuh keyakinan – tidak ada siapa boleh membuat hukum yang lebih baik daripada Allah…”; al-Quran: al-Maaidah:50
Maksudnya: “…dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang kafir..”; al-Quran: al-Maa’idah:44
Maksud keterangan di atas  jelas. Namun ramai yang gemar berhujah Yahudi dan Kristian lebih bijak membuat undang-undang daripada Allah. Mereka gemar berhujah undang-undang Allah tidak sesuai sepertimana biasa didengari. Adakah mereka ini beriman dengan Al-Quran? Inilah bukti keimanan dan penjajahan tubuh, minda dan jiwa oleh Knights Templar. Segala cara kehidupan dan sistem mereka adalah terbaik dan mengatasi kehebatan agama Allah swt. Kesannya mereka ditempatkan di neraka selama-lamanya, sama seperti saudara mereka.
TV
Seperkara penting ialah bantahan tidak utama dan sekadar ujian kepada orang Islam dan kafir. Kemenangan atau kekalahan tidak relevan. Sekiranya kemenangan utama maka Allah sekelip mata dapat memenanginya tanpa pertolongan sesiapa. Masing-masing bebas berjuang atau berhujah namun akan tiba satu hari nanti di mana ianya didengar kembali di Mahkamah Terakhir.
Maksudnya: “…Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahankan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padalah kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapi kemenangan) jika kamu orang-orang yang sungguh-sungguh beriman…”; al-Quran: ali-Imran:139

NWO_Chart
New World Order Organization Chart
Selanjutnya, hampir keseluruhan sistem hari ini berasaskan sistem Knights Templar. Kita mengambil mereka sebagai awliya dan mempertahankan sistem ini tanpa mengikut batasan agama. Kesannya kita hidup dan dimatikan sebagai Kristian dan Yahudi. Oleh itu adakah kita dapat keluar dari neraka jika dimatikan sebagai Yahudi dan Kristian? Tidak.
Maksudnya: “…Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain. dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka…”; al-Quran: al-Maa’idah:51
Keterangan merujuk hari ini. Ini kerana Yahudi dan Kristian bukan teman rapat pada zaman dahulu. Sebab utama ialah Kristian mendakwa Yahudi bertanggung-jawab membunuh Jesus, iaitu tuhan mereka. Namun itu Yahudi dan Kristian hari ini bekerjasama menguasi dunia.
Oleh itu dan bagi yang mengagungkan sistem dan cara kehidupan mereka, Allah akan makbulkan doanya dan biarkan dia mati sebagai Yahudi dan Kristian. Mereka kekal di neraka selamanya kerana mengamalkan syirik dan menyekutukan Allah SWT. Syeikh Imran Hossein menerangkan sistem negara sekular dan syirik seperti di bawah:
“…Among those institutions was the modern secular state that was built on the foundations of Shirk (i.e. blasphemy)… that civilization no longer recognized the God of Abraham (‘alaihi al-Salām) as Sovereign. It no longer recognized His Authority and His Law as Supreme. The ‘modern secular state’ was now recognized as sovereign and that was Shirk. The authority and law of the modern secular state were now recognized as supreme and that also was Shirk. The state had the authority to declare Halāl (i.e. legal and permissible) that which the God of Abraham (‘alaihi al-Salām) had declared to be Harām (illegal and prohibited) and it proceeded to do so and that also was Shirk…”; An Islamic View of Gog and Magog in the Modern World (p.62)
Pandangan beliau berdasarkan rujukan kepada surah al-Kahfi dan al-Israa.
Maksudnya: “…Tidak ada bagi penduduk langit dan bumi pengurus selain daripadaNya dan Ia tidak menjadikan sesiapapun masuk campur dalam hukumNya…”; al-Quran: al-Kahfi:26
Maksudnya: “…Dan katakanlah: “Segala puji tertentu bagi Allah yang tiada mempunyai anak, dan tiada bagiNya sekutu dalam urusan kerajaanNya, dan tiada bagiNya penolong disebabkan sesuatu kelemahanNya; dan hendaklah engkau membesarkan serta memuliakanNya dengan bersungguh-sungguh!”…”; al-Quran:al-Israa:111

(B) Riba

Sebab kedua kelemahan umat Islam kerana berperang menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW di medan perang. Kita musuh Allah dan RasulNya. Ini kerana kita mengamalkan riba melalui pinjaman pelajaran, pinjaman rumah dan kenderaan, kad kredit, simpanan bank, ASB dan Mutual Trust, insuran, kawalan harga kerajaan bagi makanan dikeluarkan petani, nelayan dan penternak (paksaan dengan memerah keringat pertani, nelayan dan penternak), perniagaan yang tidak mengikut rukun Islam dsbnya.

Usury
Allah SWT telah memberi amaran pada Surah al-Baqarah:279
Allah SWT dan Rasulullah SAW mengistiharkan peperangan ke atas orang mengambil riba, membayar riba, penulis riba dan saksi kepada perjanjian riba. Ibadah mereka tidak diterima dan mereka kekal di dalam neraka selama-lamanya.
Maksudnya: “..Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanyaPEPERANGAN dari Allah dan RasulNya…”; al-Quran: al-Baqarah:279
Maksudnya: “..Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka mereka itulah ahli neraka, merekaKEKAL di dalamnya..”; al-Quran: al-Baqarah:275
Keterangan jelas menyatakan mereka musuh Allah SWT dan Rasulullah SAW di medan perang, dan mereka KEKAL di dalam neraka selama-lamanya. Selainnya, apakah kemunasabahan ibadah diterima apabila berperang menentang Allah dan Rasulullah SAW?
Tidak munasabah mengharapkan ibadah diterima apabila tidak sekadar bermusuh (tidak melibatkan membunuh), tetapi berperang menentang Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW (melibatkan membunuh).
Great Deception of Islam Banking! Mulim *MUST SEE*
Adakah anda tahu skop dan dosa ditanggung akibat mengamalkan riba?
“…Riba itu mempunyai 73 jenis; sedangkan yang paling ringan adalah seperti seseorang yang bersetubuh dengan ibunya…” (HR Ibnu Majah dan Al-Hakim)
“…Satu dirham (RM14) yang diperoleh seseorang dari hasil ribalebih besar dosanya 36 kali daripada perbuatan zina dalam Islam…” (HR al-Baihaqi)
Hadis menyatakan pemberi riba, pengambil riba, perekod riba (semua lapisan pekerja bank), dan semua lapisan saksi seperti peguam, hakim, pendaftar mahkamah, saksi perbicaraan, ulama dan ustaz, pengubal undang-undang dsb adalah turut menanggung dosa riba (fungsi saksi ialah sesiapa yang mengesahkan kebenaran perjanjian riba sebagai perjanjian sah; Fatwa).
Jabir r.a. meriwayatkan: “..Rasulullah melaknat pemakan riba,pemberi riba, penulis dan kedua saksinya… Mereka itu adalah sama…”; (HR Muslim)
loancbhl
Oleh itu jika saya membeli rumah RM100,000 dibayar dalam 30 tahun, bank mengenakan riba sebanyak RM300,000. Maka dosa bagi riba ialah RM400,000 atau $28,571 Dirham, iaitu dosa menyetubuhi ibu sendiri dan sebanyak 1,028,571 kali.
Apakah pula dosa semua lapisan pekerja bank dan semua lapisan saksi mengendalikan 500 kes pinjaman dalam sebulan? Dosa ditanggung bersamaan mengambil riba RM200,000,000 atau $14,285,714 Dirham. Ini bersamaan dosa menyetubuhi ibu sendiri sebanyak 514 juta kali sebulan, 6.2 billion setahun, dan seperti 185 billion kali menyetubuhi ibu sendiri sepanjang 30 tahun bekerja.
Selainnya apakah dosa saksi berkategori pemimpin, pengubal undang-undang dan ulama yang membenarkan transaksi riba? Tidak dapat dibayangkan! Mungkin atas sebab ini terdapat hadis mengatakan ulama dan pemimpin hari ini makhluk paling dilaknati dan sejahat-jahat makhluk di bawah langit.
Maksudnya: “…Sesungguhnya orang yang menyembunyikan apa yang telah kami turunkan dari keterangan yang jelas dan petunjuk setelah kami nyatakan kepada manusia dalam al-Quran, merekadilaknati Allah dan dilaknati semua makhluk yang dapat melaknati mereka…”; al-Quran: al-Baqarah-159
Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: telah bersabda Rasulullah saw.;
“…Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah naungan langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali…” (HR al-Baihaqi)
Riba wang kertas
Riba terbesar ialah penggunaan wang kertas. Ya! wang kertas adalah riba! Semenjak 1991, ulama mengeluarkan fatwa mengharamkan wang kertas dan perbankan Islam. Sistem ini penyumbang utama kekayaan mereka.Knights Templar menguasai industri perbankan dan wang semenjak dahulu. Mereka pengasas kepada sistem bank pusat, sistem perbankan dan sistem wang kertas hari ini.
“…Later during the crusades, representative banking notes were established by the Knights of the Temple of Solomon (the Templar Knights), so that pilgrims could protect themselves from robbery along the pilgrimage to the holy lands. Pilgrims would deposit an amount of gold in a Templar monastery in Europe and were given an equivalent in banking notes, then would “cash in” these notes for the amount of gold once they had arrived in the holy lands. The notes would have been worthless to any highway robbers and therefore were not taken. This banking system and the presence of paper monies has evolved into our modern banking system…”;Sistem Wang Kertas
“...The Knights’ involvement in banking grew over time into a new basis for money, as Templars became increasingly involved in banking activities. One indication of their powerful political connections is that the Templars’ involvement in usury did not lead to more controversy within the Order and the church at large. Officially the idea of lending money in return for interest was forbidden by the church, but the Order sidestepped this with clever loopholessuch as a stipulation that the Templars retained the rights to the production of mortgaged property. Or as one Templar researcher put it, “Since they weren’t allowed to charge interest, they charged rent instead…” Sistem Perbankan
Knights Templar juga memperkenalkan sistem bank pusat (bank negara).
“…In Europe prior to the 17th century most money was commodity money, typically gold or silver. However, promises to pay were widely circulated and accepted as value at least five hundred years earlier in both Europe and Asia. The medieval European Knights Templar ran probably the best known early prototype of a central banking system, as their promises to pay were widely regarded, and many regard their activities as having laid the basis for the modern banking system…”; Sistem Bank Pusat
Selepas penguasaan Rothschild dalam perbankan dan bagi mengangkat taraf orang Yahudi, Rothschilds bekerjasama dengan Knights Templar.Rothschild adalah bangsa Khazar yang menukarkan agama kepada agama Yahudi. Bangsa ini menipu dunia kononnya mereka orang Yahudi;Khazar – The Thirteenth Tribe An Islamic View of Gog and Magog in the Modern World (Must Read!! Chapter 5) (Audio Lecturer), Sejarah Yahudi.
Maksudnya: “...kemudian ia berpatah balik menurut jalan yang lain. Sehingga apabila ia sampai di antara dua gunung, ia dapati di sisinya satu kaum yang hampir-hampir mereka tidak dapat memahami perkataan. Mereka berkata: “wahai Zulkarnain, sesungguhnya kaum Yakjuj dan Makjuj sentiasa melakukan kerosakan di bumi; oleh itu, setujukah kiranya kami menentukan sejumlah bayaran kepadamu (dari hasil pendapatan kami) dengan syarat engkau membina sebuah tembok di antara kami dengan mereka?” (1 2 3 4 56?) Dia menjawab: “(kekuasaan dan kekayaan) yang Tuhanku jadikan daku menguasainya, lebih baik (dari bayaran kamu); oleh itu bantulah daku dengan tenaga (kamu beramai-ramai) aku akan bina antara kamu dengan mereka sebuah tembok penutup yang kukuh. Bawalah kepadaku ketul-ketul besi”; sehingga apabila ia terkumpul separas tingginya menutup lapangan antara dua gunung itu, dia pun perintahkan mereka membakarnya dengan berkata: “Tiuplah dengan alat-alat kamu” sehingga apabila ia menjadikannya merah menyala seperti api, berkatalah dia: “Bawalah tembaga cair supaya aku tuangkan atasnya”. Maka mereka tidak dapat memanjat tembok itu, dan mereka juga tidak dapat menebuknya. (Setelah itu) berkatalah Zulkarnain: “Ini ialah suatu rahmat dari Tuhanku; dalam pada itu, apabila sampai janji Tuhanku, Dia akan menjadikan tembok itu hancur lebur, dan adalah janji Tuhanku itu benar”…”; al-Quran: al-Kahfi:92-98
Bangsa Khazar adalah bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang diceritakan dalamSurah al-Kahfi:92-98, iaitu bangsa yang suka melakukan kerosakan, daripada dahulu hinggalah hari ini. Zul’ Qarnain  membina tembok besi untuk menyekat mereka daripada melakukan kerosakan; Gog and Magog or Yajooj or Majooj Lecture by Imran Hossein; (rujukan tambahan sejarah menghubungkan Knights Templar, dan Teutonic Zionism/Knights). Mereka telah membuat lubang kecil dan dilepaskan oleh Allah swt semasa kehidupan Rasulullah SAW.
Rothschild menyertai Illuminati dan menguasai perbankan. Beliau membiayai peperangan Knights Templar untuk membuat keuntungan berdarah (banker as war profiteer dan war funder). Keluarga Rothschilddianggarkan mempunyai kekayaan sebanyak 500 Trillion, separuh seluruh kekayaan dunia, dan membatasi hutang Amerika Syarikat berjumlah 45 Trillion dan hutang Malaysia berjumlah 286 billion.
Rothschilds
Khazar Empire, Rothschilds & Illuminati
Penguasaan Knights Templar dan kekayaan Rothschild membolehkan mereka menguasi negara dan industri dunia, termasuklah badan korporat, keagamaan, kerajaan (eksekutif, perundangan dan kehakiman, pendidikan dan media berperanan menguasai minda kita.
Apakah kelebihan sistem wang kertas kepada Knights Templar (Fractional Reserve Banking)? Sistem ini menggandakan ciptaan wang kertas baru sebanyak 99% dari jumlah liabiliti(1%). Ini memberikan mereka kuasa mencipta wang atas angin!!! Kuasa ini sama seperti kuasa membeli dengan mengeluarkan cek kosong dan tanpa mempunyai wang sebenar di bank.

Pyramid of Power
Kita ialah “debt slave”
Bolehkah anda bayangkan mempunyai kekuasaan membeli barangan dengan cek kosong? Minyak saudi 100 kapal, dan cek kosong! Kapal terbang 50, dan cek kosong! Banglo 100, dan cek kosong! Mercedes 500, dan cek kosong! Adakah anda menjadi tersangat kaya? Sudah tentu!
Fraud Money
Sistem ini adalah perdayaan jelas nyata. Melalui kuasa ini mereka mencipta kekayaan, menguasai pemimpin dan industri sertamenundukkan satu persatu negara Islam melalui hutang. Mereka mempunyai banyak wang untuk menguasai aset negara dengan mudah dan memperhambakan dunia melalui perdayaan ini. Mereka bersaing dengan memberikan subsidi kepada petani mereka supaya petani negara lain tidak mampu bersaing dengan harga tersangat rendah. Akibatnya banyak negara berhutang, dan dipermainkan IMF sehingga tergadai satu persatu aset negara melalui privatasi dan globasasi dsbnya.

Poverty
Allah akan merahmati anda apabila melihat mereka disiksa?
Dengan kuasa mencipta wang, mereka menetapkan bilakah masa ekonomi dunia naik, dan jatuh. Ini kerana merekalah menentukan jumlah wang dalam ekonomi. Ini supaya mereka dapat memperhambakan manusia dengan hutang dan merampas sumber kekayaan alam dengan murah atau percuma.
Diamond
Negara dunia ketiga dan Islam yang Allah kurniakan kekayaan semulajadi menjadi miskin dan hidup dalam kesengsaraan. Pemuda Ottaman dahulunya gagah kini pekerja migrasi di stesen minyak New York. Negara mereka yang kekurangan sumber semulajadi menguasai kekayaan negara lain dengan percuma, atau secara paksaan peperangan. Mereka menjadi kuat dan membeli pemimpin negara kita, menubuhkan pelbagai pertubuhan dunia bagi melindungi mereka, dan memajukan tekonologi bidang ketenteraan. Wang kertas adalah kunci kepada kejayaan mereka.
Iraq War Victim
Kita mengagungkan sistem negara dan ekonomi Knights Templar dan Ya’juj & Ma’juj yang melakukan kerosakan, maka kita akan disoal oleh Allah mengenai kerosakan dan penderitaan dialami mereka
Oleh kerana perdayaan dan manipulasi wang kertas, fatwa dikeluarkan untuk berjihad fisabillah ke atas sistem perbankan dan kembali menggunakan Wang Sunnah. Kertas bukan wang atau perantaraan dalam Islam, dan ianya riba. Kita mesti menyeru dan berjuang menghapuskan sistem riba wang kertas.
Tidakkah anda takut dengan dosa yang sangat besar dan mengetahui kekal selamanya di neraka? Tidakkah anda mahu beriman dengan Al-Quran? Terjemahan apakah diperlukan lagi untuk menghalalkan riba wang kertas  dan memberikan kuasa kepada penyembah Iblis Knights Templar dan Ya’juj & Ma’juj untuk menghancurkan saudara Islam dan diri sendiri?

Siksa Kubur
Mayat pemuda 18 tahun digali setelah 3 jam dimakamkan. Rambut bertukar putih,  matanya terbuka ketakutan, kesakitan dan keputusasaan. Darah jelas menandakan  sedang mendapatkan siksaan amat berat.
Saya pasti tidak kekurangan ulama, professor dan cerdik pandai yang berhujah bertentangan dengannya, sama seperti dilakukan ahli kitab terdahulu. Kebijaksanaan yang membawa kehancuran. Semua ini permainan lapuk berabad-abad dilakukan Yahudi dan Nasrani sebelum zaman ini.
Oleh itu mereka boleh meneruskan hujahan mereka hingga nafas terakhir. Hanya selepas itu mereka mengetahui sendiri apakah jawapannya. Hujahan mereka didengar kembali dan malangnya, tiada lagi peluang membetulkan kesilapan. Mereka hanya mempunyai pilihan menetap selama-lamanya di neraka.
Maksudnya: “…Katakanlah (wahai Muhammad); “Nyawa kamu akan diambil oleh Malikil Maut yang ditugaskan berbuat demikian ketika habis ajal kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada Tuhan kamu (untuk menerima balasan)”.  Dan (sungguh ngeri) sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang berdosa itumenundukkan kepalanya di hadapan Tuhan mereka (dalam keadaan malu dan hina, sambil merayu): “Wahai Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar dengan sejelas-jelasnya (akan segala yang kami ingkari dahulu); maka kembalikanlah kami ke dunia supaya kami mengerjakan amal-amal yang baik; sesungguhnya kami sekarang telah yakin”.
Dan (bagi menolak rayuan itu Allah Taala berfirman): “Kalaulah Kami telah tetapkan persediaan (memberikan hidayah petunjuk untuk beriman dan beramal soleh kepada tiap-tiap seorang dengan ketiadaan usaha dari masing-masing), nescaya Kami berikan kepada tiap-tiap seorang akan hidayah petunjuknya (sebelum masing-masing meninggal dunia, supaya tidak terkena azab di akhirat); tetapi telah tetap hukuman seksa dariKu: `Demi sesungguhnya! Aku akan memenuhi neraka Jahannam dengan SEMUA jin dan manusia (yang tidak berusaha untuk beriman dan beramal soleh)…”; al-Quran: as-Sajdah:11-13

99.9% akan ke neraka kerana riba wang kertas
Dalam pada itu saya juga percaya pasti ramai berhujah menyatakan  tidak munasabah wang kertas itu riba. Ini kerana jika benar maka hampir semua manusia dimasukkan ke dalam neraka. Semuanya menggunakan wang kertas! Saya khuatiri itulah hakikat dunia hari ini, samada kita suka atau tidak. Mari kita lihat Hadis Qudsi di bawah:
“…Allah berfirman pada hari kiamat: “Hai Adam! Bangkitlah, siapkanlah sembilan ratus sembilan puluh sembilan keturunanmu (untuk ditempatkan) dalam neraka dan satu (di antara mereka itu akan ditempatkan dalam syurga) .” (Ketika Rasulullah menerimanya kemudian menyampaikannya kepada para sahabat), baginda menangis tersedu-sedu, demikian para sahabat lainnya turut menangis lalu baginda bersabda: “Angkatlah kepalamu, Demi Allah Yang Menguasai jiwaku. Dibandingkan dengan umat-umat Nabi lain, umatKu hanyalah bagaikan selembar bulu putih (yang terdapat) pada kulit lembu jantan yang berbulu hitam…” (Hadis qudsi riwayat Tabrani didalam kitab al-Kabir dari Abu Darda’ r.a.)
99.9% ke neraka, dan dengan kiraan mudah bagi populasi Malaysia berjumlah 28 juta, maka hanya 28,000 orang ke syurga, dan bersamaan 2% daripada jumlah penduduk Subang Jaya, Selangor. Oleh itu sekira kita meninggal dunia hari ini, keberangkaliannya 99.9% kita ke neraka, tiada peluang lagi.
Faktor utama ialah riba, dan wang kertas. Mari kita lihat petunjuk diberikan Allah SWT mengenai riba. Perkara riba (Surah al-Baqarah:279) diturunkan kepada nabi terakhir, di dalam kitab yang terakhir, dan di dalam kitab terakhir pula ianya menjadi wahyu terakhir, dan diturunkan pula semasa umur terakhir Rasulullah SAW (lebih kurang 81 hari sebelum wafat).
Sifat kesemuanya sebagai “akhir” menunjukkan Allah SWT memberi amaran riba adalah bahaya terbesar yang akan dihadapi umat akhir zaman. Riba adalah senjata utama kaum kafir menguasai orang Islam;The Prohibition of Riba
Namun itu sebahagian ulama dan pemimpin tidur lena dibuai nafsu. Mereka mengetahui wang kertas dahulu gandaan dari nilai wang emas dan adalah riba. Mereka juga mengetahui rizab emas telah dihapuskan semenjak 1971 dan dan sistem gandaan sama digantikan dengan berasaskan Eligible Liabilities.
Namun itu mereka membuat pilihan, dan pilihan mereka kesenangan dunia! Pilihan mereka ialah menjadi bangsa Ya’juj & Ma’juj dan melakukan kerosakan. Oleh itu kita dapat meramalkan hadis ramai manusia tertipu dan hidup melanggar ketetapan agama Allah ini. 99.9% akan ke neraka dan KEKAL selama-lamanyanya di neraka.
Kini siapakah yang masih tidak malu mengaku dirinya beriman, walaupun hakikatnya sedang berperang melawan Allah dan Rasulullah saw (al-Baqarah:279)? Mungkin atas ini hadis tiada lagi orang beriman dan mengucapkan kalimah pada akhir zaman menjadi benar. Hadis tidak dapat menemukan seorang untuk menjadi imam dalam solat jemaah adalah benar kerana imam sendiri bergelumang dengan dengan riba wang kertas, pinjaman rumah dan pinjaman kenderaan. Hadis tersebut merujuk hari ini, dan bukan zaman masa hadapan.
Ini kerana siapakah sanggup tidak menggunakan wang kertas dan membuat pinjaman? Siapakah sanggup berhijrah tinggal di hutan demi memelihara imannya? Ya! 99.9% tidak sanggup, dan lebih teruk, malahan sanggup berhujah serta membuat strategi untuk menghalalkannya. Kenapa? kerana mereka tidak yakin kepada Al-Quran dan agama Islam.
Syarat taubat
Ada juga yang percaya “Aku masih boleh bertaubat kemudian dan boleh menangguhkan masalah ini”. Oleh itu mereka menyatakan persoalannya samada taubat diterima Allah swt. Makan cubalah baca dan fahamkan sendiri ayat di bawah:—
Maksudnya: “..Sesungguhnya penerimaan taubat itu disanggup oleh Allah hanya bagi orang-orang yang melakukan kejahatan disebabkan (sifat) kejahilan kemudian mereka segera bertaubat, maka (dengan adanya dua sebab itu) mereka diterima Allah taubatnya..”; al-Quran: an-Nisaa:17
Maksudnya: “…Sesungguhnya orang-orang yang beriman, kemudian mereka kafir, kemudian mereka beriman semula, kemudian mereka kafir sekali lagi, kemudian mereka bertambah-tambah lagi dengan kekufuran, Allah tidak akan sekali-kali akan memberi ampun kepada mereka, dan tidak akan memberi petunjuk hidayah kepada mereka ke jalan yang benar…”; al-Quran: an-Nisaa:137
(Orang-orang manufik itu) sama sahaja engkau meminta ampun untuk mereka atau engkau tidak meminta ampun bagi mereka. Jika engkau (wahai Muhammad) meminta ampun bagi mereka tujuh puluh kali (sekalipun) maka Allah tidak sekali-kali mengampunkan mereka; yang demikian itu, kerana mereka telah kufur kepada Allah dan RasulNya; dan Allah tidak akan memberi hidayah petunjuk kepada kaum yang fasik (9:80)
Keterangan jelas nyata. Namun saya pasti mereka mempunyai terjemahan bercanggah maksud sebenar. Silakan dan Allah membiarkan mereka hidup berimaan dengan sangkaan mereka beriman dan sempurna. Allah tidak mempertimbangkan amal baik dan mereka disesatkan tanpa disedari hingga ke nafas terakhir. Diakhir hayat mereka akan sedar kesesatan mereka tetapi mendapati telah terlampau jauh untuk pulang ke pangkal jalan.
Maksudnya: “…Katakanlah (wahai Muhammad): “Mahukah, kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang rugi serugi-ruginya amal-amal perbuatannya? (Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang merekamenyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan”. Merekalah orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat Tuhan mereka… oleh itu gugurlah amal-amal mereka; maka akibatnya Kami tidak akan memberi sebarang pertimbangan untuk menilai amal mereka pada hari kiatmat kelak…”; al-Quran: al-Kahfi:103-106
Maksudnya: “..Bagaimana Allah akan memberi petunjuk hidayahkepada sesuatu kaum yang kufur ingkar sesudah mereka beriman, dan juga sesudah mereka menyaksikan bahawa Rasulullah itu adalah benar, dan telah datang pula kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata. Dan (ingatlah) Allah tidak akan memberikan petunjuk hidayahNya kepada kaum yang zalim…”; al-Quran: ali-Imran:86
Balasan mereka yang kufur terhadap ayat Allah SWT ialah tiada hidayah dan beriman dengan sangkaan semasa kehidupan. Mereka menyangka merekalah orang sebenar-benarnya beriman dan sempurna. Ini kerana Allah SWT  menurunkan keterangan jelas nyata tetapi mereka menyembunyikannya dengan mencampur-adukkan yang benar dan batil.
Maksudnya: “…Wahai Ahli Kitab! Mengapa kamu campur adukkan  yang benar dengan yang salah, dan kamu pula menyembunyikan kebenaran padahal kamu mengetahuinya…”; al-Quran: ali-Imran:71
Surah al-Baqarah menyatakan riba haram, dan perniagaan halal, dan keterangan ini jelas. Kategori perniagaan dalam Islam sangat terhad, manakala kategori riba luas dan mempunyai 73 jenis. Setiap yang bukan perniagaan yang sah dalam Islam adalah riba!! Riba kita ketahui hari ini hanyalah riba pinjaman dan wang kertas. Kita masih tidak arif riba perniagaan melibatkan 72 jenis lainnya.
Selanjutnya Allah menegaskan keteranganNya jelas nyata . Oleh itu bagaimana mereka masih berhujah keterangan Allah kabur dan membenarkan riba? Adakah mereka beriman dengan Al-Quran? Adakah keterangan Allah kabur atau mereka yang sebenarnya tidak mendapat hidayah kerana gemar mencampuradukkan iman dengan kezaliman mengikut hawa nafsu
Maksudnya: “…Orang–orang yang beriman dan tidak mencampur adukkan iman mereka dengan kezaliman, mereka itulah orang-orang yang mendapat keamanan dan merekalah orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk…”; al-Quran: al-An’aam:82
Agama Sekular
US Dollar
Bagaimana ini boleh berlaku dan kenapa mereka menyatakan keterangan Allah kabur? Ini kerana mereka ulama berfahaman kapitalis dan sekular yang diwujudkan melalui sistem Knights Templar. Mereka mengikut agama Lucifer (Iblis) yang tertera pada pada US Dollar, Novus Ordo Secular”, iaitu “Secular New Order”. Ya! agama dianuti Iblis adalah SEKULAR!
“…Luciferianism is the product of religious engineering, which sociologist William Sims Bainbridge defines as “the conscious, systematic, skilled creation of a new religion” (“New Religions, Science, and Secularization,” no pagination). In actuality, this is a tradition that even precedes Bainbridge. It has been the practice of Freemasonry for years. It was also the practice of Masonry’s religious and philosophical progenitors, the ancient pagan Mystery cults…”; Luciferianism: The Religion of Apotheosis
Ciri-ciri dan contoh lain seperti di bawah:
“…LaVey briefly outlines the few Satanic holidays. The most important holiday in Satanism is one’s own birthday, as the birth date of one’s own god. To a Satanist, you are the most important being in the universe, and celebrating your own birthday honors your own vital existence… Satanism does not specifically forbid the celebration of any holidays or festivals held by other cultures or even other religions. Entirely secular holidays are commonly celebrated by Satanists either for personal reasons or merely as an excuse to have a good time. It is not entirely uncommon for Satanists to even celebrate overtly Christian holidays such as Christmas, though the religious trappings are generally stripped from the holiday, secularizing it. Many Satanists, however, either transfer such holidays as Christmas to the Winter Solstice and either place a darker spin on it or secularize it entirely, or decline to celebrate such holidays altogether.…”; The Satanic Bible(Download)
Tidakkah ini yang diamalkan kita selama ini? Ya!! Inilah matlamat mereka semenjak ratusan tahun dahulu (Strategi terperinci terkandung dalam Protocol of Zion). Matlamat membentuk masyarakat beragama teknologi, kapitalis dan sekular yang Islam di mulut, tetapi menentang agamanya melalui hati, kepercayaan dan perbuatan, “One World Religion”. Matlamat secara melabelkan dan mengasingkan agama dari kehidupan dunia.
Akhirnya lahir sami-sami, paderi-paderi dan ulama-ulama Islam di mulut tetapi mengharmonikan agama Lucifer (Iblis). Prinsip harmoni di antara agama ini mempunyai persamaan dengan prinsip di dalam Enigma Babylon One World Faith, yang mana mempunyai asal usul yang sama dengan sihir Kabbalah dari Babylon:
“…Enigma Babylon One World Faith is a fictional world religion in the Left Behind series that ostensibly seeks to harmonise the remaining faiths on earth after the Rapture as portrayed in the novel.During the period for a year and a half after the Rapture, where Christians were taken away from earth, Nicolae Carpathiarises to power. He begins to deal with the idea of a one-world religion with top officials in the Global Community. The “Global Community Faith” is established in the Vatican City after the Global Community was established in New Babylon. This new syncretistic, global religion accepts any religion and faith in the world, claiming equality. The “Global Community Faith” is quickly renamed “Enigma Babylon One World Faith” and Cardinal Peter Mathews is named Pontifex Maximus of Enigma Babylon One World Faith by Nicolae Carpathia…”; Enigma Babylon One World Faith
Inilah terjadi sekarang dan keseluruhan manusia menganut agama Lucifer (Iblis). Peringkat penguasaan bermula dengan penjajahan dan kuasa undang-undang yang menggantikan Al-Quran dan Sunnah dengan Perlembagaan. Perlembagaan ini memberi kuasa kepada “top officials” atau golongan berpendirian sekular menjadi ketua negara atau agama.
Sistem negara Islam diketepikan dan pentadbiran negara dipisahkan melalui undang-undang. Undang-undang ini bagi menguasai Sistem Kawalan ke atas empat institusi utama paling bawah, iaitu Institusi  Kerajaan (Eksekutif, Perundangan dan Kehakiman), Institusi Keagamaan, Institusi Pendidikan dan Institusi Media Massa.
Berbeza sangkaan kita selama ini bahawa Institusi  Kerajaan (Eksekutif, Perundangan dan Kehakiman), Keagamaan, Pendidikan dan Media Massa adalah berkuasa. Namun itu fitnah atau hakikat sebenar ialah mereka pihak paling di bawah dalam carta organisasi Knights Templar. Mereka ini murah, tiada harga dan mudah dibeli.
Badan lebih berkuasa ialah korporasi dan perbankan. Badan korporasi dan badan perbankan akan memperhambakan dan memerah 4 badan terbawah ini bagi melaksanakan jentera bagi mencapai agenda agama Lucifer (Iblis). Mereka akan memfokuskan kepada prinsip harmoni dan kemudiannya mengalihkan prinsip sebenar agar terkeluar dari landasan.
Kejayaan mereka dapat dicerminkan daripada pendapat masyarakat yang membezakan Islam Kuno dan Islam Moden. Masyarakat menganggap cara kehidupan sebenar Rasulullah SAW dan para sahabat adalah agama kolot dan ortodok, dan mengharmonikan dengan ciri-ciri yang sesuai dengan agama Lucifer (Iblis). Ini adalah prinsip yang salah dan terkeluar dari prinsip dalam Islam.
Maksudnya: “…Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang-orang kafir! Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadatBagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku…”; al-Quran: al-Kaafiruun
Sistem ekonomi kapitalis
Pyramid of Capitalist System
New Capitalist Pyramid
New Capitalist Pyramid
Oleh kerana prinsip harmoni Agama Lucifer (Iblis), mereka berubah kepada pentafsiran Al-Quran mengikut prinsip-prinsip ekonomi kafir, iaitu kapitalisma, sistem monopoli Knights Templar berobjektif memfokuskan kekayaan dunia kepada beberapa individu dan memperhambakan seluruh masyarakat dunia.

Capitalist
Sistem kebanggaan masyarakat dunia
Di antara maksud sebenar ekonomi kapitalis ialah bersaing untuk keuntungan maksimum dengan menawarkan perkhidmatan dan barangan terbaik dan termurah. Oleh itu tidakkah mereka terfikir bagaimana ini dicapai bagi mereka yang kekurangan sumber untuk bersaing?
Ini dicapai melalui pekerja bergaji abdi, sumber alam percuma dengan menjatuhkan matawang dan peperangan, monopoli dan rasuah ke atas pemimpin dan kerajaan, monopoli barangan dan perkhidmatan secara hakcipta (kini makanan dan benih makanan juga dihakcipta), mengenakan harga kawalan dan memerah keringat rakyat,  menjatuhkan persaingan secara perdayaan, monopoli tanah melalui sistem geran tanah dsbnya. Di dalam perniagaan kapitalisma mengaut keuntugan dan berlaku baik tidak tidur sebantal. Ianya seperti minyak dan air. Kesimpulan, barangan terbaik dan termurah dicapai dengan kemurkaan Allah swt dan Rasulullah saw; The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism & Video
Capitalism - The HIGH COST of Low Price
Capitalism - The HIGH COST of Low Price
Mereka meninggalkan prinsip ekonomi Islam yang memfokuskan kesejahteraan manusia sejagat, pasaran bebas dan tiada kawalan harga atau monopoli. Mereka malahan membuat jihad ekonomi dengan ekonomi kapitalisma! Jihad keuntungan maksima!! Jihad memperbanyakkan lagi pengeluaran! Untung! Mewah! Untung! Mewah! Sangat pelik dan mereka masih tidak sedar disesatkan Allah SWT!
Dalam itu apabila sistem kapitalis telah sampai di tahap kehancuran sejagat, mereka masih tidak sedar salah mentafsirkan Al-Quran dengan ekonomi kafir, dan salah “beribadat seperti mereka beribadat“. Mereka menyangka penyelesaian sebenar membenarkan riba lebih besar agar membolehkan keuntungan maksimum melalui ekonomi kapitalis.
Mereka masih tidak sedar semakin maju, semakin besar hutang dan riba yang jauh berganda-ganda!! (sistem: maju = wang = hutang = perhambaan = tinggalkan agama) Aduhai! Apakah yang otak mereka fikirkan? Akibatnya 99.9% hidup di dalam neraka dunia, dan 99.9% hidup kekal di neraka akhirat.
Capitalism is slavery
Kini, tidakkah kita tefikir siapakah sanggup tidak berakal menyangkakan Allah akan memberikan laluan mudah untuk kita ke syurga sedangkan saudara Islam kita hidup sengsara? Siapakah yang menyangkakan kita akan mendapat ujian yang mudah di akhir zaman ini? Ujian mudah pada zaman kemunculan Dajjal? Walaupun nabi-nabi dan banyak hadis menyatakan cabaran zaman ini adalah paling sukar dilalui? Ujian yang begitu mudah walaupun Anas r.a. bekata, Rasulullah saw. bersabda,
“…Akan datang kepada umat ku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agamanya laksana menggenggam bara api…” (HR Tirmizi)
Melihat hakikat kehidupan hari ini, ianya terlalu mudah untuk dikatakan menjalani ujian sukar. Kehidupan sebegini bukan sungai bara api, tetapi sungai yang sejuk. Hanya orang yang menyelam di dalam sungai bara api akan dimasukkan ke syurga.
Selanjutnya dan sekiranyalah kehidupan sebegini dianggap ujian sukar, maka ianya bercanggah hadis menyatakan ujian terbesar ialah pada akhir zaman (zaman kemunculan Dajjal). Sangkaan ini bertentangan dan menunjukkan kita mungkin beriman dengan sangkaan semata-mata.
Maksudnya: “…Adakah kamu menyangkakan bahawa kamu akan masuk Syurga padahal belum lagi nyata kepada Allah (wujudnya) orang-orang yang berjihad (yang berjuang dengan bersungguh-sungguh) di antara kamu, dan (belum lagi) nyata (wujudnya) orang-orang yang sabar (tabah dan cekal hati dalam perjuangan)?…”; al-Quran: ali-Imran:142
Darurat dan cara kehidupan akhir zaman
Ramai percaya alasan “darurat” bagi membenarkan riba apabila seringkali mendengar ceramah sebahagian ulama mendakwa pinjaman riba dibolehkan atas dasar darurat. Alasan ini tidak masuk akal kerana mereka mengaitkan “darurat” mengikut maksud sistem ekonomi kapitalis; The Prohibition of Riba
Pertamanya bagaimana boleh dikatakan darurat membuat pinjaman beli rumah jika kita masih boleh menyewa rumah? Kita malahan belum sampai ke tahap terpaksa tidur di bawah jambatan. Bagaimana pula boleh dikatakan darurat untuk membuat pinjaman kenderaan sekiranya masih boleh menaiki kenderaan awam? Bagaimana boleh dikatakan darurat sedangkan pinjaman adalah untuk memuaskan nafsu ingin hidup senang?
Sememangnya benar Allah swt tidak mahu membebani kita ke atas apa yang manusia itu tidak mampu pikul. Namun itu di sini terdapat garisan bagi membezakan situasi tidak sanggup dipikul kerana nafsu, atau tidak sanggup dipikul kerana beratnya sesuatu.
Oleh itu persoalan di sini ialah samada meninggalkan riba berada dalam lingkungan sesuatu yang sanggup pikul oleh manusia? Allah swt tidak membiarkan ianya didefinisikan oleh setiap kita dengan sesuka hati dan tanpa ukuran. Setiap sesuatu itu Allah swt telah tetapkan ukurannya.
Oleh itu sekiranya kita melihat berdasarkan nafsu, maka semua yang mendatangkan kesusahan pasti kita kategorikan sebagai darurat dan sesuatu tidak sanggup dipikul manusia. Sebaliknya dan jika kita fikir kembali berdasarkan kepentingan agama, ianya sebenarnya masih dalam lingkungan kemampuan manusia.
Selanjutnya apakah ukuran akan digunakan di akhirat untuk mengkategorikan sesuatu sebagai di dalam kemampuan manusia?Jawapannya ialah melalui cerita-cerita terkandung di dalam Al-Quran dan Hadis sendiri. Ukuran yang menentukan dalam lingkungan samada tindakan di dalam kemampuan manusia ialah melalui cara kehidupan Rasulullah saw dan para sahabat yang hidup sekadarnya, dan malahan berhari-hari kelaparan (kerana sedekah dsb). Kehidupan yang minimum walaupun menjadi Gabenor atau Pemerintah. Kehidupan yang malahan jauh lebih sedih daripada kisah BersamaMu TV3 kerana dapur mereka berasap setiap hari, dan dapur Rasulullah saw atau sahabat tidak berasap berhari-hari.
Semua kisah ini bukan dijadikan secara sia-sia, dan kesemua yang Allah swt pilih untuk menjadi sahabat Rasulullah saw adalah bukan berdasarkan pilihan tanpa sebab. Kesemua kisah nabi-nabi dan rasul juga adalah bukan cerita kosong semata-mata. Kesemuanya berkaitan dan akan menjadi kayu pengukur bagi perbuatan yang boleh dikategorikan di dalam lingkungan kemampuan manusia. Ianya ukuran yang akan digunakan Allah swt apabila kita dihadapkan di hari akhirat.
Oleh itu kita tiada alasan lagi, dan siapakah sanggup mengambil risiko bagi kehidupan sekali sahaja di dunia (tidak lagi boleh kembali selepas maut)? Silakan jika anda menyangkan kategorikan kehidupan mudah sebagai darurat. Keduanya, dakwaan darurat bercanggah keterangan di bawah:
Maksudnya: “..Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela Islam dan rela ditindas oleh kaum kafir musyrik), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: “Apakah yang kamu telah lakukan mengenai agama kamu?” Mereka menjawab: Kami dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi. Malaikat bertanya lagi: “Tidakkah bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?” Maka orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali..”; al-Quran: An-Nisaa:97
Berhijrah adalah salah satu yang berada di dalam kemampuan manusia. Perintah berhijrah di atas pula disokong fakta Hijrah ke Madinah. Ianya juga disokong cerita dalam Surah Al-Kahfi, iaitu kisah Ashaab’ul ul-Kahfi dan Ar’Raqiim. Mereka berhijrah apabila tidak berupaya mengamalkan cara hidup Islam di bawah pemimpin zalim (rujuk situasi darurat sebenar berkaitan al-Baqarah:173 dan seperti dinyatakan pada bahagian penyelesaian).
Ini selanjutnya dijelaskan Allah melalui Al-Baqarah:279 yang menyatakan “peperangan”. Peperangan bermaksud ianya tanggung-jawab negara dan seluruh orang Islam berjihad untuk membasmi riba dalam mana-mana negara didudukinya.
Tiada yang boleh mengamalkan riba tanpa mengira samada dia beragama Islam, Buddha, Hindu, Kristian atau agama selainnya. Sejarah turut membuktikan ianya tidak bertentangan mana-mana agama kerana hanya agama Yahudi membenarkan mereka mengamalkan riba (mengubah ayat Allah) ke atas mereka yang bukan Yahudi.
Dakwaan darurat juga bercanggah hadis Rasulullah SAW yang memerintahkah kita mengasingkan diri, walaupun terpaksa berpaut kepada akar pokok hingga kita mati. Hadis Rasulullah SAW, Hudhayfah ibn al-Yaman:
“…Orang biasa bertanya kepada Nabi tentang kebaikan, sedangkan saya bertanya tentang kejahatan, kerana saya bimbang kejahatan itu akan menimpa saya. Lalu saya berkata, ‘Wahai rasul Allah! Kami sebelum ini dalam keadaan kejahilan dan kejahatan, lalu Tuhan mendatangkan kebaikan kepada kami. Akan berlakukah kejahatan lagi selepas kebaikan ini?’‘Ya,’ jawab Nabi.‘Dan adakah kebaikan akan kembali lagi selepas kejahatan ini?’ saya bertanya. Nabi menjawab, ‘Ya, tetapi ia bercampur-baur dengan kejahatan.’ ‘Apakah kejahatan itu?’ saya bertanya. Nabi menjawab, ‘Setengah orang akan mengikut selain daripada sunnahku dan akan memimpin mereka ke jalan lain daripada jalanku. Setengah perbuatan mereka baik, setengah jahat.’Saya bertanya, ‘Adakah akan wujud kejahatan lagi setelah kebaikan (campuran) ini?” Beliau menjawab, ‘Ya, pendakyah-pendakyah yang berdiri di pintu neraka; barangsiapa mendengar mereka kan mereka campakkan ke dalamnya.’ ‘Terangkanlah kepada kami sifat-sifat mereka, wahai rasul Allah!’ saya meminta. Nabi berkata, ‘Mereka dari bangsa kita dan bercakap bahasa kita.’Apakah perintahmu kepadaku jika aku berada di dalam keadaan itu?’ saya bertanya. Nabi berkata, ‘Ikutlah puak majoriti orang-orang Islam (ummah) dan pemimpin mereka (khalifah) .’ ‘Tetapi jika mereka tidak ada puak majoriti atau seorang pemimpin?’ saya bertanya.Nabi menjawab, ‘Jika demikian, tinggallah semua puak walau kamu terpaksa berpaut kepada akar pokok hingga kamu mati…’; (HR Bukhari dan Muslim)
Hadis lain menggambarkan alasan darurat tidak masuk akal dan cara kehidupan mengasingkan diri bagi membela iman dan agama adalah seperti di bawah:
Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda, “…Selagi akan datang suatu masa di mana orang yang beriman tidak akan dapat menyelamatkan imannya, kecuali bila ia lari membawanya dari suatu puncak bukit ke puncak bukit yang lain dan dari suatu lubang kepada lubang yang lain. Maka apabila zaman itu telah terjadi, segala pencarian (pendapatan kehidupan) tidak dapat dicapai kecuali dengan perkara yang membabitkan kemurkaan Allah swt.Maka apabila ini telah terjadi, kebinasaan seseorang adalah berpunca dari menepati kehendak isterinya dan anak-anaknya. Kalau ia tidak mempunyai isteri dan anak, maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kedua orang tuanya. Dan jikalau orang tuanya sudah tiada lagi, maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kaum kerabatnya (adik beradiknya sendiri) atau dari menepati kehendak jirannya”.Sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah saw., apakah maksud perkataan engkau itu ?” (kebinasaan seseorang dari kerana isterinya, atau anaknya, atau orang tuanya, atau keluarganya, atau jirannya); Nabi saw. menjawab, “Mereka akan mencelanya dan mengaibkannya dengan kesempitan kehidupannya. Maka dari kerana itu ia terpaksa melayan kehendak mereka dengan menceburkan dirinya dijurang-jurang kebinasaan yang akan menghancurkan dirinya…”. (HR al-Baihaqi)
Hadis menyatakan “lari membawanya dari suatu puncak bukit ke puncak bukit yang lain dan dari suatu lubang kepada lubang yang lain“; Establishment of Muslim Village. Kesemua hadis menyokong dan tidak bercanggah Surah An-Nisaa:97 dan Surah Al-Kahfi. Oleh itu dakwaan darurat adalah satu tidak masuk akal!
Kehidupan zaman ini & ulama sejati
Hadis turut menyarankan pengasingan diri bagi membela agama Allah. Hadis diriwayatkan Hudhayfah ibn al-Yaman  menjelaskan 5 zaman telah kita lalui:
1. Zaman Jahilliyah
2. Zaman bidaah
3. Zaman ulama memanggil kita masuk ke neraka
4. Zaman institusi Khalifah dan Jemaah
5. Zaman kejatuhan institusi Khalifah dan Jemaah (mengasingkan diri)
Institusi Khalifah dan Jemaah telah tiada hampir 100 tahun lepas (1924). Oleh itu, zaman ulama mengeluarkan pernyataan palsu telah berlalu. Sebahagian ulama hari ini hanyalah warisan ulama dahulu yang gemar menghalalkan apa diharamkan Allah.
Hakikat sebahagian ulama berani menghalalkan riba bukan satu yang pelik. Ini kerana Rasulullah telah memberi amaran dan banyak hadis menyokong situasi sekarang ini. Ianya bukan sesuatu yang pelik kerana telah lama dinyatakan dalam Al-Quran. Ianya bukan lagi permainan baru, tetapi permainan ketinggalan zaman dan tidak laku. Ianya permainan lapuk, sepertimana manusia mengaku dirinya tuhan atau nabi, sama seperti dilakukan Firaun beribu-ribu tahun dahulu. Ianya sama seperti dilakukan Sai Ram atau Ayah Pin.
Namun itu, manusia terus menerus terperdaya dengan permainan lapuk ini kerana tidak membaca Al-Quran, tetapi menjampi (membaca bermaksud memahami dan mengamal maksudnya, jampi bagi yang membaca, tidak memahami maksudnya atau tidak mengamalkannya).
Kita hidup di zaman yang mana sebahagian ulama sejati tersangat kurang dan sebahagian besar ulama menjadi ulama jahat. Oleh itu langkah mesti diambil mengenal pasti ulama sejati dan ulama jahat. Dari aspek ini, Said Hawwa dalam kitabnya ‘al-Assasu fi-Tafsir (1985) mengupas pendapat Ibnu Mas’ud dan menyatakan ulama bukanlah sekadar yang mempunyai banyak ilmu tetapi juga orang yang banyak ‘khasyyah’ (takut dan cinta yang tinggi) kepada Allah”. Mereka menjadi pemimpin umat menegakkan agama Allah dan sanggup mengatakan perkara yang hak; Siapa Para Ulama?, Ciri-ciri Ulama
Persoalannya ialah adakah ulama jahat wujud? Apakah itu ciri ulama jahat? Bilakah zaman ulama jahat berleluasa? Ya! ulama jahat wujud dan zaman mereka wujud bermula apabila orang Islam mempunyai masjid yang tersergam indah.
Kita hidup di zaman masjid tersergam indah
Kita hidup di zaman masjid tersergam indah
Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: telah bersabda Rasulullah saw.; “…Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah naungan langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada merekafitnah ini akan kembali…”. (HR al-Baihaqi)

Fitnah (perdayaan) pada zaman Dajjal
Fitnah (perdayaan)  zaman Dajjal
Rasulullah SAW menyatakan ulama jahat wujud di zaman masjid-masjid tersergam indah, dan mereka sejahat-sejahat makhluk yang wujud di bawah naungan langit. Zaman kita adalah zaman masjid tersergam indah, maka sebahagian ulama hari ini sejahat-jahat makluk yang berada di bawah naungan langit.
Mereka memperdaya kelihatan beriman sesuai dengan zaman Dajjal sebagai zaman fitnah (perdayaan). Mereka ini Islam di luar tetapi sepenuh hati beriman dengan agama Lucifer (Iblis). Akibatnya Allah memperdaya mereka (“kepada mereka fitnah ini akan kembali hingga nafas terakhir“), dan menyesatkan kita kerana menyanggung ulama jahat dalam perkara maksiat.

Islam 23
Kebenaran dan perdayaan zaman Dajjal
Selainnya, Rasulullah SAW menggelarkan ulama sebegini Pemimpin Jahil. Rasulullah menyebut dalam beberapa hadisnya bahawa ada orang berilmu, mengetahui halal-haram, mengetahui hak dan batil dan memahami al-Quran serta al-hadis tetapi mencampur-adukkan perkara yang hak dan yang batil.
Inilah dikatakan ulama menyeleweng (ulama syirar, as-syin, fasik). Mereka ini ulama berusaha menyeru kebaikan dan mencegah kemungkaran untuk orang lain, tetapi diam-diam, dan malahan secara terbuka,  bertuhankan nafsu dan mengejar keduniaan.
Rasulullah bersabda: “…Ketika seseorang dicampakkan ke dalam neraka jahanam pada hari kiamat dan bertaburan isi perutnya, ahli neraka lain bertanya: “mengapakah anda jadi begini sedangkan anda sentiasa menyuruh kami berbuat baik dan mencegah kemungkaran?” Dia menjawab: “Ya benar saya menyuruh kamu semua berbuat baik tetapi saya tidak melakukannya dan saya yang melarang anda tidak melakukannya tetapi saya sengaja melanggarnya…” (HR Bukhari dan Muslim)
Ciri mengenali ulama jahat ialah mereka menyokong sistem kapitalis dan Knights Templar, menghalalkan riba melalui perbankan Islam. Ulama jahat turut mengetuai sistem Knights Templar dan mengamalkan riba pinjaman kenderaan, pinjaman rumah, pinjaman pelajaran, dan menyimpan wang di bank kafir. Mereka membuat pelaburan perniagaan di syarikat membuat pinjaman riba. Ulama jahat takut kemiskinan, tidak pernah kelaparan, makan kenyang dan hidup sangat selesa, jauh berbeza dengan cara hidup Rasulullah SAW dan para sahabat yang lapar sehingga mengikat batu di perut (kerana bersedekah); Mengejar Dunia dengan Amalan Akhirat adalah KesyirikanJangan Berebut Jabatan Bertameng Al-Qur`an
Maksudnya: “…Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya. Demi sesungguhnya, kamu akan diuji pada hartabenda dan diri kamu…”; al-Quran: ali-Imran:185-186
Ulama jahat dikuasai nafsu memiliki rumah dan kenderaan mewah supaya tidak dihina masyarakat dan kelihatan berjaya. Mereka berjuang untuk pangkat dan pujian, dan bangga dengan Islam Sekular.  Mereka melabelkan Islam dan membawa pengertian Islam baru.
Objektif mereka enggan kelihatan miskin dan mahu kelihatan berjaya serta mengikuti arus kemajuan Yahudi dan Kristian. Mereka hendakkan kemuliaan di sisi kafir dan menendang kemuliaan di sisi Allah SWT. Mereka bertuhankan nafsu dan beriman dengan ayat Al-Quran dan Hadis yang boleh memenuhi keperluan nafsu untuk mulia di sisi manusia.
Maksudnya: “…Maka pernahkah kamu melihat orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai tuhannya, dan ia puladisesatkan oleh Allah kerana diketahuiNya, dan dimeteraikan pula atas pendengarannya dan hatinya, serta diadakan lapisan penutup atas penglihatannya. Maka siapakah lagi yang dapat memberi hidayah petunjuk kepadanya sesudah Allah (menjadikan dia berkeadaan demikian)? Oleh itu, mengapa kamu (wahai orang-orang yang ingkar) tidak mahu beringat dan insaf? …”; al-Quran:al-Jaathiyah:23
Oleh itu dan bagi menutupi kejahatan dan mencapai matlamat nafsu pangkat dan kekayaan, mereka halalkan riba dengan ekonomi kapitalisma. Mereka menyokong konsep kekayaan dipusatkan beberapa individu dan mengakibatkan kematian jutaan saudara Islam dan kanak-kanak. Mereka hidup mewah sedangkan masyarakat Islam menangis-menangis, sengsara dan menderita.
Dalam pada itu ada juga yang cuai mengeluarkan fatwa tanpa ilmu pengetahuan. Mereka ini Pemimpin Jahil. Ini kerana ulama sejati tidak mengeluarkan fatwa tanpa ilmu pengetahuan. Rasulullah SAW bersabda ulama jahat berfatwa tanpa ilmu pengetahuan.
Daripada Abdullah bin Amr bin ‘ash r.a. berkata: Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda, “…Bahawasanya Allah swt. tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada) manusia. Tetapi Allah swt. menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim ulama (ulama sejati). Maka apabila sudah ditiadakan alim ulama, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka. Maka apabila pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. mereka sesat dan menyesatkan orang lain…” (HR Muslim)
Rasulullah SAW tidak menggelarkan mereka ulama tetapi  Pemimpin Jahil. Ini kerana hadis merujuk “ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin“, dan “pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa”.
Masyarakat tidak memahamkan pemimpin mengeluarkan fatwa, dan fatwa dikeluarkan mereka dikenali sebagai ulama. Oleh itu hadis merujuk sebahagian ulama hari ini, dan mereka bukan dalam kategori ulama, tetapi Pemimpin Jahil. Ini tidak pelik kerana banyak ulama, imam dan ustaz hari ini menceburi politik untuk menjadi Pemimpin.
Ciri asas mengenali mereka ialah mereka bijak agama tetapi tidak mempunyai pengetahuan dalam bidang tertentu. Maksud ilmu di sini merujuk pengetahuan kesemua ilmu berkaitan fatwa dikeluarkan, termasuk sejarah, ekonomi, perbankan dan berkaitan kewangan.
Mereka ini produk negara bersifat sekular yang memisahkan ilmu agama dan ilmu kehidupan dunia. Oleh itu dan apabila mereka mengeluarkan fatwa berkaitan riba, mereka tiada ilmu sejarah, ekonomi, perbankan dan berkaitan kewangan. Sekiranya mereka merujuk kepada pakar, maka mereka mendapatkan pakar sama keadaannya seperti mereka atau berpendidikan sekular dan tidak memahami sistem ekonomi Islam.
Ada juga lainnya merasa tertekan mendapatkan rasional munasabah agar Islam menjadi sempurna dengan tafsiran ekonomi hari ini. Ini seumpama mendapatkan jawapan bagaimana membersihkan diri ditengah-tengah lubang najis. Mereka tidak mendapatkan penyelesaiannya.
Keadaan lain ialah ulama sejati dipinggirkan dan hidup dalam keadaan terpencil. Mereka ini mengigit Al-Quran dan Sunnah dengan gigi geraham mereka, dan tidak mencampur-adukkan keimanan dengan kezaliman. Mereka inilah ulama yang sejati dan sentiasa diberi hidayah untuk menyelamatkan kita dari fitnah Dajjal. Ulama sebegini mesti didampingi dan dihormati dengan sebaik-baiknya.
Perbankan Islam
Kini kita lihat kembali perbuatan sebilangan ulama menghalalkan bank islam dan transaksi riba, sistem dari acuan sistem wangsistem bank dansistem bank pusat Knights Templar.  Hakikat sebenar wang kertas atauBank Note adalah Promissory Note. Ya!! wang kertas atau nota bank adalah hakikatnya kertas hutang, sama seperti Perjanjian Pinjaman anda.
A banknote (often known as a bill, paper money or simply a note) is a kind of negotiable instrument, a promissory note made by a bank payable to the bearer on demand, used as money, and in many jurisdictions is legal tenderDefinition of Bank Note.
Secara umumnya USD9 dollar zaman dahulu mewakili nilai emas bersamaan USD1 dollar (pada zaman dahulu wang kertas telah menjadi riba kerana menggandakan USD9 wang kertas (90%) dari nilai emas sebenar USD1.  Apakan pula hari ini? Super Duper Riba!). Wang kertas dahulu adalah resit atau seumpama cek hari ini, iaitu sekadar kertas mewakili wang emas sebenar dalam simpanan bank; Money as Debt
Pada hari ini, wang kertas tidak  mewakili emas, tetapi mewakili kurang daripada 1% dari jumlah keseluruhan aset dan liabiliti dalam rekod bank (BNM Statutory Reserve Requirement (SRR) 4.1 Effective 1 March 2009, the statutory reserve institutions is 1% of eligible liabilities, dan  The Eligible Liabilities base consists of ringgit denominated deposits and non-deposit liabilities, net of interbank assets and placements with Bank Negara Malaysia). Kadar dan sistem sama turut terpakai kepada perbankan Islam (2.1. This requirement applies to… Islamic banks licensed under the Islamic Banking Act 1983)
Oleh itu wang kertas hari ini tidak berasaskan emas tetapi berasaskan “Eligible Liabilies” (EL). Sekiranya aset dan liabiliti dalam rekod bank berjumlah $1 juta, maka bank berupaya mencipta wang baru untuk dipinjamkan (atas angin) bersamaan 99% atau $99 juta. Sekiranya $100 juta, bank boleh mencipta wang baru bersamaan $10 billion, dan seterusnya. Ini bukan wang kertas mengalir dalam ekonomi (money of exchange), tetapi wang di dalam sistem (money of account).
Di dalam kertas jawapan Institut Bank-Bank Malaysia DP01: Monetary Economics and the Malaysian Financial System – 6 October 2003mukasurat 9,  dan bagi jawapan bagi soalan “..Briefly explain two factors that determine the level of money supply in the Malaysian economy..”, Institut Bank-Bank Malaysia  menjawab ciptaan wang yang bergantung kepada pinjaman (hutang):
(b) Factors that determined the level of money supply (choose two):
- Net Government Operations
Financing of the Government’s overall deficit by the banking system will have the overall same effect as the banking system’s loan to the non-bank private sector. There is no difference between these two operations – both of them work through bank reserves to inject greater liquidity into the private sector. The expansionary and contractionary impact on money supply arising from the bank financing of the Government expenditure will be reflected in the average difference over time between the level of Government deposits with the banking system (i.e. the Government lending to the system) and the holdings of Government debt by the banking system, mainly in the Government papers (that is bank lending to the Government). If on average, Government deposits with the banking system is larger than the holding of Government debt by the banking system, then the public sector’s financial operations have imparted a contractionary impact on money supply and vice versa.
- Bank Credit to Private Sector
Loans by the banking system to the private sector are major source of liquidity. Every loan will create a deposit and therefore, expand money supply. The limit tend credit to which banks may extend credit will depend on the size of the statutory reserves at the Central Bank. In the Malaysian economy over the past years, credit to private sector has always been expansionary and has even exceeded that of money supply (M3). On the other hand, a restrictive monetary policy will slow down lending to the private sector.

Sistem ini adalah perdayaan dan sebab utama kekayaan bank. Bank adalah parasit yang pada awalnya tidak memiliki aset bernilai berupaya menjadi pemilik semua aset-aset rumah dan kenderaan melalui cagaran dan penyerahakkan (assignment). Bank memiliki barangan dagang, saham, akaun bank dsbnya.
Keringat rakyat diperah untuk membayar kembali, dan perdayaan hutang mengakibatkan pergaduhan, perceraian, bunuh diri dan jenayah. Atas alasan ini kita dapat melihat bangunan bank adalah paling terbesar dan membuat keuntungunan ratusan billion atau trillion. Kekayaan secara menipu dan lebih teruk daripada along (kerana sekurangya along meminjamkan wang kertas dari pencariannya)
Persoalan sampingan ialah adakah kerajaan mengetahuinya? Sudah tentu tetapi mereka mendiamkan diri kerana ini di antara lubang mereka mencari makan. Cuba fikirkan, apakah alasan pemimpin meminta bank memberi lebih banyak pinjaman apabila ekonomi jatuh? Ini membuktikan kerajaan mengetahui wang kertas wujud dari hutang. Mereka mengetahui wang adalah hutang, dan hutang adalah wang. Jika tiada hutang maka tiada wang dalam ekonomi! Oleh itu dan bagi mengatasi masalah kejatuhan ekonomi, hutang perlu dibanyakkan agar banyak wang baru dicipta dan mengalir dalam aliran ekonomi. Ini membuktikan kerajaan kita adalah hamba kesayangan Knights Templar;Confessions of an Economic Hit Man.
Kerana itu juga negara kita mempunyai hubungan baik dengan Amerika, banyak pelabur barat di Malaysia dan Proton berupaya membeli Lotus. Mereka mencacai kekejaman Yahudi dan Kristian di luar (kerana dibenarkan Knights Templar atas nama strategi dan perancangan) dan pada masa  bersaudara dibelakang pentas kehidupan.
Selanjutnya dan sekira kita mencipta wang sebegini, maka kita dipenjarakan. Sebaliknya bank perdagangan dibenarkan mengamalkan jenayah ini tanpa mengikut undang-undang. Adakah mana-mana undang-undang atau Memorandum of Association (MOA) membenarkan bank perdagangan mencipta wang?
Tidak dan ini jenayah! Terdapat kes-kes mahkamah yang membuktikan perdayaan ini. Di antaranya kes First National Bank of Montgomery v. Jerome Daly (1969). Namun itu dan seperti biasa, kes tersebut lenyap kerana penguasaan Knights Templar. Kes terkini dan masih berjalan adalah di Kanada. Rakyat Kanada yang menjadi peminjam memfailkan saman ke atas bank dan mendakwa penipuan bank.  Sila rujuk The People vs. The Banks:
“…John Ruiz Dempsey BSCr, LL.B, a criminologist and forensic litigation specialist filed a class action suit on behalf of the People of Canada alleging that financial institutions are engaged in illegal creation of money. The complaint filed Friday April 15, 2005 in theSupreme Court of British Columbia at New Westminster, alleges that all financial institutions who are in the business of lending money have engaged in a deliberate scheme to defraud the borrowers by lending non-existent money which are illegally created by the financial institutions out of “thin air.” Dempsey claims that creation of money out of nothing is ultra vires these defendants’ charter or granted corporate power and therefore void and all monies loaned under false pretence contravenes the Criminal Code. The suit which is the first of its kind ever filed in Canada which could involve millions of Canadians alleges that the contracts entered into between the People (“the borrowers”) and the financial institutions were void or voidable and have no force and effect due to anticipated breach and for non-disclosure of material facts…”; Statement of Claim
(Bilakah lagi kita akan mengambil tindakan sama dan menghapuskan kesemua riba bank?)
Berdasarkan fakta, perbankan Islam tidak meminjamkan wang tetapi mencipta wang melalui Fractional Reserve System, atau di Malaysia dikenali Statutory Reserve System (Modern Money Mechanics). Sistem ini adalah perdayaan, yang mana bank perdagangan meletakkan rizab dari deposit pelanggan untuk membolehkan mereka mencipta wang baru, iaitu wang pinjaman. Oleh itu apakah jawapan sebahagian ulama hari ini yang menghalalkan transaksi bank islam di bawah:—
(a) Wang  kertas dahulu Promissory Note untuk ditukarkan wang emas. Promissory Note hari ini tidak berdasarkan emas, tetapi berdasarkan “Eligible Liabilities”. Oleh itu wang sebenar tidak pernah wujud, dan wang kertas menjadi akujanji membayar hutang tidak terbayar selamanya. Oleh itu bagaimana “janji kosong“mempunyai nilai dan menghalalkan transaksi perbankan Islam?
(b) Adakah Promissory Note membayar hutang halal digunakan sebagai wang, atau sebagai wang perantaraan dalam perjanjian pinjaman? Begitu juga sebaliknya, adakah halal bagi bank meminjamkan wang kertas Promissory Note kepada Peminjam, dan kemudiannya dibelanjakan Peminjam serta mengalir dalam ekonomi? Bukankah perjanjian pinjaman di dalam Islam terhad kepada akad dua pihak langsung dan tidak bertukar tangan di dalam aliran ekonomi tanpa had?
(c) Bagaimana wang fiat yang memperolehi nilai melalui paksaan undang-undang legal tender boleh bernilai dan halal di sisi Islam? Hakikatnya wang kertas tetap kertas tidak bernilai, dan Islam tidak mengiktiraf paksaan.  Oleh itu, apakah rasional ulama membenarkan kertas tidak bernilai menjadi bernilai dan halal melalui paksaan undang-undang? Adakah nilai di dalam Islam boleh diwujudkan berasaskan paksaan undang-undang?
(d) Bagaimana wang kertas yang mana haram dan riba, boleh menghalalkan transaksi pinjaman atau jual-beli dalam perbankan Islam? Bagaimana halal boleh wujud dari haram? Jika ini benar, maka air mineral dicampur arak jernih juga boleh menjadi halal kerana warnanya masih putih seperti air mineral.
(e) Sekiranya undang-undang menyatakan wang kertas Promissory  Note adalah wang sah, maka itu Perjanjian Pinjaman ditandatangani Peminjam juga adalah Promissory Note, sama seperti Promissory Note wang kertas. Dalam erti kata lainnya, Perjanjian Pinjaman ditandatangani Peminjam adalah wang!!
Oleh itu, apakah wang dipinjamkan bank apabila kedua pihak bertukar perjanjian pinjaman yang sama nilainya? Kenapa Peminjam perlu membayar tambahan Promissory Note (wang kertas) apabila beliau menyerahkan Promissory Note (Perjanjian Pinjaman) dengan jumlah bersamaan Promissory Note (wang kertas)? Peminjam malahan diperdaya mencagarkan asetnya.
(f) Bagaimana transaksi Bai-Bithaman Ajil atau lainnya menjadi halal apabila bank tiada wang memasuki perjanjian, tetapi semata-mata mencipta wang selepas pelanggan menandatangani perjanjian? Bank sekadar mencipta wang dengan merekodkan di komputer. Bukankah ini perdayaan? Bagaimana transaksi perbankan Islam menjadi halal dari perdayaan? Bukankah dalam Islam kedua-dua pihak mesti mempunyai barangan bernilai sebenar untuk memasuki perjanjian?
(g) Bagaimana ulama mengatakan halal untuk bank memeras keringat dan melelong harta apabila tiada bayaran kembali? Peminjam pihak tunggal menawarkan aset dan mencagarkan keringatnya, manakala bank tidak pernah mengalami kerugian apabila tiada bayaran kembali. Ini kerana Bank tidak meminjamkan wang tetapi mencipta wang, dan bank tidak perlu membayar kepada Bank Negara kerana mereka tidak meminjam wang daripada Bank Negara. Mereka mencipta wang dalam sistem komputer setelah perjanjian ditandatangani. Jika benar bank dikehendaki membayar Bank Negara, maka sedah tentu ekonomi tidak berkembang kerana tiada pertambahan wang dalam ekonomi; Modern Money Mechanics
Terdapat juga fahaman menghalkan perbankan Islam kerana percaya wang kertas kerana semata-mata medium of exchange. Medium of exchange pihak penjual atas balasan kehilangan barangan jualan, dan medium of exchange peminjam/pembeli ialah keringatnya membayar kembali hutang dan cagaran. Persoalannya apakah medium of exchange bagi pihak bank? Ini kerana mereka sekadar mencipta wang atas angin, tetapi mendapat kembali wang atas keringat peminjam dan aset cagaran. Persoalannya ialah apakah yang ditawarkan oleh bank sebagai pertukaran (exchange) untuk ditukarkan dengan keringat peminjam dan aset cagaran? Bank mencipta wang, dan bukan meminjamkan wang. Oleh itu adakah ini halal apabila bank tidak mengeluarkan sebarang barangan bernilai?
(h) Bagaimana pinjaman RM100,000, yang mana selepas 20 tahun menyusut  jatuh RM70,000 boleh menjadi halal? Selepas 40 tahun menyusut kepada RM50,000 dan selepas 80 tahun menyusut kepada beberapa ribu ringgit sahaja.  Bukankah ini pengurangan nilai secara penganiayaan dan tidak adil?
(i) Bagi mengatasi masalah kejatuhan nilai wang mengikut situasi (h) di atas, ulama membenarkan riba RM300,000 bagi pinjaman RM100k yang dibayar selama 30 tahun. Persoalannya, jumlah wang dicipta bank melalui perjanjian pinjaman setakat RM100k. Bank tidak mencipta riba RM300k. Oleh itu, dari mana peminjam akan mendapatkan tambahan RM300k sekiranya aliran wang dicipta dalam ekonomi hanya RM100k. Bagi menampung kekurangan RM300k, bank terpaksa memberi pinjaman baru berjumlah RM300k. Namun itu, kini ekonomi tidak mempunyai wang untuk membayar pinjaman dan riba yang baru dalam ekonomi dan terpaksa berterusan mewujudkan hutang yang lebih besar. Ini juga bermaksud kebankrapan adalah satu yang pasti, dan hanya permainan masa semata-mata.
Bagi memudahkan pemahaman,  kita andaikan dalam bentuk emas. Andaikan keseluruhan emas dunia berjaya ditemui hanyalah 1 juta kilo. Bank meminjamkan 1 juta kilo emas dengan faedah 3 juta kilo emas. Oleh itu dan memandangkan tiada lagi emas boleh ditemui, dari manakah peminjam berupaya mencari tambahan 3 juta kilo emas?
Jika peminjam berjaya kumpulkan semua emas dalam aliran ekonomi, peminjam hanya berjaya mengumpulkan 1 juta kilo emas dan sekadar mampu membayar hutang asal. Oleh itu bank akan memfailkan saman dan merampas harta cagaran bernilai 1 juta kilo emas.
Ini menunjukkan bank memperolehi kembali 1 juta kilo emas dari aliran ekonomi, 1 juta kilo emas daripada nilai harta, dan peminjam masih juga berhutang 2 juta kilo emas kepada bank dan menjadi hamba bank. Perhambaan ini adalah sebab utama Allah melarang riba!!
Sistem inilah yang menundukkan negara melalui hutang, danmenawarkan pemimpin rasuah berbillion, Roll Over Programme (ROP) dan (PPP) dan tanggungan perbelanjaan pilihanraya. (Tidak munasabah pemimpin mendapatkan duit dari projek semata-mata, iaitu kaedah paling tidak popular kerana membangkitkan kemarahan rakyat. Lihat sahaja penaja pilihanraya di USA, dan kepentingan mereka menaja).
Kembali kepada perbincangan awal, sistem inilah didakwa ulama sebagai halal. Ianya juga sistem perdayaan dan perhambaan yang berfungsi sebagai tiang menggerakkan ekonomi kapitalis, dan mengakibatkan penindasan, perhambaan, peperangan, kekejaman dan penderitaan masyarakat sedunia demi mewujudkan barangan dan perkhidmatan termurah dan terbaik. Fakta membuktikan dakwaan perbankan Islam hari ini halal adalah palsu dan tidak benar. Terdapat sebahagian ulama membuat dusta terhadap keterangan Allah, dan menjadi penyumbang besar kepada penderitaan dan kematian masyarakat seluruh dunia.
Sekiranya mereka masih tidak bertaubat dengan memperbetulkan kesemua kemungkaran akibat perbuatan mereka, tidak berusaha mendedahkan dan memusnahkan sistem bank yang beroperasi akibat tindakan mereka, maka sedarlah, satu hari nanti mereka akan dihadapkan di Mahkamah lainnya. Mereka mungkin terlepas di Mahkamah dunia dan membolot kesemua pangkat, kuasa dan kekayaan, tetapi tidak di akhirat. Pada masa itu tiada jalan kembali dan yang bersalah dimasukkan ke neraka selama-lamanya.

Penyelesaian

Knights Templar memberikan kemerdekaan mudah kepada kita kerana mereka keluar secara strategi. Apakah yang mereka kuasai? Mereka menguasai kuasa memberikan hutang secara mencipta wang pinjaman dari atas angin!
Mereka berkuasa menjadikan kita semua hamba hutang dan hidup tertekan. Mereka melakukan perdayaan ini dengan menguasi sistem bank pusat seperti Bank Negara Malaysia. Mari kita lihat keraguan yang timbul dari Akta Bank Negara Malaysia:
Section 6. (1) The authorized capital of the Bank shall be two hundred million ringgit.
Section 6. (2) Twenty million ringgit of the authorized capital shall be subscribed and paid up by the Governmenon the establishment of the Bank.
(Catatan: Sejarah menunjukkan Knights Templar tidak membeli 80% saham dalam Federal Reserve Bank, tetapi menggunakan 20% saham kerajaan dan menggandakan ciptaan wang untuk mereka membeli bahagian 80%. Ini bermaksud mereka memiliki 80% secara percuma. Sila rujuk sejarah Federal Reserve Bank – The Money Master)
Berdasarkan undang-undang di atas, fakta didedahkan dan kesimpulan yang dapat dibuat ialah:
(a) Bank Negara bukan badan kerajaan dan adalah syarikat persendirian kerana mempunyai saham sama seperti syarikat persendirian.
(b) Kerajaan menjadi pemegang saham miniroti (10%). Pemegang saham majoriti (90%) tidak dinyatakan (dirahsiakan). Rahsia dikuatkan dengan undang-undang rahsia (secrecy) ke atas segala aktiviti Bank Negara Malaysia.
(c) Bank Negara badan bukan kerajaan kerana kerajaan pemegang saham minoriti dan tidak pemilikan saham melebihi 51%.
(d) Bank Negara juga bukan badan kerajaan kerana kerajaan berhutang dengan Bank Negara. Apakah terjadi sekiranya kerajaan gagal bayar? Adakah ianya bermaksud kerajaan BNM membankrupkan kerajaan Malaysia sendiri?
(e) Saham awal Bank Negara Malaysia RM200 juta, tetapi baru-baru ini BNM memberikan pinjaman berbillion kepada kerajaan. Dari manakah BNM mendapatkan wang sebegitu banyak? Apakah perniagaan BNM, dan jika BNM bank persendirian, kenapa BNM tidak membayar cukai seperti bank persendirian lainnya?
(f) Ekonomi dan nasib negara diletakkan dibawah kekuasaan pemegang saham majoriti tidak kita ketahui. Pemegang saham majoriti ini menentukan jumlah wang dalam aliran ekonomi (demand and supply, dan melalui kuasa menetapkan kadar BLR atau selainnya), dan menentukan setiap perkara kewangan negara kita.
Terdapat pelbagai peruntukan di dalam Akta Bank Negara Malaysia 1958 yang membuktikan ketidakmunasabahan Bank Negara Malaysia, termasuklah peruntukan menyatakan perkara mengenai Bretton Wood Agreement dan peranan Bank Negara sebagai agen kepada International Monetary Funds. (Govenor pertama Bank Negara Malaysia – Tan Sri W H Wilcock(Jan 1959 – Jul 1962))
Ini selanjutnya disokong logo Bank Negara difahamkan sebagai kijang atau “Barking Deer” (Muntjac). Persoalannya ialah adakah kijang berekor panjang? Bagaimana pula perbezaan ke atas tanduk dan telinga kijang ? Apakah pula maksud bulan dan matahari? Adakah sejarah kita dansejarah logo bank negara tidak tercemar dan boleh dipercayaiHas history been tampered with?
Barking Deer atau Pharaoh Hound? Anubis, One the Ancient Egyptians' main gods. God of the Dead and Embalming.
Binatang dengan bentuk yang seperti kijang dalam logo Bank Negara tetapi mempunyai ekor yang panjang adalah anjing di sisi patung mesir purba yang dikenali sebagai Pharoah Hound atau Ibizan Hound (The Ibizan Hound.. is an agile, deer-like dog of the hound family). Selainnya, perhatikan juga perbezaan pada bentuk telinga, tanduk  dan leher.
Simbol mesir purba turut terkandung dalam US Dollar, yang meletakkan simbol piramid pada wang mereka. Apakah kaitan tamadun Mesir dengan orang Amerika Syarikat? Ya!! Knight’s Templer, kerana mereka pengamal sihir dari tamadun arab dan mengamalkan agama menyembah Lucifer (Iblis).

MASON
Ejaan “MASON”
Knights Templer berkomunikasi melalui simbol kerana menyembah Iblis, dan Iblis hendak menandingi kekuasaan Allah SWT dengan memperbanyakkan tanda menunjukkan kekuasaanya di muka bumi, iaitu meniru tanda-tanda kekuasaan Allah SWT yang terdapat di langit, angkasa, hujan, gunung, semut, labah-labah dan sebagainya.
Perbezaan mudah ialah tanda kekuasaan Allah terjadi dari sesuatu yang tidak dapat ditiru manusia kerana dicipta dari yang tiada, manakala tanda-tanda Iblis adalah sekadar buatan daripada bahan yang telah Allah sediakan, sepertimana manusia mencipta kereta daripada besi, kasut daripada kulit haiwan dsbnya.
Selainnya dan antara rahsia terbaru didedahkan dan memerlukan siasatan kita ialah  Amerika Syarikat bukan sebuah negara, tetapi syarikat persendirian. Menakjubkan sungguh permainan Knights Templar! Persoalannya jika mereka boleh melakukan ke atas negara besar seperti Amerika Syarikat dan sebelum kita mendapat kemerdekaan, apakah kemunasabahan negara kita tidak menghadapi nasib sama? Apakah kemunasabahan negara kita terlepas dari perdayaan ini?
Tidakkah mereka ini bangsa yang memperdaya sehingga mengubah muka Jesus menjadi orang Eropah? Sama-samalah kita mengumpulkan maklumat dan mendapatkan jawapannya. Dedahkan kezaliman dan pemimpin berkomplot menjadi hamba kepada penyembah Iblis Knights Templar.
Kini dan kembali kepada persoaln Bank Negara Malaysia, apakah yang dapat kita lakukan? Langkah boleh diambil ialah:
(a) Kita perlu berusaha mengembalikan Dinar Emas dan Dirham dalam segala urusan jual-beli kita, dan menghapuskan undang-undang “legal tender” . Legal tender adalah undang-undang perdayaan untuk menjadikan kertas kosong sebagai bernilai, sama seperti menjadikan cek kosong sebagai bernilai dan laku. Ianya undang-undang yang menjadikan kita hamba kerana memberikan kekuasaan kepada Knights Templar mencipta wang atas angin!
(b) Kita perlu hapuskan Bank Negara dan bank perdagangan dan menggantikan dengan institusi Baitul Mal. Tiada istilah bank perdagangan dalam Islam kerana produk dan keuntungan bank adalah semata-mata dari sumber riba. Panama adalah contoh negara yang tidak mempunyai Bank Negara dan mempunyai ekonomi yang stabil;
(c) Jangan mengayakan bank kafir ini dengan menyimpan wang dan melabur ke atas pelaburan dalam bank mereka. Semakin banyak anda simpan wang di bank mereka, maka semakin banyak jumlah rizab mereka boleh depositkan dalam Bank Negara. Oleh itu semakin banyak ciptaan wang atas angin (pinjaman) boleh mereka wujudkan. Kesannya semakin banyak perhambaan dan penguasaan aset oleh mereka. Tukarkan wang kepada Dinar Emas dan Dirham di e-Dinaratau Dinar Kelantan;
(d) Buat website atau group bagi tujuan menubuhkan persatuan. Kumpulkan dan gunakan wang riba bagi membina sistem yang dapat mengeluarkan kita daripada kekuasaan riba hari ini atau membentuk Perkampungan Islam (Ini kerana Rasulullah SAW sendiri menyatakan tiada penyelesaian dan menyarankan pengasingan diri sebelum ketibaan Imam Mahdi). Bina institusi yang memberi jalan keluar kepada umat Islam daripada menggunakan bank dan wang kertas bank (sila rujuk Fatwa on Banking). Bina kelompok yang berurus niaga dengan Dinar Emas dan Dirham, dan berusaha menubuhkan Perkampungan Islam melalui persatuan, atau menyertai Pengajian Pondok ditawarkan kepada pelajar, warga tua dan mereka yang berkeluarga.
(e) Bagi yang tiada jalan lain, hidup dalam keadaan darurat: Syarat sebenar bagi kehidupan darurat: al-Baqarah:173 “…Tetapi barangsiapa dalam keadaan terpaksa (memakannya) sedangkan ia tidak menginginkannya dan tidak pula melampaui batas, maka tidak ada dosa baginya. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang…”.
Oleh itu terdapat tiga syarat; (a) dalam keadaan terpaksa, (b) tidak menginginkan, dan (c) hidup tidak melampaui batas.
Seseorang itu mesti hidup dan menggunakan wang kertas dengan seminimum mungkin serta setakat menyelamatkan diri, serta dibolehkan mengumpulkan wang secara baik (tanpa riba lain) dengan tujuan mengeluarkan dari situasi darurat selama-lamanya (contoh membeli tanah di kawasan pendalaman dan mengusahakan makanan sendiri agar tidak bergantung ekonomi riba selamanya.
Situasi tidak terpakai jika mempunyai tanah atau jalan keluar tetapi enggan kerana susah kehidupan). Beliau juga mesti mengutamakan perkara menolak kemudaratan dalam urusannya, berbanding perkara membawa kebaikan. Sebaliknya, tidak boleh diiktibarkan sebagai darurat dalam perkara (a) kehidupan yang menyentuh kemewahan, (b) bagi menghasilkan kesempurnaan kehidupan, (c) kehidupan memberikan keselesaan, dan (d) kehidupan yang agar seiring serta sesuai keadaan masyarakat di tempatnya.
(f) Jangan langsaikan hutang! Bank tidak meminjamkan wang tetapi memperdaya dan memperhambakan anda. Anda juga perlu ingat bahawa pembayar riba dimasukkan ke dalam neraka selama-lamanya dan alasan darurat tidak diterima. Penerimaan taubat juga adalah bersyarat.
Oleh itu, jumpa peguam dan lawan mereka di Mahkamah. Mereka adalah musuh dan membuat fitnah terhadap agama Islam. Bentangkan video dan berhujah bank melakukan jenayah penipuan semata-mata.
Bank tidak mempunyai wang untuk mereka pinjamkan, tetapi mencipta wang selepas anda menandatangani perjanjian. Saya kini merujuk Al-Baqarah:279 dan Allah SWT menunjukkan bagaimana kita perlu berjihad menentang institusi bank kafir. Allah memerintahkan kita segera menghentikan bayaran kembali pinjaman.
Maksudnya: “…Dan JIKA KAMU BERTAUBAT, maka hak kamu (iaitu bank) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa…”; al-Quran: Al-Baqarah:279
Bank hanya layak menuntut hutang pokok sekiranya mereka bertaubat. Adakah ini munasabah? Sekiranya mereka bertaubat maka mereka sendiri akan bankrup. Oleh itu adalah mustahil untuk bank bertaubat. Maka persoalan lainnya ialah apakah situasi mereka jika bank tidak bertaubat? Adakah mereka layak menuntut kembali hutang asal dan bunga? Sudah tentu tidak dan ini perintah Allah SWT.
Jika Allah memerintahkan bank tidak layak menuntut kembali, siapakah berani menyatakan bank layak menuntut kembali? Sudah pasti mereka adalah sebahagian ulama, pemimpin, hakim dan pekerja dan peguam bank. Ingat kembali surah al-Baqarah:279 dan pengistiharan perang dari Allah dan RasulNya. Oleh itu hanya terdapat dua pihak di medan peperangan, iaitu samada anda memilih berada di pihak Ya’juj & Ma’juj, atau di pihak Allah dan RasulNya. Tiada pihak ketiga. Oleh itu apakah pilihan anda?
Jika anda memilih untuk berada di pihak Allah dan RasulNya, usah takut dan teruskan hujahan. Biarkan mereka membuat apa sahaja keputusan dalam Mahkamah dunia ini, kerana cuba teka apakah akan terjadi? Satu hari nanti mereka akan berada di Mahkamah lain, dengan saksi lain, dan di hadapan Hakim yang lain, iaitu Allah SWT. Setiap yang hidup akan mati, dan kepada Allah juga dia dikembalikan untuk perhitungan. Taubat mereka tidak diterima mengikut an-Nisaa:17. Pada masa itu mereka akan tahu siapakah lebih berhak membuat undang-undang dan betapa peritnya siksa kubur dan siksa api neraka.
Selanjutnya, kaedah jihad ke atas bank disokong fatwa pengharaman penggunaan wang kertas. Fatwa on paper-money (Umar Vaddilo, Perpusatakaan IKIM) mengistiharkan jihad ke atas semua institusi bank dengan menyarankan perkara di bawah:
To impose the supremacy of our deen to Kufr is an obligation for the Muslims. Allah has made Jihad fisabilillah, halal for the Muslims. To fight fisabilillah, the first condition is that the banner of Islam must be raised high, it cannot be done by secret organizations. Kufr cannot be fought with the weapons of kufr, the military struggle cannot succeed unless we stop paying a usurious tribute to the kuffar.
The first struggle against kufr, should be against their usurious (financial and monetary) system. The usurious system of money and finance is the weakest part of their system, because it is based on pure fantasy.
The enourmous debts of the countries and the even bigger debt of the individual persons to the banks DOES NOT EXIST on paper. It is pure computer data.It is like a magic. As long as people believe that this system has a reality, they will find themselves prisoner of its demands and ways. The moment they realise that the wealth is in themselves and that they do not need this usurious system, the system will collapse.
Collapse is the inevitable destiny of the usurious system, because Allah has declare his war against those who follow it. In the meanwhile a group of totally commited Muslims will take on their duty to use strength and wealth to spoil and to destroy the usurious system.
The events of recent History reveal that the fight against the kufr cannot yet take place in the battlefield, they are prepared for this in the most extraordinary way, that they can kill without being present. This is the kind of battle they are expecting.
But our battle is global, and clearly oriented to their weakest point.It is necessary to form small groups, with the authority of one Emir, to fulfill this obligation of the Muslims. The first step of these groups is that they must swear absolute allegiance among themselves for the purpose of the ghazwat.
They must then study the best strategy to have success. And then commit themselves to the action.About the targets the Shaykh has said: “It should be remembered that in the early phase of the Jihad, raiding should be on targets of all who participate in the haram usurious practice, and that the jews have enhanced their power, that is, the worthless paper-money, by their own hoards of wealth, through control of the diamond and the gold markets, and that these centres of hoarded wealth are among the necessary first targets to finance the larger struggle”
(“The Sign of the Sword”, p. 63)
The Islamic future will inevitably target computer systems, and erase debt information of major banks all over the world. Enter into their system and transfer money at random, or to a particular accounts that we can use. Alter the information in a way that they cannot reconstruct it. To do that we are in an excellent position because all Muslim are potential mujahidin.
And nowadays the Muslims, whether it is correct or incorrect, are everywhere inside the whole of the usurious system. This Muslims and their expertise are our weapons. Weapons are not tanks nowadays. Weapons are technical knowledge and people with access to information. We have all that we need within our Muslim Umma.
The computer networks are being infiltrated everyday. In many cases by young boys for the purpose of playing. This weakness is growing and growing as their greed grows. It means that a free spirit and conviction is the most powerful of all guarantees of success.
Our businessman have also a task to do. They have their own networks of people who trust, and have access to very valuable information. The only thing they have to do is stop being naive about the bank and the financial institution. They should not play the role of victims with them. Do not admit their conditions and rules, but play with them at your favour. They have to change the mentality. They should prepare themselves within their rules to take from the enemy.
Create companies in a vacuum and absorb debt that will never be paid back, create different financial identities to avoid the control and taxation of the state, use everything you know to take from them and sabotage them.These teams of truly Muslim Mujahedeen, should appear everywhere. Not only one head, but we should be many heads.
As the Shaykh says: “It follows that one should strike at the place not expected. By extension, in the light of the current situation, one may strike at several centres all at the same time, thus causing havoc in the enemy and their response.”
(“The Sign of the Sword”, p. 63)
The election of the targets has to be ordered by their priority in relation to the total struggle against Kufr. We should not fell into the temptation of chosing those which seem easier, but rather we should chose those which are more effective against the usurious system.
We should also remember that although the booty in Jihad is halal for the Muslims, this is not the purpose of the fight. The purpose is to make Kufr surrender to the deen of Islam.Therefore the first targets must be the bigger targets, even if they take longer to get organized. So that they can be delitated, and you introduce chaos in their usurious system.
We should use the surprise, to hit in their key communications centers and to their key people. And once the first targets are covered we should move to the smaller ones.We call you all Muslims with an Amir to the struggle fisabilillah against the usurious system! These are just simple examples of how things can be done. Victory is certain if we fight fisabilillah. Therefore fisabilillah must be our constant remembrance. Victory belongs to Allah.

Kesimpulan

Saya menyeru kita berpindah masuk ke pihak Allah SWT dan Rasulullah SAW. Marilah kita keluar daripada pihak penyembah Iblis Knights Templer. Kita telah lama dikuasai dan kesemua negara Islam hari ini diperhambakan serta hidup dalam amat sengsara. Mereka melaksanakan pelbagai rancangan memusnahkan Islam dan termasuk kejadian 9/11.
Afghan Children
Produk Ekonomi Kapitalis
Bagaimanakah sekiranya suami, isteri atau anak kecil anda dibom oleh Templars dan Ya’juj & Ma’juj ini? Tidakkah anda pernah terbayang kita akan turut menerima nasib sama satu hari nanti, dan tiada saudara Islam yang mempedulikan anda?  Oleh itu, sudah tiba masanya kita mengkaji kembali sejarah untuk mendapatkan ilmu dan berjuang pada jalan Allah.
Bagaimanakah kita berjuang? Kita berjuang dengan bantu menyampaikan ilmu pengetahuan ini kepada semua orang Islam, agar kita dapat bersama bangun menentang Knight’s Templar yang menguasai dunia hari ini. Mereka telah lama melemahkan kita dengan undang-undang mereka, media, riba dan mengawal seluruh hidup kita. Mereka mengawal minda anak muda hingga banyak yang berfikiran sekular dan mencari keseronokan semata-mata. Inilah matlamat mereka, “Novos Ordo Seclorum” yang tertera pada US Dollar, iaitu The New Secular Order.
Mereka menjadikan orang Islam hari ini sekular yang mengaku Islam di mulut tetapi hati dan jiwa raganya menganut agama “ New Secular Order” dan membentuk “One World Religion”. Mereka sentiasa tertarik dan berhujah menyokong kepercayaan Knight’s Templar. Ini jauh berbeza di mana wanita kafir dahulu kagum dan meniru cara wanita Islam kerana bangga dengan penghormatan diberikan kepada wanita Islam. Orang kafir dahulu mencari orang Islam untuk mendapatkan penyelesaian kepada masalah mereka.
Kita perlu kembali kepada zaman ini dan menjatuhkan sistem utama mereka, iaitu Sistem Undang-undang dan Sistem Matawang. Mereka ini hanya berlindung di bawah undang-undang untuk memberikan mereka kuasa ke atas wang kertas dan penguasaan kekayaan dunia. Oleh itu sasaran utama bukanlah di medan perang, tetapi di medan undang-undang, dan untuk menjatuhkan sistem mereka ini tidaklah sesukar disangka. Kedua-dua ini di dalam kawalan kita dan sistem ini  lemah seperti sarang labah-labah. Kita hanya perlu bersatu dan mencabar undang-undang ini di Mahkamah.
Maksudnya: “...Misal bandingan orang-orang yang menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai pelindung-pelindung adalah seperti labah-labah yang membuat sarang (untuk menjadi tempat perlindungannya); padahal sesungguhnya sarang-sarang yang sehabis-habis reput ialah sarang labah-labah, kalaulah mereka orang-orang yang berpengatahuan…”; al-Quran: al-Ankabut:41
Keputusan Mahkamah ini akan menjadi undang-undang dan terdedah kepada orang awam (law report), serta mengakibatkan pemimpin, ulama sultan dan seluruh masyarakat terpaksa patuh. Oleh itu, hakim, magistret dan badan kehakiman mesti mendapatkan maklumat sebenar untuk mereka membuat keputusan yang betul. Jadi LANGKAH PERTAMA ialah bersatu dengan mendedahkan kebenaran (ilmu) ini kepada pihak yang yang terlibat di dalam undang-undang (termasuk ulama dan peguam) serta masyarakat keseluruhannya. Ini akan menjatuhkan kekuatan mereka yang kedua, iaitu Sistem Matawang.
Apabila masyarakat memahami situasi sebenar, sudah pasti mereka akan berjuang untuk kebenaran dan keluar dari agama Lucifer (Iblis). Maka bantu sampaikan maklumat ini kepada semua blog dan hantarkan kepada pemerintah kita, ahli agama, hakim dan peguam, ahli politik, surat khabar, dan paling penting, kepada pelajar atau sesiapa sahaja. Pelajar adalah tiang utama bagi gerakan menyedarkan kembali mereka yang tua berkarat akibat telah lama dibuai selesa berselimutkan bantal dan tilam orang kafir. Pelajar adalah golongan paling tidak berkepentingan, berbanding pihak atasan yang mengejar publisiti murahan, pangkat, duit rasuah dan riba serta pihak membuat pelbagai undang-undang zalim. Edarkan kepada pelajar-pelajar yang dapat membuat perubahan dalam sistem dan struktur pentadbiran negara seperti pelajar agama dan undang-undang.
Moga-moga dengan usaha kecil ini, kita semua diberi hidayah dan diselamatkan Allah pada zaman yang kritikal ini. Pohon maaf sekiranya terdapat perkataan menyinggung hati dan perasaan. Ianya tidak lain tetapi semata-mata bertujuan mengongcang hati-hati yang telah beku diracun perdayaan (fitnah) sistem Dajjal dekad ini. Hati yang lama malap hinggakan masih bergembira dan menyokong cara hidup orang kafir walaupun 20,000 bayi mati setiap hari, dan berjuta saudara muslim di bom dan ditembak.
Wallahu a‘lam bish-shawab.

1 comment:

Anonymous said...

It's so hard to get backlinks these days, honestly i need a backlink by comments on your blog / forums or guestbook to make my website appear in search engine. I am getting desperate Now! I know you'll laugh while reading this comment !!! Here is my website penis enlargement I know my comments do not relate to the topic, but PLEASE HELP ME!! APPROVING MY COMMENT!
Regards: PoormanBH2011