Pages

Saturday, September 3, 2011

Suri rumah disyaki cuba bunuh amah

DUBAI: Seorang suri rumah disiasat kerana cuba membunuh pembantu rumahnya dengan menolak mangsa dari balkoni selepas dakwaan membunuh diri yang dikenakan ke atas mangsa digugurkan di mahkamah, baru-baru ini.
Mahkamah di bandar raya ini menggugurkan tuduhan cuba membunuh diri pembantu rumah warga Ethiopia itu yang sebelum ini didakwa melompat dari tingkat tiga. Kes itu dirujuk kembali kepada pendakwa raya yang kemudian menyoal siasat suri rumah warga Yaman terbabit.

Dia disyaki cuba membunuh pembantu rumah berusia 18 tahun berkenaan selepas menolak mangsa dari balkoni dapur rumahnya setelah memukul muka mangsa dengan tukul besi hingga mangsa tidak dapat bercakap. “Mahkamah memutuskan mangsa bukan cuba membunuh diri. Siasatan mendapati mangsa mendakwa majikannya yang berusia 27 tahun memukul mukanya dengan tukul besi dan menolaknya dari balkoni. “Kes dirujuk semula kepada pendakwa raya dan suri rumah terbabit disoal siasat kerana disyaki cuba membunuh pembantu rumahnya,” lapor pendakwa raya. Menurut rekod mahkamah, mangsa perlu menjalani beberapa siri soal siasat kerana menghadapi kesukaran bertutur. - GN

No comments: