Pages

Saturday, April 7, 2012

Ibu kejam dijel 10 tahun

SOMERSET: Seorang ibu kejam yang menggalakkan pasangannya merogol anak perempuannya di hadapannya dipenjarakan selama 10 tahun, semalam.
Wanita berusia 65 tahun itu menggesa bekas kekasihnya supaya memperkosa tiga anak perempuannya - yang semuanya di bawah umur 16 tahun ketika itu, dalam tempoh tujuh tahun.

Dia memberitahu anaknya supaya memakai pakaian dalam orang dewasa untuk tujuan menggoda sebelum memberi mereka arak. Wanita yang berasal dari Weston-super-Mare, Somerset itu kemudian membawa tiga anaknya itu ke Bleadon, Somerset utara, tempat mereka diperkosa secara berasingan oleh kekasihnya. Mahkamah Bristol diberitahu wanita itu hanya membenarkan perogol mendera anak perempuannya ketika dia hadir kerana dia teruja melihatnya. Tindakannya itu yang berlanjutan hingga tujuh tahun pada 1970-an dan 80-an hanya dilaporkan kepada polis pada 2010 apabila mangsa mendengar berita bahawa perogol itu sudah mati.

Polis kemudian menyoal siasat wanita itu dan dia mengakui perbuatannya. Wanita terbabit mengaku bersalah semalam atas 25 dakwaan kerana membantu dan menggalakkan anaknya diperkosa. Hakim Carol Hagen memenjarakan wanita yang menangis tersesak-esak itu selama 10 tahun dan memberitahunya dia ‘kejam’ sebagaimana bekas kekasihnya itu. Pesara wanita yang disifatkan sebagai sangat bijak itu berkata, terima kasih ketika dia dibawa untuk menjalani hukumannya.

Pendakwa raya James Ward memberitahu mahkamah dia menggalakkan dan membantu pasangannya memperkosa tiga anaknya mulai 1975 hingga 1982. - DM

No comments: