Pages

Friday, July 8, 2011

Tidak balik tiga hari ke Genting





SHAH ALAM – Jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya didakwa memberitahu sahabat baiknya, Habishah Bahari (gambar) bahawa dia tidak dapat pulang selama tiga hari kerana akan pergi ke Genting Highlands.

Habishah selaku saksi ke-16 memberi keterangan berkata, perkara itu dimaklumkan ahli perniagaan tersebut menerusi satu panggilan telefon kepadanya pada malam, 30 Ogos 2010 selepas dia berbuka puasa di rumah rakan.

Tukang jahit itu disoal Timbalan Pendakwa Raya, Idham Abdul Ghani dalam perbicaraan bekas peguam, N. Pathmanabhan, 42, dan tiga pekerja ladang, T. Thilaiyagan, 20, R. Matan, 21, dan R. Khatavarayan, 31, yang dituduh membunuh Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, peguam, Ahmad Kamil Abdul Karim dan pegawai bank CIMB, Noorhisham Mohammad.

Kesalahan itu didakwa dilakukan di Lot 2001, Jalan Tanjung Layang, Tanjung Sepat Banting antara pukul 8.30 malam dan 9.40 malam, 30 ogos 2010.

Mereka berhadapan hukuman mati mandatori mengikut Seksyen 302 Kanun keseksaan jika sabit kesalahan.

Idham: Kamu ada terima panggilan lagi dari Sosilawati pada malam kejadian?

Habishah: Lepas solat Maghrib, dia (Sosilawati) ada telefon lagi iaitu 10 minit selepas panggilan kedua, dia cakap, Kak Wati tidak balik tiga hari pergi Genting.

Wanita itu kemudiannya menangis teresak-esak sehingga perbicaraan di Mahkamah Tinggi di sini semalam ditangguhkan sebentar.

Habishah: Saya tidak dapat menahan sebak apabila Sosilawati menggunakan perkataan Kak Wati dengan nada lembut itu bermakna dia berada dalam kesusahan.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Kosmo! Online - Negara

No comments: