Pages

Wednesday, February 15, 2012

Apple Inc. ketepi Google

iPad merupakan antara gajet Apple yang mendapat
sambutan tinggi. - AGENSI

SAN FRANCISCO 14 Feb. - Apple mengenepikan Google sebagai syarikat paling dipandang tinggi oleh pengguna, menurut hasil kajian Harris Interactive yang dikeluarkan semalam.
Syarikat pengeluar iPhone, iPad, iPod dan komputer Macintosh itu turut merekodkan pencapaian tertinggi dalam kajian tahunan Harris Poll RQ itu, yang meminta orang ramai menilai reputasi 60 firma terkemuka di Amerika Syarikat.
Apple ketika ini mendominasi pembinaan pelaburan besar dalam jenama dan mempunyai pengaruh kuat melalui produk dan perkhidmatannya.
"Walaupun dalam persekitaran yang mencabar, Apple berjaya mencatat pencapaian tertinggi dalam sejarah Harris Poll RQ," kata penulis kajian itu dalam rumusannya.
Daripada enam kategori yang dinilai, syarikat beribu pejabat di California itu mengungguli aspek prestasi kewangan, produk dan perkhidmatan, visi dan kepimpinan serta persekitaran tempat kerja.
Google yang dinobatkan sebagai syarikat mempunyai reputasi tertinggi tahun lalu, jatuh ke kedudukan kedua walaupun mencatat 'pencapaian cemerlang'.
"Kami dapat melihat kemunculan beberapa kumpulan syarikat yang dapat mengumpulkan reputasi ekuiti melalui hubungan dengan pelbagai industri.
"Syarikat seperti Apple dan Google mempunyai kelebihan melalui penggabungan inovasi dan kepimpinan di dalam pelbagai bidang perniagaan," kata Naib Presiden Eksekutif Harris Interactive, Robert Fronk. - AFP
Utusan Malaysia Online - Luar Negara:

'via Blog this'

No comments: