Pages

Wednesday, February 15, 2012

Khalwat: JAIPP tahan 14 pasangan

BUTTERWORTH 14 Feb. - Seorang pengawal keselamatan yang bertugas di sebuah universiti awam di sini dan janda antara 14 pasangan yang ditahan kerana berkhalwat dan berkelakuan tidak sopan pada sambutan malam Hari Kekasih di negeri ini malam tadi.
Dalam operasi cegah maksiat oleh Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (JAIPP) itu, lelaki yang berusia 30-an tersebut ditahan di sebuah hotel murah di Bukit Gambier bersama pasangannya berusia 20-an pada pukul 2 pagi.
Pasukan jabatan agama itu terpaksa menunggu setengah jam sebelum pintu bilik dibuka dan hasil pemeriksaan mendapati lelaki tersebut tidur di ruang tamu manakala pasangannya di dalam bilik.
Kesemua ditahan dalam operasi bermula pukul 10 malam hingga 3 pagi ini di sekitar Batu Feringghi, Tanjung Bungah, Tanjung Tokong, Bukit Gambier, Gelugor, Pantai Bersih dan Bukit Mertajam berusia 20-an hingga 30-an.
Ketua Unit Operasi Penguatkuasaan JAIPP, Khairul Azman Azizan berkata, dalam operasi itu, tujuh pasangan ditahan mengikut Seksyen 27 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Pulau Pinang 1996 iaitu kerana disyaki berkhalwat di bilik-bilik hotel murah.
Katanya, jika sabit kesalahan mereka boleh didenda RM3,000 atau penjara dua tahun ataupun kedua-duanya.
Tambahnya, tujuh lagi pasangan diberikan notis kerana melakukan kesalahan di bawah Seksyen 29 enakmen sama iaitu berkelakuan tidak sopan di tempat awam yang jika sabit kesalahan boleh didenda RM1,000 atau penjara enam bulan ataupun kedua-duanya.
"Kesemua mereka dibawa ke pejabat agama di sini untuk disoal siasat dan dibebaskan dengan jaminan oleh ahli keluarga masing-masing serta akan didakwa di Mahkamah Syariah," katanya ketika ditemui selepas operasi tersebut.
Utusan Malaysia Online - Jenayah:

'via Blog this'

1 comment:

Hisyam puki said...

Pergi mampos la weiiiii. Anak menteri berzina takot nk tangkap